Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، یک گروه موسوم به «اینویزیبل فایتینگ ۹» برای اعتراض به سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ که پیشتر کودکان را از والدینشان در مرز‌ها جدا میکرد، اقدام به نصب هزار عروسکِ تنها در مقابل یک کلیسا در میشیگان آمریکا کرد.

الین روزبوروگ، شخصی که نخستین بار این طرح را پیشنهاد کرد، گفت: این ایده نخستین بار به ذهن من و دوستانم خطور کرد و ما هم مثل همه مردم زمانی که شنیدیم کودکان مهاجر قرار است در مرز‌ها از والدینشان جدا شوند، بسیار وحشت زده شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این عروسک‌ها و نصب آن‌ها بر روی چوب برای نشان دادن «شرارت» موجود در سیاست دونالد ترامپ علیه خانواده‌های مهاجر است.

این عروسک‌ها به مدت حدود ۳ هفته در محوطه مقابل کلیسای میشیگان نصب شدند.

روزبوروگ در ادامه افزود: «ما فکر کردیم که باید کاری انجام دهیم تا آگاهی عموم مردم به این مسئله افزایش یابد.» این گروه قصد دارد مکان نصب عروسک‌ها را تغییر دهد و در حال حاضر به دنبال یک مکان جدید میگردد.

رابرت شونهالز، کشیش این کلیسا از تصمیم روزبوروگ و گروه حامی آن حمایت کرد و کلیسای مذکور از گذشته یکی از پناهگاه‌های موقت مهاجران بوده و به آن‌ها اسکان می‌داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از جمله مخالفان سرسخت ورود غیرقانونی مهاجران به خاک این کشور است، پیشتر به دلیل استفاده از سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» که خانواده‌ها را از فرزندانشان در مرز‌ها جدا می‌کرد، مورد انتقاد‌های گسترده‌ای قرار گرفت. در پی گسترش اعتراضات به این سیاست، ترامپ دستور توقف جدا شدن کودکان از خانواده هایشان را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • خشم رونالدو: لعنتی 2 پنالتی‌مان را نگرفتی!
  • عصبانیت و اعتراض شدید کریستیانو رونالدو به داور چهارم پس از باخت پرتغال مقابل اسلوونی / فیلم
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟