Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@18:36:22 GMT

نخستين قطار گردشگري ريلي گيلان در راه است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۰۲۷

نخستين قطار گردشگري ريلي گيلان در راه است

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - مديرکل راه آهن شمال 2 از راه اندازي نخستين قطار گردشگري ريلي مسير تهران - سراوان گيلان از پنجشنبه هفته جاري خبر داد.

علي خدايي صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: نخستين قطار گردشگري ساعت شش پنجشنبه هفته جاري از تهران راهي گيلان مي شود و اين قطاربه عنوان تور يک روزه ريل گردي از تهران حرکت مي کند و از روي پل ها، کنار بناها و داخل تونل هايي که مهم هستند، با سرعت کمتر عبور مي کند تا گردشگران بتوانند عکس ها و فيلم هاي مود علاقه خود را تهيه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تشريح برنامه اين قطار گردشگري ادامه داد: قطار در ايستگاه سراوان متوقف مي شود و بعد از آن، مسافران با اتوبوس از موزه ميراث روستايي گيلان بازديد مي کنند و سپس با اتوبوس به سمت مجموعه شاه عباسي حرکت کرده و ضمن بازديد از اين مجموعه ، استراحتي نيز آنجا دارند.
خدايي اضافه کرد: بعد از آن گردشگران سوار قطار مي شوند و در ايستگاه منجيل متوقف و پياده و در نهايت از درياچه و بازارچه منجيل بازديد مي کنند و به تهران باز مي گردند.
وي هزينه بليت رفت و برگشت اين تور گردشگري ريلي با تمامي خدماتي که ارائه مي شود را 227 هزار تومان عنوان و بيان کرد: قرار است پس از راه اندازي ، حرکت اين قطار گردشگري هفته اي يک بار، پنجشنبه و يا جمعه ها ادامه يابد.
خدايي ظرفيت اين قطار را 300 نفر ذکر و اضافه کرد: حرکت اين قطار از تهران ساعت شش صبح و بازگشت از سراوان به پايتخت، ساعت 17 خواهد بود.
به گفته مديرکل راه آهن شمال 2 ، علاقه مندان مي توانند بليت خود را از تمامي آژانس هاي داخل شهرها تهيه کنند.
به گزارش ايرنا نيمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوين - رشت با حضور رئيس جمهوري و هيأت هايي خارجي، به طور رسمي افتتاح شد. در حال حاضر قطار گيلان در دو مسير رشت - تهران به صورت روزانه هفت و 45 دقيقه از تهران به سمت رشت و ساعت 16 و پنج دقيقه از رشت به سمت تهران و در مسير رشت - مشهد يک روز در ميان از سمت مشهد به رشت ساعت 20 و 45 دقيقه حرکت دارد و روز بعد از آن، ساعت 17 و 50 دقيقه از رشت به سمت مشهد بازخواهد گشت.
راه آهن قزوين - رشت به صورت يک خطه، از ايستگاه سياه چشمه در شمال غرب قزوين و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلي تهران - تبريز منشعب شده و با گذر از روستاهاي کوهين و شيرين سو در محدوده شهرهاي لوشان، منجيل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسير داده و به ايستگاه رشت مي رسد.
راه آهن قزوين - رشت 53 تونل به طول 22 کيلومتر دارد؛ همچنين بزرگترين پل راه آهن کشور به طول يک هزار و 430 متر روي سد منجيل ساخته و براي احداث اين خط ريلي حدود 9 کيلومتر پل بزرگ و 22 ميليون متر مکعب خاکبرداري و خاکريزي شده است.
يکي از مهمترين اهداف احداث خط آهن گيلان تکميل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون براي تحقق اين مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوين ، مسير ريلي از رشت به سمت بندرانزلي، کاسپين و آستارا در حال تکميل است.
اولين محموله بار گيلان از طريق خط ريلي نيز نيمه ارديبهشت ماه جاري از مبدأ خوزستان به رشت رسيد.
7296 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

کد خبر 846897 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل استان گلستان ریل و راه آهن - قطار خبر مهم مدیریت بحران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه