Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر دارای بیماری ام اس، ۵۰۰ نفر بیماران پیوند شده فعال، ۵۰۵ بیمار دیالیزی، ۲۳۴ بیمار هموفیلی و ۱۰۰ بیمار تالاسمی هستند.

وی با اشاره به ارائه کمک‌های مالی و دارویی به میزان بیش از ۱۷ میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب العلاج استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: در قالب این کمک‌ها و حمایت‌ها، تمام خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی و توانبخشی اینگونه بیماران در بخش دولتی و دانشگاهی با فرانشیز رایگان برای این بیماران ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: همچنین خدمات سرپایی مانند داروهای مصرفی، انجام خدمات پاراکلینیکی مثل ام آر آی و… در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تحت پوشش با فرانشیز رایگان ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: اخیراً نیز با هماهنگی اداره بهزیستی استان اردبیل اقدام به عقد قرارداد با دو مرکز توانبخشی جهت ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم شده که در هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اخوان اکبری ادامه داد: همچنین مقرر شده انجمن تالاسمی استان اردبیل توسط خود بیماران تالاسمی مدیرت شده و به‌کارگیری شوند و خود بیماران شخصاً پیگیر امورات مربوطه باشند و تمام دستگاه‌ها و عوامل اجرایی نیز پشتیبان و حامی این بیماران خواهند بود.

وی با اشاره به حمایت انجمن‌ها و نهادها از بیماران خاص بیان داشت: در حال حاضر انجمن‌هایی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی، ام اس و… در این استان به طور جدی و فعال در کنار مراکز دانشگاهی خدمات رفاهی و مساعدت‌های مالی برای این بیماران انجام می‌دهند.

اخوان اکبری اضافه کرد: علاوه براین براساس مکاتبات و پیگیری‌های به عمل آمده ابهامات موجود در پاره‌ای از دستورالعمل‌های اجرایی بیماران خاص و صعب العلاج و بحث سرپایی بودن آنها، اخیراً بسته حمایتی و شیوه نامه حمایتی برای این بیماران که خارج از تعهدات بیمه می‌باشد به دانشگاه‌ها ابلاغ گردیده که در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

کد خبر 4616390

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود.

به گزارش ایسنا، متن نامه غلامعباس ترکی بشرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی باسلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روز‌های اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند.
در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • دادستانی به ماجرای همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی ورود کرد
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی