Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@19:35:55 GMT

گفت و گوی آمریکا با اروپایی ها در مورد انفجارهای فجیره

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۶۴۳۳

گفت و گوی آمریکا با اروپایی ها در مورد انفجارهای فجیره

گفت و گوی آمریکا با اروپایی ها در مورد انفجارهای فجیره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تنگه هرمز وزارت خارجه آمریکا برایان هوک بندر فجیره انفجارهای بندر فجیره 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است

به گزارش جماران، نزدیک به نیمی از شهروندان اروپایی بر این باور هستند که اتحادیه اروپا همزمان با جنگ اوکراین و تزلزل احتمالی آمریکا برای حمایت از متحدانش در ناتو باید رویکرد سرسختانه‌تری در زمینه امور نظامی اتخاذ کند.

نتیجه نظرسنجی اختصاصی یورونیوز همچنین نشان می‌دهد که بیش از یک سوم از رای‌دهندگانی که با اتحادیه اروپا به شکل کنونی آن زاویه دارند از سیاست دفاعی مشترک در اروپا به عنوان یک اولویت حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی از سوی موسسه افکارسنجی «ایپسوس» با نظرخواهی از ۲۶ هزار رای‌دهنده در اتحادیه اروپا انجام شده است. 

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا که به دنبال تمدید دوره ریاستش پس از انتخابات پارلمان اروپا است موضوع سیاست دفاعی را در کانون تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده است. 

نظرسنجی اختصاصی یورونیوز هرچند تنها در شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام شده است اما این کشورها ۹۶ درصد از جمعیت این اتحادیه را پوشش می‌دهند.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است اوایل ماه ژوئن یعنی حدود دو ماه دیگر برگزار شود. نتیجه نظرسنجی یورونیوز نشان می‌دهد که دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان اروپایی تورم اقتصادی، نابرابری اجتماعی و موضوع مهاجرت است. 

با این حال طبق این نظرسنجی تقویت بنیه دفاعی نزد رای‌دهندگان اروپایی بیش از حمایت از اوکراین یا حفاظت از حقوق اقلیت‌ها محبوبیت دارد. 

شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به بازسازی نیروهای نظامی خود روی آورده‌اند. احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و کاهش میزان پایبندی آمریکا به ناتو نیز نگرانی اروپایی‌ها در زمینه امور دفاعی را افزایش داده است.

نظرسنجی یورونیوز نشان می‌دهد که تقویت بنیه دفاعی اروپا به طور خاص در کشورهایی مانند فنلاند و لهستان که خطر روسیه را بیشتر احساس می‌کنند محبوبیت بیشتری دارد. 

در مقابل در مجارستان که دولتش تاکنون بارها بر سر راه کمک نظامی به اوکراین سنگ‌اندازی کرده است تقویت بنیه دفاعی اروپا محبوبیت کمتری دارد. در اتریش نیز با توجه به قانون اساسی این کشور که بی طرفی نظامی را تضمین می‌کند وضعیت مشابهی مشاهده می‌شود.

در همین حال، حدود ۵۲ درصد از مردم اتحادیه اروپا، یعنی بیشتر از نیمی از آنان بر این باورند که اقدام در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی در اولویت است و کمتر از یک سوم آنان نیز می‌اندیشند که قوانین اتحادیه اروپا تأثیر مثبتی بر حفاظت از محیط زیست داشته است.

بر اساس نظرسنجی اختصاصی یورونیوز-ایپسوس که در آستانه انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا انجام شد، اکثر رأی‌دهندگان معتقدند که مبارزه با تغییرات آب و هوایی در اولویت آنهاست.

۳۲ درصد پرسش‌شوندگان این موضوع را مهم اما نه دارای اولویت و ۱۶ درصد نیز آن را موضوعی فرعی می‌دانند.

در این نظرسنجی اروپایی که در نوع خود بی‌پیشینه است، از یک جامعه آماری ۲۵ هزار و ۹۱۶ نفری از ۱۸ کشور پرسش‌هایی در زمینه‌های مختلف مورد مطرح شد.

 

رأی‌دهندگان کدام کشورها اقدام اقلیمی را اولویت خود می‌دانند؟

دانمارک  با ۶۹، پرتغال با ۶۷ و سوئد با ۶۲ درصد کشورهایی هستند که در آن افرادی که موضوع آب و هوا را به عنوان اولویت در نظر گرفته‌اند، بیشترین درصد را دارند.

علاوه بر این، ۲۳ درصد دانمارکی‌ها، ۲۸ درصد پرتغالی‌ها و ۲۶ درصد سوئدی‌ها معتقدند که این موضوع مهم است اما اولویت ندارد.

درصد پاسخ‌دهندگانی که معتقدند مبارزه با تغییرات اقلیمی در اولویت است در لهستان، جمهوری چک و فنلاند (۳۴ درصد) کمترین میزان است.

۵۵ درصد رأی‌دهندگان زن، اندکی بیشتر از رأی‌هندگان مرد (۴۹ درصد)، می‌گویند که مبارزه با تغییرات آب و هوایی در اولویت آنهاست.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که سن عامل مهمی در مساله آب و هوا نیست. حدود نیمی از افراد در تمام گروه‌های سنی گفتند که این موضوع یک اولویت است و تقریباً یک سوم آن را مهم ارزیابی کردند.

آیا اتحادیه اروپا تأثیر مثبتی بر حفاظت از محیط زیست داشته است؟

با نزدیک شدن به انتخابات اروپا، بسیاری در حال بررسی عملکرد اتحادیه اروپا در پنج سال گذشته هستند. در مورد سیاست‌های اقلیمی باید گفت که اقدام تاریخی اتحادیه در وضع قوانین جدید تغییرات عمده‌ای را در این زمینه ایجاد کرده و اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا ۵۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ در قاره سبز انجام شده است.

با این حال و به طور کلی، تنها ۳۲ درصد از رأی‌دهندگان فکر می‌کنند که اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر تأثیر مثبتی بر حفاظت از محیط زیست داشته است.

بیشترین تأیید در رومانی است. در این کشور ۴۸ درصد، یعنی نزدیک به نیمی پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که اتحادیه اروپا تاثیر مثبتی در این  زمینه داشته است. رأی‌دهندگان پرتغالی با ۴۷ و فنلاندی با ۴۵ درصد نظر مشابهی دارند.

در سوی دیگر این طیف، تنها ۲۳ درصد فرانسوی ها فکر می‌کنند که اتحادیه اروپا تأثیر مثبتی بر حفاظت از محیط زیست داشته است. ۳۸ درصد در مورد این موضوع بی‌طرف هستند و ۳۹ درصد فکر می‌کنند که اتحادیه اروپا تأثیر منفی داشته است که این بالاترین درصد در بین ۱۸ کشور است.

در هلند، پاسخ‌دهندگان اعتماد به نفس بیشتری ندارند و تنها یک چهارم آنها نسبت به اقدام اتحادیه اروپا در مورد محیط زیست دارای دیدگاه مثبت هستند.

فرانسه و هلند در کانون اعتراضات اخیر کشاورزان در سراسر اروپا قرار دارند و شاهد مخالفت بخش کشاورزی با مقررات و سیاست‌های مختلف اروپایی بوده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • رمضان در سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • شهرهای اروپایی با بیشترین رضایت شهروندان از کیفیت هوا
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • نماپردازی زیبا و اروپایی یک مدرسه در سیستان و بلوچستان؛ الله اکبر
  • تیم اروپایی راه را برای قلعه‌نویی باز کرد
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا
  • ساختمانی که تراکتور را اروپایی می‌کند!