Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:14:41 GMT

ترکیه تعویق خرید سامانه‌های اس -۴۰۰ را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۸۱۳

ترکیه تعویق خرید سامانه‌های اس -۴۰۰ را بررسی می‌کند

پس از آنکه دولت آمریکا از ترکیه خواست تا برنامه خرید سامانه‌های دفاعی اس -۴۰۰ روسیه را به تعویق بیندازد، آنکارا در حال بررسی این مساله است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، دولت آمریکا از ترکیه خواسته تا خرید این سامانه‌های موشکی روسی را به ۲۰۲۰ موکول کند و حالا آنکارا در حال بررسی این درخواست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گام در صورت برداشته شدن گشایشی در روابط پرتنش آنکارا و واشنگتن محسوب می‌شود که بر سر خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسیه به وجود آمده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیراً از آنکارا خواسته بود تا دریافت این سامانه‌های دفاعی موشکی روسی را که قرار بود ژوئیه سال جاری میلادی باشد، به تعویق بیندازد.

این تأخیر باعث می‌شود آمریکا و ترکیه برای حل بن بست موجود که روابطشان را تحت شعاع قرار داده، زمان کافی داشته باشند؛ این مساله همچنین باعث شده تا آنکارا در معرض تحریم‌هایی بیشتر قرار گیرد که همین امر اقتصاد این کشور را وخیم می‌کند.

آمریکا می‌گوید که این سامانه‌های دفاع موشکی روسی برای ساقط کردن جنگنده‌های آمریکایی و متحدان شامل اف -۳۵ هاست که ترکیه در ساخت آنها دخیل است.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا برنامه خرید اس -۴۰۰ های روسی توسط ترکیه را با برنامه اف -۳۵ مغایر می‌داند در حالیکه ترکیه گفته که تمایل دارد تا ۱۰۰ فروند از این جنگنده‌های نسل جدید رادار گریز ساخت کمپانی لاکهید مارتین را خریداری کند.

این در حالی است که مقام‌های دولت ترکیه مکرراً گفته‌اند که پس از بن بست‌های به وجود آمده برای خرید سامانه‌های دفاعی موشکی پاتریوت آمریکا، در خرید سامانه‌های روسی عقب نشینی نمی‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، یکی از مقام‌های ارشد ترکیه بر موضع این کشور تاکید کرده و گفته که آنکارا از خرید این سامانه‌های روسی دست نمی‌کشد و در ژوئیه آنها را خریداری می‌کند.

وی گفته که موضع ترکیه در این‌باره تغییر نکرده است اما گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد.

همچنین یکی از مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا گزارش‌های موجود درباره توقف ارسال تجهیزات مربوط به اف -۳۵ به ترکیه را تأیید کرد و گفت که گفت‌وگوها درباره این انتقال ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا تركيه جنگنده اف35 سامانه های اس 400 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد

رهبر حزب دوباره رفاه ترکیه با اشاره به پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: هدف گیری موشک‌های ایرانی در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با 120 موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از 90 درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف  قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری ها در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روزهای اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشورهای حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد | جواب جالب طهرانی مقدم به ژنرال روسی
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه