Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به میزان تحقق پرداخت مطالبات فرهنگیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: در درجه نخست باید میزان بدهی‌ به فرهنگیان مسجل شود، پیش‌بینی می‌کنیم این رقم کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه "پرداخت مطالبات فرهنگیان و صفر کردن آن از محل صندوق توسعه ملی تا چه اندازه قابل تحقق است" اظهار کرد: یکی از بحث‌های مطرح در مراجع مختلف همانند نمایندگان مجلس، وزارت آموزش‌وپرورش و بخش‌‌های مختلف  این است که مطالبات فرهنگیان از سال‌های گذشته مثلاً دهه 80 به این طرف احصاء و مورد سیاست‌گذاری قرار گیرد تا به طور کامل پرداخت شود و پس از صفر شدن مطالبات گذشته، سیاست‌گذاری برای برنامه‌های مالی در سال‌های آتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث‌های زیادی در این زمینه انجام گرفته است اما در درجه نخست، تسجیل مطالبات و میزان بدهی‌ها اولویت دارد چرا که به استناد قانون باید به تصویب و تأیید وزارت امور اقتصاد و دارایی رسیده و در سامانه ثبت بدهی‌های دولت ثبت شود و پس از دریافت تأییدیه برای پرداخت آنها اقدام کنیم.

پرداخت مطالبات از محل صندوق توسعه ملی فقط یک پیشنهاد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات مطرح این است که برای پرداخت مطالبات فرهنگیان از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، گفت: این موضوع فقط در حد یک پیشنهاد اولیه است و کارشناسان در حال بررسی آن هستند، نامه‌ای برای آن تهیه نشده و اتفاق خاصی هم نیفتاده است و در میان روش‌های مختلفی که دنبال می‌کنیم این موضوع نیز به عنوان یک پیشنهاد مطرح و متأسفانه خبری هم شد اما فقط یک پیشنهاد اولیه است.

میزان بدهی‌ها کمتر از 10 هزار میلیارد تومان

الهیار ترکمن ادامه داد: باید میزان بدهی‌های آموزش و پرورش را نهایی کنیم چون نقل قول‌های مختلفی وجود دارد اما قطعاً میزان بدهی 20 هزار میلیارد تومان نیست! ابتدا باید میزان بدهی‌‌ها مسجل و مشخص شود که واقعی است، پیش‌بینی ما براساس اطلاعات اولیه از استان‌ها این است که میزان بدهی کمتر از 10 هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که "چقدر امیدوارید که اجازه برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان صادر شود" گفت: براساس سیاست‌های کلانی که بر صندوق توسعه ملی ناظر است، تصور می‌کنم که این اتفاق نیفتد و ما باید راه‌های جایگزین را داشته باشیم البته بر اساس تبصره 5 قانون بودجه امسال و برخی سازوکارهای قانونی که در این زمینه وجود دارد، راه‌های مختلفی وجود دارد مانند استفاده از اوراق مشارکت و صکوک و صرفاً به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی محدود نیستیم اما آنچه برای مدیریت موضوع بسیار مهم است و در درجه اول باید انجام شود تسجیل بدهی‌ها و رسیدن به یک عدد قطعی است.

مدارس را می‌فروشید؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش در پاسخ به این پرسش که "ممکن است برای پرداخت مطالبات آموزش‌وپرورش، برخی از مدارس هم به فروش برسد به عنوان مثال مدارسی که در مکان‌های خوب و تجاری قرار دارند به فروش رسیده و در جاهای دیگر اقدام به ساخت مدرسه کنید" متذکر شد: قطعاً این حالت نیست و براساس قوانین و مقررات جاری، اجازه فروش مدارس را نداریم به استناد بند "د" تبصره 9 قانون بودجه امسال ما فقط اجازه تغییر کاربری مدارس را داریم بدون اینکه مالکیت از آموزش و پرورش خارج شود.

وی گفت: آموزش و پرورش در مناطق مختلف به ویژه خیابان‌های اصلی و مناطق تجاری در کل کشور مدارسی دارد که می‌توانند از لحاظ ظرفیت‌های اقتصادی به نفع این وزارتخانه باشند اما اجازه فروش آنها را نداریم البته می‌توانیم از ظرفیت تغییر کاربری استفاده کنیم به شرط آنکه کمبود فضای آموزشی ایجاد نشود و مادامی که نیاز آموزشی برقرار باشد باید آن را به فضای آموزشی برگردانیم.

الهیار ترکمن مطرح کرد:‌ ما اجازه نداریم که املاک آموزش و پرورش به ویژه مدارس را بفروشیم، تبصره‌ای در قانون بودجه امسال وجود دارد که اجازه می‌دهد دستگاه‌ها بعضی از اموال مازاد خود را بفروشد و آنها را برای پرداخت مواردی مانند پاداش پایان خدمت استفاده کنند اما این موضوع در مورد آموزش و پرورش صادق نیست چون برای پرداخت پاداشت پایان خدمت در قانون بودجه و در جدول شماره 9 ردیف مجزایی داریم و اصولاً اموال مازاد نداریم که بخواهیم بفروشیم و این مسئله در آموزش و پرورش کاملاً منتفی است.

پیش از این، حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود: دولت از سال 82 به فرهنگیان بدهکار است که این رقم تا ابتدای سال 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان است و با احتساب  5  هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان در سال 97، بدهی دولت به فرهنگیان حدود 15 هزار میلیارد تومان است، اگر دولت خواهان تحول در آموزش و‌پرورش است باید این بدهی را صفر کند و تا زمانی که این کار انجام نشود، هیچ طرح تحولی میسر نخواهد بود.

انباشت مطالبات کارکنان هیچ دستگاهی به اندازه آموزش‌وپرورش نیستمطالبات 15 ساله و 15 هزار‌ میلیاردی معلمان چگونه پرداخت می‌شود؟اختصاص 827 میلیارد تومان برای واریز مطالبات فرهنگیان/آغاز واریز حق التدریس معلماندولت یکبار برای همیشه مشکل مطالبات معلمان را حل کند/آخرین وضعیت آیین‌نامه استخدام حق‌التدریس‌ها

 

انتهای پیام/

 

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مطالبات فرهنگیان معلمان معاونت توسعه آموزش و پرورش علی الهیار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مطالبات فرهنگیان معلمان معاونت توسعه آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان معلمان معاونت توسعه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت:۴۰۰ میلیارد تومان سازمان‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستند که پرداخت این مطالبات در تحقق اهداف علوم پزشکی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین اعرابی، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری با اشاره به هفته سلامت اظهار کرد: بالا رفتن سلامت جامعه نیازمند مشارکت حداکثر همه افراد جامعه است و رسانه‌ها می‌توانند در بالا بردن سطح سلامت و سواد سلامت نقش مؤثری ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در پنج ماه گذشته سعی شد معوقات پرسنل که بیش از یک سال پرداخت نشده بود، پرداخت شود، همچنین با دریافت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از شرکت‌های بیمه این پرداخت‌ها نظم بهتری خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان سازمان‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستند که پرداخت این مطالبات در تحقق اهداف علوم پزشکی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

اعرابی با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم باعث موفقیت کارها می‌شود و در بحث سلامت هم به این شکل خواهد بود، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت خیران در حوزه سلامت می‌تواند موجب رشد زیرساخت‌ها و سلامت عمومی شود که در این راستا، لیست و مجموعه نیازمندی‌های حوزه سلامت استان احصا شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، این مجموعه می‌تواند در جهت هدفمند شدن کمک خیرین و حل مشکلات بر اساس اولویت‌ها بسیار حائز اهمیت باشد.

وی با بیان این‌که سرانه پزشکی و بهداشتی استان نسبت به متوسط کشور مناسب است، افزود: پروژه عمرانی الحاقی بخش هاجر در اولویت اول نسبت به پروژه‌های عمرانی دیگر است، این پروژه در سه فاز در حال اجراست که فاز اول آن شامل بخش اورژانس و رادیوتراپی است حداکثر در نیمه اول سال به شرط تأمین اعتبار تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در بیمارستان هاجر بخش اورژانس است که با تکمیل فاز اول این مشکل برطرف خواهد شد.

اعرابی گفت: سالانه ۲۰ درصد به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی استان اضافه می‌شود که در تلاش هستیم دو دانشکده پزشکی و پیراپزشکی تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش شده رشته‌های که نیازمند بوم استان و کشور است در این دانشگاه توسعه داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در جهت تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی استان نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم اعتبار جذب شده است.

پزشک خانواده در شش شهر بزرگ استان اجرایی خواهد شد

علی ضامن صالحی‌فرد رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری نیز با اشاره به شعار هفته سلامت اظهار کرد: ۳۰۸ خانه بهداشت فعال، ۹۴ پایگاه سلامت و ۲۴ مرکز شبانه روزی در استان در راستای ارتقا سلامت در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرچم‌دار سلامت خانواده و جوانی جمعیت است ادامه داد: در شش شهر بالای ۲۰ هزار نفر استان پزشک خانواده اجرایی خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: چهارمحال‌وبختیاری به عنوان اولین استان مطالعه ارتقا سطح سواد دانش آموزان عشایری را اجرا خواهد کرد و نیازهای عشایر استان در حوزه سلامت احصا خواهد شد.

کد خبر 746649

دیگر خبرها

  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس
  • زمان پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان/ تا پایان اردیبهشت بدهی معلمان را می پردازیم
  • تخصیص ۷ همتی برای ماه فروردین دارویار
  • تخصیص ۷ همت به دارویار در فروردین ۱۴۰۳
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان