Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست وزارت کشور افغانستان اظهار داشت که اقدام آمریکا مبنی بر اختصاص بیش از ۶۰۰میلیون دلار از حساب نیروهای امنیتی افغان به احداث دیوار مکزیک تأثیری بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مسعود اندرابی سرپرست وزارت کشور افغانستان درباره اختصاص 604میلیون دلار از حساب نیروهای امنیتی افغان برای ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک گفت که این اقدام هیچ اثری بر وضعیت افغانستان نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که سیاست داخلی آمریکا تعیین می‌کند که این کشور در کجا بودجه‌اش را مصرف کند.

اندرابی تأکید کرد: در رابطه با هماهنگی و برنامه‌های کابل و واشنگتن هیچ تغییری به‌وجود نخواهد آمد.

رسانه‌های غربی اخیراً گزارش دادند که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا با انتقال 1.5میلیارد دلار بودجه برای ساخت 130کیلومتر دیوار مرزی با مکزیک موافقت کرده که 604میلیون دلار از این بودجه از حساب نیروهای امنیتی افغان پرداخت خواهد شد.

«دیوید باتلر» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز مدعی شده است مبلغی که از حساب نیروهای افغان به ساخت دیوار مکزیک اختصاص داده شده بخشی از صرفه‌جویی هزینه نیروهای خارجی در افغانستان است و این اقدام هیچ تأثیری بر آمادگی نیروهای امنیتی افغان و تعهد آمریکا بر مبارزه با تروریسم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان تاثیر امریکا تروریسم مکزیک نیروهای افغان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مسیر تاریخ را اصلاح می‌کند و روسیه پیروز خواهد شد.

بشار اسد تاکید کرد که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به پیروزی روسیه ختم خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

همچنین رئیس دومای روسیه تاکید کرد که کمک‌های غرب نمی‌تواند به اوکراین در نبرد با روسیه کمک کند.

«ویاچسلا ولودین» رئیس دومای روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین وضعیت میدان جنگ را تغییر نمی‌دهد. رژیم کی یف با وجود کمک‌های غرب شکست خواهد خورد.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

کد خبر 6084907

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • نمایشگاه مشترک افغان - قزاق