Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در برخی از غرفه‌های بخش عفاف و حجاب انواع مقنعه و روسری با طرح و و رنگ‌های متنوع مشتریان زیادی را به غرفه‌ها جذب می‌کرد، البته محصولات این بخش صرفا به همین اجناس خلاصه نمی‌شد چراکه در اکثر غرغه‌ها چرخ‌های خیاطی و خیاطانی حاذق حضور داشتند که با روی باز سفارش برش و دوخت انوع چادر را می‌پذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حالی سپری شد که بسیاری از بازدیدکنندگان در کنار خانواده‌هایشان در مصلی امام خمینی (ره) حاضر شده بودند.

لحظات عرفانی افطار و اقامه نماز جماعت یکی از زیباترین صحنه‌هایی بود که بازدیدکنندگان این رویداد مهم دینی ترسیم کردند.


خانواده‌ها با شنیدن اذان مغرب و عشا در حیاط شبستان حضور یافتند و سفره ساده افطاری خود را با دیگر بازدیدکنندگان شریک می‌شدند.

لحظه افطار در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) هم صفای دیگری داشت، غرفه‌داران در حالی که بعد از اقامه نماز مشغول خوردن افطاری مختصر خود بودند با رویی باز از بازدیدکنندگان استقبال می‌کردند.

***استقبال از بخش حجاب و عفاف

فروش اکسسوری ویژه بانوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر غرفه را تشکیل می‌داد و تزئینات دستی که اکثرا برگرفته از هنر اصیل ایرانی بود همانقدر اصالت هنر ایرانی را در زینت‌بخشی به چشم می‌آورد.

در برخی از غرفه‌های بخش عفاف و  حجاب انواع مقنعه و روسری‌ با طرح و و رنگ های متنوع مشتریان زیادی را به غرفه‌ها جذب می‌کرد، البته محصولات این بخش صرفا به همین اجناس خلاصه نمی‌شد چراکه در اکثر غرغه‌ها چرخ‌های خیاطی و خیاطانی حاذق حضور داشتند که با روی باز سفارش برش و دوخت انوع چادر را می‌پذیرفتند.

***مشاوره با رویکرد دینی

اگر بخواهیم به دیگر بخش‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کنیم بد نیست که به غرفه خانواده و مشاوره نیز بپردازیم. در این غرفه بازدیدکنندگان جوان که در سن ازدواج قرار دارند می‌توانند با مطرح کردن دغدغه‌ها و سوالات خود با معیار‌ها و نوع نگرش مناسب برای انتخاب همسر آشنا شوند.

همچنین کسب اطلاعات درباره خانواده، تربیت، شغل، تغذیه، معارف دینی، مهارتی، کودک و نوجوان یکی دیگر از مباحثی است که در این غرفه به آن پرداخته می‌شود.

***طرح افطاری به ایتام و نیازمندان

در میان غرفه‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه غرفه‌ای به طرح افطاری به ایتام و نیازمندان اختصاص داشت که برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و کسانی که استطاعت مالی چندانی ندارند، در نظر گرفته شده بود.

در این غرفه بازدیدکنندگان با اهدای مبلغی کم امکان شرکت در کار خیر را پیدا می‌کنند و در فعالیت جمعی که البته خیرخواهانه هم است، شریک می‌شوند.

***طوبی طرحی برای آموزش آنلاین، تصویری و تعاملی با قرآن کریم

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه طرح آموزش آنلاین، تصویری و تعاملی با قرآن کریم، با عنوان «طوبی»، در این نمایشگاه فعالیت می‌کند.

دبیر طرح طوبی با اشاره به اینکه این طرح زیر نظر صالح اطهری‌فرد، قاری بین‌المللی کشورمان پیش می‌رود، اظهار کرد: مسئول واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد دغدغه‌های قرآنی دارد؛ از این رو ما پیشنهادی را برای آموزش فراگیر قرآن کریم ارائه دادیم و طراحی آن پس از شش ماه به اتمام رسید.

کاشیان در ادامه گفت: مراجعه‌کنندگان به غرفه طوبی می‌توانند پس از اخذ اطلاعات کامل درباره این طرح که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود برای شرکت در آموزش آنلاین، تصویری و تعاملی با قرآن کریم ثبت نام کنند.


دبیر طرح طوبی یادآوری کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح می‌توانند به صورت آنلاین در هر مکانی که باشند، از نظرات استاد راهنمای قرآن کریم بهره ببرند و سطح خود را از روخوانی و روانخوانی تا تلاوت تدویر و تحقیق ارتقا دهند.

***تلاشی ارزشمند برای فهم آسان نهج البلاغه در نمایشگاه قرآن

نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با تاکید بر این موضوع که این نهضت یک نهضت کاملاً مردمی و خود جوش است از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده و با آسان‌سازی و ارزان‌سازی در صدد ایجاد ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه در ایران و جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین دیانی مبلغ و مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه پایه و اساس این غرفه معرفی و تبلیغ و ترویج نهج البلاغه است، گفت: نهج البلاغه عصاره بسیار شیرین، جامع و پر اثری از دانش گسترده امام علی علیه السلام است که در دست ما قرار دارد، ولی از آن غافل هستیم.

وی افزود: این نهضت یک حرکت خودجوش مردمی است که امروز به لطف خداوند به ۳۶ کشور جهان و هفت مذهب مفاهیم نهج البلاغه را رسانده‌ایم. بر اساس این نهضت از طریق روشی که ابداع کرده‌ایم تمام مردم در هر سن و هر سطح و تحصیلاتی بدون شرح و تفسیر استاد در گام اول می‌تواند نهج البلاغه را بخوانند و به راحتی بیش از ۷۰ درصد آن را متوجه شوند. روش ما مبتنی بر ۶ نکته خیلی ساده است.


حجت الاسلام والمسلمین دیانی تصریح کرد: اول به مردم می‌گوئیم ترجمه بخوانید، چون عربی نهج‌البلاغه ممکن است برای برخی سخت باشد. دوم این که در ایران تمام ترجمه‌ها را بررسی کردیم و آسان‌ترین ترجمه؛ ترجمه مرحوم دشتی است. سوم اینکه به مردم می‌گوئیم با روزی ۱۰ دقیقه ۴ ماه می‌توانند نهج البلاغه را بخوانند. چهارمین روش این است که به جای این که از اول نهج البلاغه را شروع به خواندن کنند که خطبه‌های آن سخت و طولانی است از آخر نهج البلاغه شروع کنند که حکمت‌های کوتاه و کاربردی دارد. نکته پنجم این است که در گام اول نیاز به حفظ و یادداشت نیست در دوره اول به مقداری که از ترجمه می‌فهمند اکتفا کنند و در گام بعدی با روش بسیار آسان یاد می‌دهیم که چطور هر قسمت نهج البلاغه را با خود نهج البلاغه بفهمند که این دوره تدبر است.

وی بیان کرد: خواندن، تدبر، تفسیر و نظام سازی چهار گامی است که برای فعالیت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مورد توجه قرار گرفته است. نهج البلاغه باید آسان سازی شود تا همگان بتوانند از آن بخوبی استفاده کنند. طرح نهج البلاغه در بخش‌های مختلفی اجرا شده که اکنون این طرح برای خانواده‌های شهدای مسیحی در دست اجراست.

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه با اشاره به اینکه اکنون بین ۸ تا ۹ هزار نفر از برادران و خواهران برای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بدون دریافت حتی یک ریال هزینه در حال فعالیت هستند. همه ستاد‌ها مربوط به نهضت یاد شده بدون مکان و نرم افزار شکل گرفته که برای ۸۵ درصد جمعیت کشور که عضو هیچکدام از ارگان‌ها و سازمان‌ها نیستند بدون دریافت پول ارائه خدمت می‌شود. تمام باید‌ها و نباید‌های فرهنگ حاکم بر زندگی را حضرت علی (ع)، در نهج البلاغه آموزش داده است و ما به همین خاطر به مردم می‌گوییم نهج البلاغه بخوانند.

***جلوگیری از اسراف با حذف نقشه جانمایی غرفه ها/ از من بپرس‌ها راهنمای مردم

ایستگاه راهنمایی و اطلاع رسانی‌ها و یا اصطلاحا «از من بپرس ها» طبق سال‌های گذشته به منظور تسهیل در دسترسی آسان مراجعه‌کنندگان این دوره در راهرو‌های اصلی نمایشگاه قرآن فعال هست.


بازدیدکنندگان می‌توانند برای راحتی حضور در غرفه مورد نظر و همچنین تهیه اقلام فرهنگی و نشر مکتوب و یا لوح‌های فشرده مورد نظر با مراجعه به «ازمن بپرس‌های» نمایشگاه از جای‌نمایی آن‌ها مطلع و به غرفه و بخش مربوطه راهنمایی شود. اما به منظور جلوگیری از اسراف کاغذ، نقشه‌های چاپی جانمایی بخش‌ها و غرفه‌ها مانند سال گذشته میان مراجعه‌کنندگان توزیع نمی‌شود.

لازم به ذکر است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قرآن نمایشگاه مصلی امام خمینی کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۲۲ ناشر آثار خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته‌اند، گفت: در کنار برنامه‌ها و غرفه‌های مختلف، فضای مناسبی ایجاد شده تا مردم ملایر و دیگر شهرستان‌ها از این فضا بهره‌مند شوند.

مسعود ویژه افزود: قسمت عمده این نمایشگاه کتب قرآنی، ادعیه و کتب مذهبی و سایر محصولات مذهبی است و در کنار آن غرفه‌های جانبی شامل دیگر کتب در بخش‌های مختلف فرهنگی، دفاع مقدس، بازی‌های فکری، غرفه حامی‌یابی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشاوره، عرضه صنایع دستی و محلی دایر شده است.

او تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت، نشست‌های تخصصی، غرفه‌های مذهبی و پاسخگویی را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه برشمرد.

این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین مصادف با ۱۵ تا ۲۱ رمضان از ساعت ۱۵ عصر تا ۲۱ شب در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر آماده بازدید علاقمندان است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • توجه ویژه به غزه و فلسطین از اهداف اصلی بخش بین الملل بود
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن