Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:20:08 GMT

کسبه پیاده راه اکباتان همدان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۸۴۰۸

کسبه پیاده راه اکباتان همدان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری عصر دوشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه برای پیگیری مطالبات کسبه پیاده اکباتان در این جلسه حاضر شده‌ایم، گفت: در حق ما ظلم شده است.

عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان با بیان اینکه آنقدر از پله‌های شورای شهر و شهرداری همدان رفت و آمد کرده‌ایم که دیگر خجالت می کشیم به این ساختمان‌ها بیاییم، افزود: این در حالی است که هنوز هم کاری برای ما انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم شهردار همدان در این زمینه قصور انجام داده و در انجام کارها کوتاهی می‌کند، گفت: هنوز برای ما مشخص نیست که چرا بین دو پیاده راه اکباتان و بوعلی در اجرای پیوست‌های طرح تفاوت قائل می‌شوید.

کسبه پیاده راه اکباتان به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند

جعفری با بیان اینکه پیاده راه بوعلی مرکز پزشکی، تفریحی و مسکونی است و پیاده راه اکباتان نیز پایلوت تجاری همدان محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه پایلوت تجاری شهر همدان با اجرا پیاده راه مسدود شد و کسبه نیز به «وای چه کنم» گرفتار شده‌اند.

عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان با بیان اینکه چندین مرتبه مشکلات را عنوان کرده‌ایم، اظهار داشت: وقتی پیاده راه به مرحله اجرا در آمد باید از همان ابتدا به زیرساخت‌ها توجه می‌شد.

جعفری با بیان اینکه وضعیت به نحوی شده که دیگر گردشگر وارد این مسیر نمی‌شود، گفت: قبل از اجرای طرح پیاده راه اکباتان وقتی گردشگران به خیابان اکباتان می‌آمدند آنها را همراهی می‌کردیم و دیدنی‌های داخل بازار همدان و مسجد جامع را به آنها معرفی می‌کردیم اما از زمان اجرای پیاده راه اکباتان یک سد دفاعی در برابر گردشگری ایجاد شده و گردشگران دیگر تمایلی به ورود به بازار همدان ندارند.

وی با بیان اینکه اکثر مغازه‌ها در پرداخت اجاره بهای مغازه‌های خود مانده‌اند و حتی تولیدکننده‌ای که ۶۰ کارگر داشت در حال حاضر با ۲۰ کارگر به کار خود ادامه می‌دهد چرا که درآمدی برای تأمین نیروها ندارد، گفت: با اجرای طرح پیاده راه اکباتان همدان دست روی معیشت کسبه گذاشته شد.

سکوهای استراحت گردشگران در قرق انگشترفروشان است

وی به مسئله دست فروشان پیاده‌راه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد این افراد کم هم نیست، اظهار داشت: متأسفانه وجود این افراد آن هم در ورودی پیاده راه جلوه بدی ایجاد کرده و حتی سکوهایی که برای استراحت گردشگران تعبیه شده نیز در قرق این دستفروشان است.

عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان با بیان اینکه دست فروشان انگشتر فروش نیز معضلی است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای از این افراد در ظاهر انگشتر فروش هستند و به خرید و فروش مواد مخدر اقدام می‌کنند به طوری که حتی یک بار راه بنده که از کسبه پیاده راه هستم نیز برای فروش مواد بستند.

جعفری با اشاره به عدم تهیه مبلمان شهری این مسیر اظهار داشت: دو سال از اجرای پیاده راه‌ها اکباتان می‌گذارد اما وضعیت فضای سبز این مسیر قابل قبول نیست کما اینکه جذبه‌ای برای حضور گردشگر در این مسیر وجود ندارد و حتی شهروند همدانی نیز رغبتی به ورود در پیاده راه ندارد.

وی با بیان اینکه در حالی که با پیمانکار برای استقرار تاکسی برقی در پیاده راه اکباتان وارد مذاکره شده‌اید باز هم شاهد چنین اقدامی نیستیم، گفت: پیمانکار تنها به دلیل آنکه استقرار تاکسی‌ها در این مسیر برایش صرف ندارد از کار امتناع می‌کند و این نیز یک معضل است چرا که فقط در یک مورد معلولی را که قصد تردد در پیاده راه و رسیدن به مقصد را داشت با چرخ گاری جابجا کردیم که موجب خجالت کسبه شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها وجود ندارد و کار به درستی انجام نمی‌شود، گفت: پرسه زدن افراد معتاد و عتیقه فروشان قلابی نیز معضل دیگری است به طوری که یک سماور قدیمی ۱۰۰ هزار تومانی را به مبلغ یک میلیون تومان به یک گردشگر فروختند.

عضو هیئت امنای اکباتان و بازار تاریخی همدان با بیان اینکه موارد عنوان شده سبب نارضایتی کسبه است وضعیت معیشتی این قشر را با چالش روبرو کرده است، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون چراغ‌های کف خیابان اکباتان یک مرتبه نیز روشن نشده و علت آن را استفاده از سیم غیر از سیم مسی در اجرای طرح عنوان کرده‌اند.

کد خبر 4616305

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا جعفری پیاده راه شورای شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط اهالی بلوچستان

هفت کودک اهل روستای «تلمیشان» در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک، گرفتار سیل در رودخانه کهیر شده بودند که بلافاصله به همت صیادان و بومیان منطقه نجات پیدا کردند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070800 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها