Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که دور ششم از مذاکرات آمریکا با طالبان بدون هیچ دستاوردی پایان یافته است رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان اظهار داشت که واشنگتن در آستانه شکست قرار دارد و بزودی با توافق خود و یا با زور از افغانستان خارج می‌شود. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر محمد عباس استانکزی» رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان در اظهاراتی تازه گفت که آمریکا در افغانستان در آستانه شکست قرار دارد و بزودی براساس توافق و یا به زور افغانستان را ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانکزی این اظهارات را در یک گردهمایی داخلی در دوحه قطر و پیش از دور ششم گفت‌وگوها با هیئت آمریکایی بیان کرد اما رسانه‌های اجتماعی حامی طالبان اخیرا این اظهارات را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

استانکزی در سخنرانی‌اش شجاعت مردم افغانستان برای شکست انگلستان، اِشغال شوروی و مقاومت علیه حضور نظامی خارجی کنونی را نیز تحسین کرد.

وی اظهار داشت: خدا به ما کمک کرد تا 3 ابر قدرت را در قرن گذشته شکست دهیم. سومین ابر قدرتی که اکنون با آن مواجه هستیم نیز انشالله در آستانه شکست قرار دارد. بزودی خواهید شنید که آن‌ها نیز به خواست خود و یا به زور از افغانستان خارج خواهند شد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان گفت: از خدا می‌خواهیم که آمریکایی‌ها به گونه‌ای خارج شوند که منجر به صلح و ثبات در افغانستان شود تا یک نظام اسلامی در افغانستان تشکیل شده و دیگر بین افغان‌ها خونریزی نباشد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به «صدای آمریکا» گفت که این گردهمایی برای بزرگداشت سقوط رژیم کمونیستی توسط مجاهدین برگزار شده بود.

استانکزی با انتقاد از «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان وی را مشابه رهبران حامی رژیم کمونیستی کابل دانست که از مسکو در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه غنی در زمان اشغال افغانستان در خارج از این کشور زندگی می‌کرده نیز گفت، غنی در جهاد شرکت نکرده اما از آن اعتبار گرفته و می‌گوید «من افغان هستم و ما روس‌ها را شکست دادیم». گفتنی است که رئیس جمهور افغانستان پس از سقوط رژیم طالبان در پی حمله آمریکا به کابل بازگشت.

گزارش تسنیم| آمریکا به دنبال بررسی پیشنهاد اشرف غنی پس از شکست مذاکرات صلح با طالبانگزارش تسنیم| دولت افغانستان و بازنگری تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگو با طالبانوزیر دفاع پیشین آمریکا: طالبان می‌خواهد بار دیگر افغانستان را کنترل کندپایان بی‌نتیجه دور ششم مذاکرات طالبان و آمریکا در قطر

مذاکره‌کننده ارشد طالبان ادامه داد: شما خواهید دید انشالله فردا نیز که آمریکایی‌ها شکست خوردند اشرف غنی و کرزی که دست نشانده آمریکا هستند و توسط واشنگتن به قدرت رسیدند مدعی می‌شوند که افغان هستند و آمریکایی‌ها را شکست دادند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی