Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:05:26 GMT

پياده راه فرهنگي و هنري شهر رمضان درباغ موزه قصر بر پا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۸۰۴۶

پياده راه فرهنگي و هنري شهر رمضان درباغ موزه قصر بر پا شد

گفت: پياده راه فرهنگي و هنري"شهر رمضان" در راستای تقویت هویت محله ای با تأكيد بر پتانسيل هاي منطقه اي در باغ موزه قصر برپا شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، «سمیه حاجوي» با تاکید بر لزوم ایجاد تغییرات فرهنگي به عنوان اصل اساسي در تحول و اصلاح جامعه و دستيابي به توسعه پايدار شهري، عنوان کرد: معاونت امور اجتماعي و فرهنگی منطقه با استفاده از پتانسيل هاي فرهنگي موجود كه داراي سبقه تاريخي ، سياسي و فرهنگي هستند اقدام به برپايي پياده راه فرهنگي و هنري شهر رمضان در باغ موزه قصر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار منطقه ۷ افزود: برپایی سکوی هنر با اجرای برنامه های هنری و موسیقی با رویکرد مذهبی ، بخش رونق تولید و حمایت از کار آفرینان، برنامه های سلامت محور از قبیل مشاوره تغذیه سالم با حضور سازمان های مردم نهاد و مشاوره طب سنتی، بخش کودک و نوجوان همراه با برگزاری مسابقات قرآنی و قصه گویی، بخش ورزش، بازی و سرگرمی، بازی های فکری و مهارتی، بخش تغذیه سالم و افطاری ساده و بخش کتاب با برپایی کافه کتاب و عرضه و توزیع کتاب و محصولات فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که در این طرح اجرا می شود.

 

وی در ادامه از برگزاري محفل انس با قرآن در مساجد منتخب سطح منطقه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و با اشاره به اهميت و جايگاه ماه مبارك رمضان در ترويج فرهنگ و آموزه هاي قرآني، خاطرنشان كرد : محافل انس با قرآن ساعتي پيش از اذان مغرب و عشاء و با حضور گروه قرآني رضوان ، اجراي تلاوت مجلسي ، مهارت حفظ و گروه هم خواني ، مسابقه و تقدير از خادمان قرآني در14 مسجد  منتخب منطقه برگزار می شود.

وی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های اداره سلامت و ورزش منطقه پرداخت و یادآور شد:  برنامه های سلامت محور در این منطقه با مشارکت انجمن ها، مساجد، پایگاه های بسیج، حسینیه ها، مرکز بهداشت شمال و کانون های سلامت با عناوین و موضوعات مختلف و متناسب با نیاز شهروندان روزه دار برگزار خواهد شد.

 

حاجوی عنوان کرد: کارگاه های نقش تغذیه در ورزش و سلامت و همایش ورزشی 30 روز 30 حرکت در سطح منطقه تنها بخشی از فعالیت هایی است که در راستاي توسعه تفريحات ورزشي و سلامت، ارتقاء ورزشهای همگاني ویژه آقایان و بانوان در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: اقدامات بهداشتی، ایمنی و پیشگیری از حوادث با مشارکت سازمان آتش نشانی و اعضای کانون خادمین سلامت مساجد، مشارکت اعضای کانون اهدای خون در تامین خون مورد نیاز شهروندان در پایگاه های سیار و ثابت انتقال خون، سلامت در ضیافت ( کمپین تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه ها و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت ) و کارگاه های آموزشی با موضوع تغذیه سالم از دیگر برنامه هایی است که در این ماه پر برکت از سوی این منطقه اجرا خواهد شد.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن کریم مجلس اردبیل نمایشگاه قرآن مصلی قرآن قوه قضائیه شهرداری تهران ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افسانه دارابی با اشاره به اجرا شدن برنامه‌های ثابت و مناسبتی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر، بیان کرد: ما روز‌های یک‌شنبه صبح جلسه پرسش و پاسخ با عنوان "راه زندگی" داریم با یک روان شناس و روان درمانگر و بعد از ظهر روز‌های یک‌شنبه نشست کتابخوان کودکان را داریم، همچنین ساعت ۱۷:۳۰ روز‌های چهارشنبه نشست کتابخوان نوجوان برای پسران را داریم.

وی با بیان این‌که اکثر برنامه‌های این کتابخانه در روز‌های پنج‌شنبه اجرا می‌شود، اضافه کرد: پنجشنبه‌ها ساعت ۹ صبح ما نشست "گلستان خانی" داریم، ساعت ۱۰ نشست بانوان را داریم که در این نشست کتابی معرفی و در مورد آن کتاب صحبت می‌شود.

مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر ادامه داد: زمانی که بحث درباره کتاب تمام شد ما یک اختتامیه برای کتاب می‌گیریم و به‌عنوان نقد و بررسی کتاب از یک کارشناس فرهنگی استان دعوت می‌کنیم و کتاب را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و دوستان اگر ابهامی داشته باشند در این جلسه صحبت کرده و رفع ابهام می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به جلسه‌های مناسبتی این کتابخانه، گفت: آیین نکوداشت خانم دکتر فاطمه لشکری یکی از فرهنگیان استان که کتابخانه شخصی‌شان را خانواده ایشان به کتابخانه خلیج فارس اهدا کرد‌ه‌اند در این کتابخانه برگزار می‌شود.

دارابی اضافه کرد: در این آیین حدود ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس به کتابخانه عمومی خلیج فارس اهدا می‌شود.

وی جلسه‌های نقد و بررسی و آیین‌های رونمایی از آثار نویسندگان بوشهری را از دیگر برنامه‌های این کتابخانه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد