Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام آزادی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ، از برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در ۱۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی افزود: ویژه‌برنامه رحلت حضرت خدیجه (س) با هماهنگی‌های به عمل آمده با هئیت امناء و هیئات مذهبی خواهران ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: در ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان استان و شهرستان و مخصوصا مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مُبلغان خواهر برگزار خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین آزادی افزود: پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی را از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها برشمرد.

وی گفت: این مراسم بصورت ویژه درصحن امامزاده سید مظفر بندرعباس، امامزاده سید مظفر قشم، امامزاده شاه قطب الدین حیدر رودان، آستان حضرت ابوالفضل (ع) احمدآباد میناب و امامزاده سید محمد حاجی آباد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ر


برگزاری ویژه‌برنامه رحلت حضرت خدیجه (س) در هرمزگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مقارن شدن ماه بهار قرآن و بهار طبیعت و اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه سراسر کشور گفت: بر این اساس طبق آماری که از استان‌های مختلف جمع آوری شده است، از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری (از ۲۸ اسفندماه تا پنجم فروردین)، قریب به ۶ میلیون ۸۰۰ هزار زائر در بقاع متبرکه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه اسکان در بقاع متبرکه به دو صورت رسمی (در اتاق و سوئیت) و اسکان موقت (در چادر و اسکان‌های اضطراری) صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: جمعا ۱۹۷ هزار شب اسکان رسمی در بقاع متبرکه صورت گرفته که به ترتیب استان‌های خراسان رضوی با اسکان ۳۳ هزار زائر، استان اصفهان ۳۰ هزار نفر، استان خراسان جنوبی ۲۴ هزار نفر، استان فارس ۲۲ هزار نفر و استان سمنان با اسکان ۲۰۹۰۰ نفر شب اسکان، رتبه‌های اول تا پنجم را در اسکان زائر در زائرسرا و سوئیت به خود اختصاص داده‌اند.

موسوی متقی افزود: در کل کشور ۴۲۵ امامزاده امکان استقرار زائر را دارند که جمعا ۵ هزار و ۴۸۹ باب اتاق را شامل می‌شود که بر اساس آماری که از استان‌های مختلف کشور بدست ما رسیده از ۲۸ اسفند تا پایان پنجم فروردین حدود ۲۰۰ هزار نفر شب در زائرسرا‌ها اسکان داشته اند. همچنین در اسکان اضطراری که در جوار بقاع و در فضای پیرامونی آستان مقدس امامزادگان و کمپ‌های موقت صورت می‌پذیرد، حدود ۷۷۰ هزار نفر شب اسکان داشته‌اند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در قالب طرح آرامش بهاری در نظر گرفته شده، برنامه افطاری ساده در ماه رمضان است. ممکن است خیلی از مسافران روزه نباشند، اما خیلی از مجاوران و ساکنان بومی که در جوار امامزادگان سکونت دارند در ایام ماه رمضان به بقاع مراجعه می‌کنند و در این ایام، ۹۸۰ امامزاده برنامه افطاری ساده را دارند و روزانه معادل ۹۵ تا ۱۰۰ هزار افطاری ساده در کشور توزیع می‌شود که خراسان رضوی با توزیع روزانه ۱۵ هزار افطاری ساده در این زمینه پیشرو بوده است و در استان اصفهان قریب به ۱۰ هزار افطاری ساده، استان فارس ۸ هزار، خوزستان ۷ هزار، یزد حدود ۵ هزار و ۵۰۰ و مازندران و هرمزگان ۶۰۰۰ افطاری ساده روزانه توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری، برگزاری جلسات تفسیر و جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه است که بر اساس آمار روزانه ۱۵۰ هزار نفر در جلسات جزء خوانی شرکت کرده اند و در جلسات تفسیر قرآن ۵۳ تا ۵۵ هزار نفر حضور دارند. همچنین تقریبا ۵۰۰ بقعه متبرکه سطح یک و دو، خیمه معرفت دارند و حدود ۷۰ هزار نفر تاکنون روزانه به خیمه‌های معرفت مراجعه کرده‌اند و از برنامه‌های این خیمه‌ها شامل مشاوره، برنامه‌های کودک و پاسخگویی به سوالات شرعی و غرفه‌های عفاف و حجاب بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: این آمار در روز ششم فروردین از سراسر کشور دریافت شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را چه در عدد زائران که به امامزاده‌ها مشرف شده‌اند و چه در اسکان آن‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس آمار، سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر در ایام نوروز به بقاع متبرکه مشرف شدند که امسال تاکنون حدود ۷ میلیون نفر بوده است و پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه شب‌های قدر را در پیش داریم این عدد به ۱۵ میلیون نفر برسد. سال گذشته کل عدد اسکان در بقاع متبرکه ۳۷۵ هزار نفر شب بود و امسال تاکنون نزدیک ۲۰۰ هزار نفر بوده و پیش بینی می‌شود به ۵۰۰ هزار نفر شب اسکان برسد.

موسوی متقی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری تابعی از سفر است به عنوان مثال در سال‌هایی که کرونا شیوع پیدا کرد و سیل آمد و سفر‌ها کم شد از طرح آرامش بهاری هم کمتر استقبال شد. در برخی سال‌ها آمار حضور بالای ۲۰ میلیون زائر را در بقاع متبرکه داشته ایم، امسال و سال گذشته با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه رمضان مقارن شده، سفر‌ها کمتر شده و تقریبا ۱۳ تا ۱۴ میلیون زائر در ایام نوروز در بقاع متبرکه حضور یافته اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزار نفر از بقاع متبرکه زنجان در ایام عید نوروز بازدید کردند
  • حضور بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در روستای سرمازغ هرمزگان
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • اسکان ۳۵۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و کمپ‌های موقت یزد
  • اجرای همزمان طرح ضیافت الهی در ۱۴ امامزاده و بقعه متبرکه آذربایجان غربی
  • رونق گردشگری مذهبی مازندران در بهار قرآن و طبیعت