Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیده‌فاطمه ذوالقدر»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره اهمیت «تصویب تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» گفت: این لایحه که یک فوریت آن هم رای آورده بود به تصویب رسید. این لایحه‌ای بود که دولت به مجلس ارائه کرد و در خصوص  آن با فراکسیون زنان همکاری‌های لازم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باتوجه به مشکلاتی که فرزندان این بانوان، در زمینه صدور شناسنامه، آموزش و بیمه دارند، اقدام مثبتی بود که در روز یک شنبه در مجلس رخ داد. این لایحه نه مشکل قانونی دارد و نه مشکل شرعی و فقی.

عضو فراکسیون  زنان گفت: بار مالی این لایحه را دولت بر عهده دارد. بعید می‌دانم شورای نگهبان این لایحه را رد کند زیرا طبق نظر مرکز پژوهش‌ها از نظر فقهی و شرعی مشکلی وجود ندارد و بار مالی هم ندارد.

ذوالقدر در خصوص نظر مخالفان گفت: مخالفان 20نفر بودند که دلایل مخالفت آنها خیلی ضعیف بود و بیشتر دغدغه‌های خود را مطرح کردند. بعید می‌دانم مشکل خاصی در این خصوص بوجود بیاید. از جهت انسان دوستانه این فرزندان در ایران به دنیا می‌آیند و نیاز به این هویت دارند و این یک اولویت برای آنهاست.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کشوری هستیم که با همسایگان خارجی زیادی در ارتباط هستیم و ناچار ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صورت می‌گیرد. این قانون را همه کشورها به جز 6 کشور اجرا می‌کنند و همانطور که پدر می‌تواند تابعیت خود را به فرزند بدهد، مادر هم می‌تواند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج زنان شورای نگهبان قانون مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد