Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:17:52 GMT

معاون استاندار تهران: برخی کارخانه ها زیاده خواهی می کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۸۸۳۶

معاون استاندار تهران: برخی کارخانه ها زیاده خواهی می کنند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت ها طبیعی است اما شاهد زیاده خواهی برخی تولیدکنندگان نیز هستیم تصریح کرد: کارخانه ها موجودی دارند اما به دنبال افزایش قیمت هستند و به همین علت تولیداتشان را به بازار عرضه نمی کنند.

محمد امامی امین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همه کارخانه های تولیدی به دنبال افزایش قیمت هستند و از همین رو هم اجناس تولیدی خود را به بازار نمی فرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: کارخانه ها موجودی دارند و می توانند به راحتی بازار را اشباع کنند اما به علت تغییر قیمت ها، افزایش دستمزدها و نرخ مواد اولیه در عرضه این اجناس تعلل می کنند.
امامی امین خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کمبود و کسری کالایی را در بازار نداریم و به محض مشاهده کمبود می توانیم بازار را اشباع کنیم.
وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده جلسه های مکرری برگزار می کند تا بتواند قیمت متعادلی که هم مصرف کننده و هم تولیدکننده متضرر نشوند، ارائه کند.

** ولع ذخیره سازی کالا
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پاسخ به پرسشی درباره دلایل خرید هیجانی و هجوم برای خرید در بین بخشی از اقشار جامعه نیز گفت: متاسفانه این صف بستن ها و هجوم برای خرید، مشکلی فرهنگی و همچنین ناشی از نبود اعتماد است.
وی با بیان اینکه ولعی برای ذخیره سازی کالا در میان مردم شکل گرفته است، بخشی از این رفتار را طبیعی و بخش دیگر را مشکل ساز خواند که نیازمند اصلاح رفتار عمومی است.
امامی امین تصریح کرد: کسانی که وعده ای به مردم می دهند باید به قول خود عمل و مردم نیز به مسئولان فرصت دهند تا به اندازه نیاز تامین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تعارف نداریم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و در شرایط بحرانی قرار داریم؛ در بحران باید آرامش را حفظ و برای عبور از این شرایط کمک کرد.
وی اضافه کرد: در این شرایط بحرانی و تحریم ها، اگر مردم به دولت اعتماد و دولت هم به وظایف خود درست عمل کند، براحتی می توان از این شرایط عبور کرد.
امامی امین تاکید کرد: ایران مرزهای پهناوری دارد، اکثر استان ها چهار فصل هستند و بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز داخل کشور تولید می شود لذا بی نیاز از مواد غذایی و برخی مواد اولیه هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اینکه رهبر انقلاب می فرمایند تحریم ها به خودی خود نمی تواند به ما لطمه بزند را باور داشته باشیم چون این فرمایش متکی بر همین زیرساخت ها بیان می شود.
وی افزود: باید به این خودباوری برسیم که اقتصاد ما توان درونزایی دارد و می تواند از این بحران ها عبور کند به شرطی که مردم به دولت اعتماد داشته باشند و دولت نیز به مسئولیت های خود درست عمل کند.
تهرام/3001/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تنطيم بازار كالا مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ، معاون استاندار تهران در حاشیه جلسه کارگروه تولید برق تجدیدپذیر استان تهران گفت: کلنگ احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران ۱۴ اردیبهشت در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد به زمین خواهد خورد.

محمد علیمهری با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در استان تهران افزود: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌ خورشیدی در استان تهران انجام شده و تا یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر تامین ۲۰ درصد برق ادارات استان تهران از انرژی خورشیدی گفت: همه اداره‌ها موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و درغیر این‌صورت، برق مصرفی بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • قیمت تارا در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران
  • سازمان‌ها برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح ارائه دهند
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول