Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخزاد معاون عمرانی استاندار دلیل عمده وقوع سیل‌های اخیر استان را ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دانست و گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از موضوعات مهم استان است که باید در اسرع وقت با جدیت بیشتری از آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخزاد، استان قزوین را از حیث زمین خواری و انتفاع تغییرکاربری‌ها، متفاوت‌تر از بقیه استان‌ها دانست و افزود: برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان وبا توجه به تاکید شورای حفظ حقوق بیت المال باید پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر همراهی سیستم قضایی در این زمینه ادامه داد: فرمانداری‌ها مواردی که در بحث پیشگیری باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد را اعلام کنند تا با اهتمام بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و نیز همراهی سیستم قضا بتوان از ساخت و ساز‌های غیر مجاز جلوگیری کرد.

وی گفت: برخی نواحی منفصل که بیشتر مستعد ساخت و ساز هستند مورد کنترل دقیق‌تر شهرداری‌ها و شورا‌ها قرارگیرند به هرحال هیچ ساختمانی در یک شب ساخته نمی‌شود و می‌توان با کنترل دقیق از همان ابتدا جلوی ساخت آن‌ها گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: در مواردی که نیاز به تخریب نیز وجود داشت، عملیات تخریب حتما به فرمانداران اعلام شود تا در صورت لزوم تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا تبعات به حداقل برسد.

انتهای پیام/ک

ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها عامل اصلی سیلاب های اخیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، قاسم تنها در مراسمی که به مناسبت  تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: قرار است امروز تعداد 300 جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صورت همزمان در سطح شهرستان بیرجند به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی عنوان کرد.

تحویل بیش از 12 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در استان

وی تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر 12 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت 2 هزار و 450 مترمربع از معابر روستای شریف آباد نیز با اعتبار 515 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سپس به صورت متمرکز 100 واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل شد و به این ترتیب 9 هزار و 450 امین واحد مقاوم سازی شده شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز ساخت 40 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه مراسم بهره برداری از چندین طرح عمرانی به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن، در روستای میغان بخش مرکزی شهرستان  نهبندان اظهار داشت: حساب 100 امام راحل یادگار ارزشمندی است که هنوز برای تأمین مردم به مسکن به کار گرفته می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرچم دار تأمین مسکن محرومان است، گفت: در دولت سیزدهم طی دو سال به اندازه هشت تا 10 سال در استان طرح هادی اجرا شده است. 

به گفته وی؛ ما در این دولت جشن پایان گازرسانی به استان را با گازرسانی به بیش از 600 روستا گرفتیم که افتخار بزرگی بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت 40 هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم.

الحاق 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان

عباس‌زاده با اشاره به اینکه 48 سایت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی داریم، گفت: حدود 5 هزار هکتار زمین را در استان الحاق کرده‌ایم، که نیاز به عملیات اجرایی، آب‌رسانی، برق رسانی و سایر دارد.

وی با اشاره به الحاق یک هزار و 20 هکتار زمین در طبس، افزود: در قاین یک هزار و 500 هکتار زمین ویلایی الحاق شد که این همه، نیاز به زیرساخت‌ها و هزینه‌های زیاد دارد.

آبرسانی به بیش از 400 روستای استان در تابستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 400 روستای استان در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: دولت برای تأمین آب شرب سالم، طرح آبرسانی به 10 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور را آغاز کرده است. اولویت دولت آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

وی یکی از گران‌ترین کالاهای کشور را آسفالت جاده‌ها، عنوان و تصریح کرد: 95 کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم در نهبندان آسفالت شده است.

مشکلات اولویت‌دار روستاها بررسی شود

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه خدمات دولت در منلطق محروم شتاب گرفته و گزارش‌های دولت امید بخش است، خاطرنشان کرد: استقرار دولت مردمی گشایش ایجاد کرده که البته این حق مردم است و باید در دولت‌های گذشته زیرساخت‌ها مهیا می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن نهبندان در مسیر اجرای پروژه‌های راه آهن، آب و گاز استان، گفت: وظیفه داریم مشکلات اولویت‌دار روستاها را بررسی کرده و به نوبت در دست اقدام قرار دهیم تا مورد رضایت مردم شود. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • جلوگیری از قاچاق سوخت یکی از اولویت‌های مرزبانی است
  • برخورد با ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ های همدان