Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر انتشارات تیمورزاده گفت: به زعم من بهای کاغذ تاثیر بسزایی در کاهش خرید کتاب نداشته و در این باره نمایشگاه امسال هم آزمایش خوبی بود چراکه کسانی که دنبال کتاب کاغذی هستند همیشه آن را دنبال می‌کنند و معتقدند کتاب، کالای گران قیمتی نیست، بنابراین کسانی که بهانه قیمت کتاب می‌آورند اصلا اهل کتاب خواندن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد تیمورزاده مدیر مسئول انتشارات تیمورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره افزایش مخاطب کتاب‌های الکترونیک گفت: اینکه فکر کنیم کتاب الکترونیک بتواند جایگزین کتاب دو تا سه هزار صفحه‌ای کاغذی شود، درست نیست.

وی بیان کرد: کسانی که اهل کتاب کاغذی بودند هنوز هم مخاطب کتاب کاغذی هستند و افرادی که خواننده کتاب‌های الکترونیک هستند نیز همچنان به خواندن کتاب‌های کاغذی تمایل دارند.

مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده تاکید کرد: کتاب الکترونیک کارکرد خود را دارد و چندان برای مطالعه به طور کلی مناسب نیست و از نگاه من بیشتر برای کار پژوهشی، تحقیقاتی و تهیه مقاله مناسب است، چراکه سیستم جستجو دارد و افراد می‌توانند مطالب متنوعی را بخوانند.

وی درباره اینکه آیا کتاب الکترونیک می‌تواند جایگزین کتاب کاغذی شود اظهار کرد: ما در کتابفروشی خودمان کتاب‌های الکترونیک پزشکی زیادی داریم که نسخه کاغذی آنها نیز موجود است اما با این وجود اقبال به کتاب‌های کاغذی بیشتر وجود دارد این در حالی است که قیمت کتاب الکترونیک ۳۰ هزار تومان و قیمت کتاب کاغذی ۷۰۰ هزار تومان است، اما اکثر افراد کتاب کاغذی را ترجیح می‌دهند.

تیمورزاده تصریح کرد: به زعم من بهای کاغذ تاثیر بسزایی در کاهش خرید کتاب نداشته و در این باره نمایشگاه امسال هم آزمایش خوبی بود چراکه کسانی که دنبال کتاب کاغذی هستند همیشه آن را دنبال می‌کنند و معتقدند کتاب، کالای گران قیمتی نیست، بنابراین کسانی که بهانه قیمت کتاب می‌آورند اصلا اهل کتاب خواندن نیستند و اگر قیمت کتاب ۲۰ هزار تومان هم باشد آن را خریداری نمی‌کنند و اگر همان اثر با بهای ۱۰ هزار تومان هم فروخته شود باز هم خریدار آن نیستند و حتی اگر کتاب به امانت به آن‌ها داده شود باز اهل خواندن نیستند، زیرا این افراد برای آرامش وجدان خود گرانی کتاب را مطرح می‌کنند.

وی افزود: من افزایش خرید کتاب در نمایشگاه را قبول ندارم و از سوی دیگر هم نمی‌توانم آمار دقیقی از تعداد کتاب فروخته شده ارائه کنم، اما از آنجا که بهای کتاب‌های امسال نسبت به گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت به نوعی با کاهش فروش مواجه هستیم.

مدیر انتشارات تیمورزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه کتاب‌ها کارکرد‌های متفاوتی دارند خیلی روی هم اثرگذار نیستند و اگر کتاب الکترونیک در حال افزایش تقاضا است به این دلیل است که مردم در حال آشنایی بیشتر با کارکرد‌های آن هستند و نه اینکه کتاب الکترونیک در حال جایگزین شدن کتاب کاغذی است.

وی ادامه داد: در مقابل هم اگر کتاب کاغذی در حال کاهش است مفهومش این نیست که مخاطبان کتاب فیزیکی صرفا در حال تبدیل شدن به مخاطبان الکترونیک هستند.

تیمورزاده با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه کتاب حضور نداشته است تاکید کرد: با اینکه همیشه بعد از نمایشگاه با رکود نسبی در حوزه فروش کتاب مواجه هستیم، اما به نسبت سال گذشته که آخرین حضورمان در نمایشگاه کتاب بوده، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش فروش داشته‌ایم و امسال با آن رکود کمتر مواجه شده‌ایم پس یعنی علاقه‌مندان به کتاب کاغذی هنوز رفاقت دیرینه خود را با کتاب حفظ کرده‌اند اگرچه کسانی که عادت به کتابخوانی دارند، کم هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب کاغذ کتاب الکترونیک نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه انواع ماشین آلات چاپ و نوآوری‌های این حوزه در این نمایشگاه ارائه می‌شود و علاقه‌مندان برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی toranjgroup.com مراجعه کنند.

در خبر دیگر این بسته، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد که نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی و خارجی و نیز فعالیت‌های فرهنگی در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات برای چیدمان نمایشگاه به مصلی آغاز می‌شود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

همچنین مجنتبی اخلاقی مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار بیش از صد عنوان کتاب در این مرکز اسناد و در یک سال گذشته خبر داد. کتاب‌هایی تحقیقی و پژوهشی که براساس اسناد واقعی این مرکز منتشر شده است.

این هفته فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی هم اعلام شد که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.isba.ir ارسال کنند و از آخرین اطلاعات شرکت در جشنواره مطلع شوند.

در بخش پرفروش‌های ورزشی این هفته، کتاب «من زلاتان هستم» برای دوازدهمین بار وارد بازار نشر شده است که این کتاب خودنوشت «زلاتان ابراهیموویچ» بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سوئد و باشگاه‌های پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد و آث میلان است.

کتاب «ظهور یک برنده» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای «کریستیانو رونالدو» برنده توپ طلا و یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال که به چاپ دهم رسیده است، معرفی شد. این کتاب نوشته «مایکل پارت» و ترجمه ماشاله صفری در نشر گلگشت است.

انسیه بحری گزاری می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد: آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه مند باشند حواس ها را از جنایت های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران