Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رویکرد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجویان در جهتی است که آن‌ها را به بازار کار و تولید و اشتغال نزدیک‌تر کند.

به گزارش ایسنا، علی سروری مجد در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار خود با معلمان عنوان کرد: در بازدید امروز مشخص شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در راستای رونق تولید حرکت می‌کند و شاهد پیشرفت خوبی در تولید انگور و سایر محصولات آن بودیم که می‌تواند رونق تولید و کارآفرینی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: با توجه به این که اکنون بسیاری از فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل نداشتن مهارت کافی نمی‌توانند جذب بازار کار شوند و این به یکی از معضلات خانواده‌ها تبدیل شده به همین دلیل رویکرد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجویان در جهتی است که آن‌ها را به بازار کار و تولید و اشتغال نزدیک‌تر کند.

سروری مجد اظهار کرد: خانواده‌ها علاقه‌مند هستند فرزندان خود را به جایی بفرستند که به جذب بازار کار نزدیک‌تر شوند و این فضای تولید و کسب و کاری که اکنون در دانشگاه آزاد واحد کاشمر در حال شکل‌گیری است در رسیدن به این هدف بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در تولید انواع بتن‌ها دستاوردهای بسیار خوبی دارد نه تنها می‌تواند به مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی کمک کند بلکه در تولید و صادرات نیز کمک خوبی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: اگر این اقدامات در دست انجام در بخش‌های مختلف این واحد دانشگاهی به نتیجه برسد می‌تواند در استان نمونه شود. تلاش و کوششی که در واحد کاشمر شکل گرفته مبتنی بر دانش، خلاقیت و ابتکار بوده و توانسته این ظرفیت‌ها را ایجاد کند.

سروری مجد تاکید کرد: باید برروی محصولاتی کار شود که نه تنها جلوی واردات گرفته شود بلکه زمینه‌ای برای صادارت و رونق تولید گردد.

وی در ادامه در خصوص راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی افزود: مدارس عالی مهارتی ابتکاری بوده که طی چندماه اخیر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و یکی از آن‌ها مدرسه مهارت حقوق و امور قضائی است.

سروری مجد گفت: با توجه به این که بسیاری از فارغ‌التحصیلان حتی فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی با فرآیندهای قوه قضائیه آشنا نیستند و صرفاً مطالبی را تئوری خوانده وهیچ گونه آشنایی عملی با فرآیندها ندارند به همین دلیل مدرسه عالی مهارتی به کمک اعضای هیأت علمی واحد مشهد، وکلا، قضات و حقوقدانان مشهد طراحی و در تهران مورد تائید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امیدواریم به زودی این مدرسه برای آشنایی فارغ‌التحصیلان مقطع لیسانس به بالا با فرآیندهای قوه قضائیه راه‌اندازی گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین افزود: به دلیل این که بسیاری از فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی، حسابداری و اقتصاد با بازار سرمایه آشنا نیستند در همین راستا مدرسه بازار سرمایه و امور مالی از دیگر مدارسی است که راه‌اندازی می‌گردد.

وی گفت: اگر مردم با بازار اقتصاد و فرآیندهای بازار سرمایه آشنا می‌بودند اکنون شاهد نبودیم که پدیده بیش از ۱۳۰ هزار سهامدار شاکی داشته باشد.

وی در همین خصوص اظهار کرد: هرچند در ابتدای دولت دهم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در گردش مردم بوده اما اکنون این مبلغ به یک‌هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر این مبلغ به جای این که به بانک‌های ربوی برود در تولید و مسیر درست خود قرار گیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود ولی ابتدا باید تحصیلکردگان با بازار سرمایه آشنا شوند.

وی همچنین از راه‌اندازی مدرسه مهارت تعلیم و تربیت خبر داد و افزود: به رغم این که بسیاری رشته‌های دبیری و غیر آن را می‌خوانند ولی وقتی برای تدریس به سر کلاس می‌روند مهارت تدریس و تعلیم و تربیت را بلد نیستند.

سروری مجد گفت: متأسفانه برخی والدین نمی‌دانند جواب برخی سوالات فرزندان خود را چگونه بدهند و این از مهارت‌هایی است که باید در مدرسه مهارت تعلیم و تربیت آموخت.

وی بیان کرد: بدون شک فراگیری این مهارت‌های تعلیم و تربیتی در کلاس‌های دانشگاه به فارغ‌التحصیلان آموخته نمی‌شود به همین دلیل وقتی وارد مدارس می‌شوند نمی‌دانند چگونه در حوزه تعلیم و تربیت کار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: راه‌اندازی مدارس دیگری هم در دستور کار است تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌های کافی را در هر حوزه که خودشان علاقه‌مند باشند فرا گیرند و به بازار کار نزدیک‌تر شوند.

وی گفت: بدون شک اگر در هر حوزه‌ای فرد مهارت داشته باشد بیکار نخواهد ماند. اگر این مدارس در مشهد شکل بگیرد قابلیت تسری به سایر واحدها و استان‌ها را نیز دارد.

در پایان مراسم از تمبر اختصاصی ۳۰ اُ مین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی گردید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی ذکایی دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به‌عنوان سرپرست شهرداری نور انتخاب شد.

ذکایی پس از استیضاح توکلی شهردار سابق با رأی قاطع اعضای شورای اسلامی شهر نور به عنوان سرپرست شهرداری نور منصوب شد.

شهر ساحلی نور مرکز این شهرستان است که یکی از قدیمی‌ترین نواحی شهرنشین طبرستان (مازندران کنونی) بوده و به گواهی تاریخ رستمدار نام داشته‌ و اکنون یکی از مهمانپذیرترین شهر‌های استان مازندران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم