Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم،‌ قدیر قیافه با تأکید بر اینکه طی 40 سال گذشته دولت و فعالان اقتصادی یاد گرفته‌اند که از تحریم‌ها عبور کنند، افزود: هنگامی که ترامپ از برجام خارج شد در مهلتی 90روزه تجارت تمامی فلزات اساسی ایران را مورد تحریم قرار داد.

وی همچنین اظهارداشت: تحریم اخیر آمریکا موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز این کشور قصد تحریم بخش فلزات اساسی ایران را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب‌رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا بی‌تأثیر نیست، ادامه داد: صادرکنندگان فلزات اساسی و مواد معدنی طی سال‌های مختلف با این تحریم‌ها به‌اشکال مختلف مقابله کرده‌اند.

وی با اعلام این مطلب که در حوزه معدنی و صنایع معدنی مشتریان متفاوتی وجود دارد، گفت: شرکت‌های کوچک، متوسط و گاهی بزرگ در حوزه مزبور فعالیت می‌کنند علاوه بر این در کشورهای هدف صادراتی خریداران هم شرکت‌های کوچک و متوسط هستند بنابراین تحریم نمی‌تواند اثر بسیاری داشته باشد.

قیافه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات صنایع معدنی و فولاد ایران به کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان، آذربایجان و ازبکستان و غیره صورت م‌ ‌گیرد، افزود: در حوزه سنگ آهن و مواد معدنی چین و کشورهای جنوب آسیا مشتریان ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط چین و کشورهای جنوب آسیا به‌ویژه شرکت‌های فعال در حوزه سنگ آهن، مواد معدنی و فلزات اساسی به‌طور مستقیم با آمریکا تجارت ندارند، یادآورشد: با وجود این در صادرات محصولات مدنظر، صادرکنندگان ایرانی به‌شدت دست‌وپابسته نیستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است