Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران ضمن بیان این که هیچ کمبودی در تأمین داروی انسولین در سطح بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مشکل ما کاهش سقف تقبل هزینه داروها توسط بیمه‌ها است که با شروع سال جدید محدودیت‌های تازه‌ای برای بیماران دیابتی در نظر گرفته‌اند.

رجب ادامه داد: تقاضای ما از بیمه‌ها این است تا با ما جلساتی داشته باشند تا طی هم اندیشی با یکدیگر بتوانیم آسیب‌های کم شدن سقف پوششی انسولین توسط بیمه‌ها برای بیماران را کاهش داده و از طرفی جلوی هزینه‌های اضافی سازمان‌های بیمه‌گر را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن سایر شرایط بیماران دیابتی افزود: به عنوان مثال برای نوجوان دیابتی که در سن بلوغ و رشد قرار دارد، نمی‌توان سقف دریافت انسولین قائل بود؛ چراکه می‌تواند به رشد آنها آسیب برساند.

دکتر حنان حاجی محمودی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در این باره ضمن بیان اینکه این محدودیت‌های جدیدی که برای دریافت انسولین صورت می‌گیرد در سازمان بیمه سلامت نبوده، گفت: پیش از این هم سازمان ما محدودیت‌هایی برای دریافت انسولین قائل بود، اما محدودیت جدیدی اعمال نکرده‌ایم. ممکن است این محدودیت‌ها از سوی سایر سازمان‌های بیمه گر صورت گرفته باشد.

در برخی بیماران مشاهده می‌شود که فرد اقدام به رعایت اصول تغذیه‌ای نکرده و می‌خواهد صرفاً با دارو بیماری خود را کنترل کند. به همین دلیل نباید میزان دریافت انسولین به حدی باشد که بیمار انگیزه رعایت رژیم غذایی نداشته باشد

وی افزود: روش کار به این صورت بود که اگر بیماری به دستور پزشک بیش از سقف مورد نظر سازمان نیاز به انسولین داشت، با تشکیل پرونده به کمیته بررسی ارجاع داده می‌شد و در صورت تأیید کمیته، میزان انسولینی که پزشک تجویز کرده بود در اختیار بیمار قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به این نکته که محدودیت سقف تعدادی در تمام اقلام دارویی وجود دارد، گفت: در برخی بیماران مشاهده می‌شود که فرد اقدام به رعایت اصول تغذیه‌ای نکرده و می‌خواهد صرفاً با دارو بیماری خود را کنترل کند. به همین دلیل نباید میزان دریافت انسولین به حدی باشد که بیمار انگیزه رعایت رژیم غذایی نداشته باشد. از طرف دیگر سازمان‌های بیمه‌گر نیز با محدودیت اعتبارات مواجه هستند و اولویت با تأمین داروهای پرهزینه‌ای مانند انسولین است.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران دیابت مرض قند دارو و درمان بیماران دیابتی تأمین داروی انسولین دکتر حنان حاجی محمودی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس انجمن دیابت ایران دیابت مرض قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟
  • ضرورت ایجاد بانک سلولی برای درمان بیماران دیابتی