Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@12:30:37 GMT

طرز تهیه کیک کارامل گردویی براق

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۸۲۵۷

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284

مواد لازم:
کیک گردویی
سفیده 2 تخم‌مرغ
کمی نمک
یک سوم پیمانه (70گرم) شکر
دو سوم پیمانه(70گرم)گردو آسیاب شده
دو قاشق غذاخوری (20 گرم) آرد
لایه شکلاتی
صد و پنجاه گرم شکلات نیمه شیرین
سه قاشق غذاخوری (45میلی‌لیتر) خامه غلیظ همزده
لایه کارامل گردویی
دو سوم پیمانه(70گرم) گردو
دو عدد زرده تخم‌مرغ
سه قاشق غذاخوری(45گرم) شکر
یک سوم پیمانه(70گرم شکر)
یک قاشق غذاخوری (15میلی‌لیتر آب)
پنج قاشق غذاخوری(70گرم) کره
موس ماسکارپونه
یک قاشق غذاخوری (10 گرم) ژلاتین
یک چهارم پیمانه (60 میلی‌لیتر) آب سرد
دو قاشق چای‌خوری(4گرم) قهوه فوری
پانصد گرم پنیر ماسکار (ماسکارپونه)
دو سوم پیمانه (80 گرم) شکر پودر شده
یک قاشق چای‌خوری (5گرم) وانیل
صیقل یا لعاب کارامل براق
یک قاشق غداخوری پودر ژلاتین
یک چهارم پیمانه(60میلی‌لیتر) آب سرد
دو قاشق غذاخوری (16گرم) نشاسته ذرت
یک قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) آّب
یک پیمانه (200 گرم) شکر
یک قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) آب لیمو یا آب
صد میلی‌لیتر آب
سه چهارم پیمانه(180گرم) خامه غلیظ همزده
نصف قاشق چای‌خوری (3گرم) نمک

کیک نه تنها دسری خوشمزه است بلکه در مراسم‌هایی مانند عروسی و تولد تبدیل به یک بخش نمادین نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پیچیدگی و زیبایی ظاهری و طعم خاص آن به همان اندازه که نشان دهنده هنر و خلاقیت آشپزی است که آن را پخته است باعث رضایت و لذت افرادی که آن را می‌خورند نیز خواهد بود. در این ویدیو می‌توانید آموزش چنین کیکی را بیاموزید. این کیک از سه لایه متفاوت تشکیل شده است و در نهایت روش درست کردن گل شکلاتی برای تزئین نهایی آن نیز آموزش داده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ته چین آشپزی ویدیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند

 سرکه سیب که از سیب‌های تخمیر شده و به‌طور طبیعی سرشار از اسید استیک است، در سال‌های اخیر به دلیل فواید سلامتی، از خواص ضد باکتریایی گرفته تا اثرات آنتی‌اکسیدانی و پتانسیل کمک به مدیریت قند خون محبوب شده است.

منشأ استفاده از آن در حوزه سلامت بسیار دور است و بقراط از آن برای درمان زخم‌ها، تب و زخم‌های پوستی استفاده می‌کرد و نتایج تجربی تحقیق کنونی، به این موضوع پرداخته است که آیا سرکه سیب می‌تواند برای کاهش وزن، کاهش سطح گلوکز خون و کاهش چربی خون (کلسترول و تری گلیسیرید) موثر باشد یا خیر.

نتایج نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند هر سه مورد را کاهش دهد، اما ممکن است مصرف نوشیدنی سرکه سیببه سادگی به‌طور روزانه امکان‌پذیر نباشد. گروهی از دانشمندان در لبنان کارآزمایی بالینی تصادفی دوسوکور خود را روی گروهی از جوانان دارای اضافه وزن و چاق در سنین ۱۲ تا ۲۵ سال انجام دادند.

محققان به‌طور تصادفی ۳۰ شرکت‌کننده را در یکی از چهار گروه قرار دادند؛ به شرکت‌کنندگان دستور داده شد که هر روز صبح قبل از خوردن هر چیز دیگری به مدت ۱۲ هفته، پنج، ۱۰ یا ۱۵ میلی‌لیتر سرکه سیب رقیق شده در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب مصرف کنند.

گروه کنترل، نوشیدنی غیرفعال (دارونما) ساخته شده از اسید لاکتیک اضافه شده به آب مصرف کردند تا ظاهر و طعمی مشابه داشته باشند. معمولا این نوع مطالعه شواهدی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد، زیرا می‌تواند علت و معلول را نشان دهد یعنی مداخله (در این مورد سرکه سیب) به یک نتیجه خاص منجر می‌شود. این مطالعه همچنین دوسوکور بود، به این معنی که نه شرکت‌کنندگان و نه دانشمندانی که در جمع‌آوری داده‌ها شرکت داشتند نمی‌دانستند چه کسی در کدام گروه است.

محققان دریافتند که افراد دارای اضافه وزن با مصرف سرکه به‌طور متوسط ۶ تا هشت کیلوگرم وزن در سه ماه از دست دادند. نتایج تحقیق کنونی نشان داد که مصرف سرکه سیب به‌طور روزانه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا در سه ماه هشت کیلوگرم وزن کم کنند.

نتایج تحقیقات نوشیدن آب تخمیر شده سیب‌های له شده را با کاهش وزن مرتبط کرده است و مشخص شد که یک دوز ۱۵ میلی‌لیتری قبل از صبحانه همچنین شاخص توده بدن، سطح قند خون و کلسترول را کاهش می‌دهد.

این تحقیق، تجزیه و تحلیل کرد که چگونه سه مقدار مختلف سرکه بر وزن افراد دارای اضافه وزن یا چاق تاثیر می‌گذارد. محققان بیان کردند که سرکه سیب می‌تواند مکملی امیدبخش برای چاقی باشد که عوارض جانبی ندارد.

فدراسیون جهانی چاقی پیش‌بینی کرده است که بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۵ دارای اضافه وزن یا چاق خواهند بود. از سال ۱۹۷۵، نرخ چاقی در جهان تقریبا سه برابر شده است و امید داریم که نوشیدن سرکه سیب راهی ساده و مقرون به صرفه برای کمک به مقابله با این بحران باشد.

محقق ارشد این تحقیق، دکتر رونی ابوخلیل، از دانشگاه روح القدس کاسلیک در لبنان گفت: «این نتایج نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است مزایای بالقوه‌ای در بهبود پارامتر‌های متابولیک مرتبط با چاقی و اختلالات متابولیک در افراد چاق داشته باشد».

وی افزود: نتایج ممکن است به توصیه‌های مبتنی بر شواهد برای استفاده از سرکه سیب به‌عنوان مداخله غذایی در مدیریت چاقی کمک کند. این مطالعه می‌تواند تحقیقات بیشتر در این زمینه را تحریک کند و دانشمندان را به بررسی مکانیسم‌های اساسی و انجام مطالعات مشابه در سایر موارد و جمعیت‌ها تشویق کند.

سرکه سیب می‌تواند مکمل ضد چاقی امیدوارکننده‌ای باشد که هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند.

این مطالعه سرکه سیب را با ۱۲۰ جوان که به چهار گروه تقسیم شده بودند مورد آزمایش قرار داد. شرکت‌کنندگان، متشکل از ۴۶ مرد و ۷۴ زن با میانگین سنی ۱۷ سال، همگی دارای اضافه وزن یا چاق با شاخص توده بدنی بین ۲۷ تا ۳۴ بودند.

به مدت ۱۲ هفته، سه گروه اول، دوز روزانه سرکه سیب را قبل از صبحانه مصرف کردند که مقادیر آن از پنج، ۱۰ یا ۱۵ میلی‌لیتر متغیر بود. به گروه چهارم نوشیدنی دارونما داده شد.

آنان وعده‌های غذایی خود را در دفترچه غذایی ثبت کردند و جزئیاتی را در مورد عادات ورزشی خود به اشتراک گذاشتند. در طول مطالعه، به‌طور متوسط ۶ تا هشت کیلوگرم از دست دادند و شاخص توده بدنی آنان بر اساس میزان سرکه مصرفی آنان ۲.۷ تا سه امتیاز کاهش یافت.

کسانی که بالاترین دوز ۱۵ میلی‌لیتری را دریافت کردند، پس از ۱۲ هفته بیشترین کاهش وزن و شاخص توده بدنی را مشاهده کردند که از میانگین ۷۷ کیلوگرم به کمی بیش از ۷۰ کیلوگرم رسید. با دوز ۱۰ میلی‌لیتر، میانگین وزن از ۷۹ کیلوگرم به ۷۲ کیلوگرم رسید و در پنج میلی‌لیتر، از ۷۹ به ۷۴ کیلوگرم کاهش یافت.

شاخص توده بدنی آنان نیز از ۳۱ به نزدیک ۲۷ کاهش یافت البته این کاهش بر اساس میزان مصرف سرکه بود. هر سه مقدار مختلف سرکه سیب بر اندازه‌گیری دور کمر و باسن و نسبت چربی بدن تاثیر می‌گذارد.

محققان همچنین دریافتند که سرکه سیب، گلوکز خون، تری گلیسیرید (نوعی چربی) و کلسترول را کاهش می‌دهد.

ابوخلیل خاطرنشان کرد: «نمونه مطالعه کوچک بود، بنابراین به‌طور بالقوه تعمیم یافته‌ها محدود می‌شود و یک دوره ۱۲ هفته‌ای برای سنجش عوارض جانبی احتمالی درازمدت سرکه سیب کافی نیست.»

این نتایج نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است مزایای بالقوه‌ای در بهبود پارامتر‌های متابولیک مرتبط با چاقی و اختلالات متابولیک در افراد چاق داشته باشد.

وی افزود: این پژوهش می‌تواند تحقیقات بیشتر در این زمینه را تحریک کند و دانشمندان را به کشف مکانیسم‌های اساسی و انجام مطالعات مشابه در سایر جمعیت‌ها ترغیب کند.

در حالی که در این مطالعه، مداخله طراحی امکان سنجی و اثربخشی را برای تشویق آزمایش‌های بیشتر طراحی شده برای ارزیابی مقیاس‌پذیری و کاربرد‌های گسترده‌تر نشان داده است، در این مرحله باید در مورد تعمیم‌پذیری احتیاط کرد.

نتیجه‌گیری در مورد اثرات مستقل سرکه سیب بر نتایج مشاهده شده است و تحقیقات بیشتر در این زمینه باید شامل گزارش دقیق یادآوری رژیم غذایی یا دریافت تغذیه برای توضیح هرگونه عوامل مخدوش کننده بالقوه باشد و آزمایش‌های توضیحی آینده مکانیسم‌های تاثیر بر نشانگر‌های بیوشیمیایی (لیپید‌ها و گلوکز خون) را علاوه بر کاهش وزن بیشتر روشن خواهد کرد.

منبع : خبرآنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پلمب غذاخوری‌های غیرمجاز در تویسرکان
  • آرژانتین فقیرتر شد
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • در سال آبی جدید: ثبت میانگین ۲۷۰ میلی متر بارش در استان همدان
  • ثبت میانگین ۲۷۰ میلی متر بارش در استان همدان 
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • مصرف چند تخم مرغ در هفته ضرر ندارد
  • ثبت ۱۷۴ میلی متری باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت ۱۰۰ میلی متر باران در ۲ روز