Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@01:45:56 GMT

صدور حکم اعدام برای سرکرده باند تمساح

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۵۷۷

صدور حکم اعدام برای سرکرده باند تمساح

ساعت24 - حجت الاسلام والمسلمین اکبری از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس در هرمزگان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح آخرین جزئیات پرونده تمساح خلیج فارس گفت: حکم محکومیت سرباند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس به همراه هفده تن از اعضای شبکه سازمان یافته او صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آن‌ها از کشور‌های پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.

وی اظهار داشت: این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود بیش از چهارصد تن مواد مخدر به کشور وارد نماید که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: این باند بین المللی با استفاده از راهکار‌های پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین یادآور شد: از این باند سازمان یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل: لنج و قایق، شانزده دستگاه انواع خودرو، شش قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: سرباند این شبکه سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که از سوی رسانه‌های مختلف با عنوان تمساح خلیج فارس و مواردی از این دست مطرح شده، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطر نشان کرد: تمساح خلیج فارس توانسته بود یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران، افغانستان و پاکستان را راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان سرکرده این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در این کشور‌ها فعالیت نماید.

این مقام قضایی تصریح کرد: از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس برای دو تن از سرکردگان باندتمساح خلیج فارس به علت مدیریت و سردستگی باند قاچاق سازمان یافته واردکننده مواد مخدر به کشور، حکم اعدام صادر شده که پرونده آن‌ها در صورت تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: شانزده نفر از متهمین دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

.

منبع:میزان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اعدام مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!

مجتبی ٣٣ ساله است و به سختی به سئوالاتمان جواب می‌دهد. مدام طفره می‌رود و نمی‌خواهد حقایق را بیان کند، اما لابه لای صحبت هایش، جزئیات جرمی که مرتکب شده را فاش می‌کند.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

من بیگناهم.

پس چرا اینجایی؟

چون یک از خدا بی خبر مواد مخدر در تریلی من جاسازی کرد تا دستگیر شوم.

چه کسی این کار را انجام داده است؟

من دشمن زیاد دارم. چون خیلی‌ها به زندگی من حسادت می‌کنند!

چرا؟

چون به نظرشان خیلی موفق هستم. من از بچگی کار کردم و توانستم یک تریلی بخرم و با آن ترانزیت کنم. در حالی که قبلا ضایعات جمع کن بودم!

با جمع کردن ضایعات توانستی یک شبه پولدار شوی و تریلی بخری؟

فکر می‌کنید دروغ می‌گویم و قاچاقچی‌ام!

اما در تریلی تو بزرگ‌ترین محموله شیشه که بیش از یک تن است کشف شده است؟

گفتم که دشمنانم برایم پاپوش درست کرده اند.

چطور لو رفتی؟

من اهل یکی از کشور‌های همسایه ایران هستم. رفتم کشور خودم و سنگ معدن بار زدم تا در تهران تحویل نفر دیگر بدهم. احتمالا فروشنده میان سنگ ها، مواد مخدر جاسازی کرده است. فکر می‌کنم شیشه جاسازی کرده بود البته ممکن است اشتباه کنم! چون من از وجود مواد خبر نداشتم.

اما پرونده ات نشان می‌دهد که سوابق زیادی در حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر داری؟

همه پاپوش است!

کجا دستگیر شدی؟

نزدیک تهران. ماموران تریلی ام را بازرسی کردند و مواد که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد و به این ترتیب دستگیر شدم و اینجا هستم.

برای انتقال این محموله چقدر دستمزد گرفتی؟

قرار بود به دلار حساب کنند. حدود ۲۰ هزار دلار.

چرا برای محموله سنگ آهن باید اینقدر پرداخت کنند؟

نمی‌دانم بروید از خودشان بپرسید.

با این پول قرار بود چه کار کنی؟

می‌خواستم یکی از بستگانم را از مرگ نجات بدهم. او سال‌ها قبل در کشور خودم مرتکب قتل شد. خانواده مقتول پول زیادی می‌خواهند، اگر این پول را تهیه کنم او از چوبه دار نجات پیدا می‌کند، اما حالا که دستگیر شده ام نمی‌دانم چه می‌شود.

منبع: همشهری

tags # مواد مخدر ، اخبار حوادث سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور