Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: جلسه محاکمه هادی رضوی، سرمایه‌گذار سریال شهرزاد و داماد شریعتمداری وزیر رفاه به همراه ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه از دقایقی پیش در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد.

براساس این گزارش، طبق لیست اعلامی، سیدمحمدهادی رضوی داماد وزیر کار در جایگاه نخست قرار دارد و اتهام وی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هفته گذشته بود که اسداله مسعودی مقام قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده سنگین، با اعلام اتهام منتسب به هادی رضوی، گفته بود که این متهم بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است.

نماینده دادستان در این پرونده نیز پیش‌تر گفته بود این پرونده ۴۰۰ متهم دارد.

در اولین رسیدگی‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به این پرونده، پرویز کاظمی، علی بخشایش و محمدرضا توسلی سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه محاکمه شدند که در نهایت، محکومیت آن‌ها مبنی بر ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی قطعی شد و متهمان روانه زندان شدند.

پس از این سه متهم، حسین هدایتی، معروف به عابربانک فوتبال ایران به همراه ۱۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه محاکمه شدند که با وجود ختم رسیدگی به اتهام این افراد هنوز حکم آن‌ها صادر نشده است و در این میان قتل حمید حاجیان، وکیلی که حسین هدایتی از او به عنوان وکیل پرنفوذ یاد کرده بود، بر ابهامات موجود افزوده است.

۲ روز پیش رضوی با انتشار پستی معنادار، برای افرادی که اسمی از آن‌ها نیاورده است خط و نشان کشیده است.

او در این پست خود نوشته است: دوشنبه‌های شهرزادی؛ اینبار دوشنبه محاکمه این حقیر. دو سال انتظار این حقیر ثمر نشست و نزد قاضی عادل جناب دکتر مسعودی‌مقام محاکمه خواهم شد. دو سال انتظار برای این محکمه عادلانه ... خداوند را شاکرم که این فرصت برایم فراهم شد تا حقایق عجیبی را با عزیزان مطرح کنم. فکر کنم بعضی از دوستان باید نگران باشند، زیرا جلسه محاکمه را محاکمه عادلانه می‌دانم که قرار است خیلی دزدان به ظاهر نگران، اون روز محاکمه شوند. دوشنبه زودتر بیا.

به گفته نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به پرونده سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه، شرکت‌های هادی رضوی یکی از مجموعه‌هایی است که پرویز کاظمی تلاش داشته با نقض عامدانه و عالمانه قوانین به آن‌ها پرداختی‌های کلان داشته باشد.

در همین جلسه، پس از اینکه علی بخشایش مدعی شد که هادی رضوی تمام تسهیلاتی که دریافت کرده بود را تسویه کرده، نماینده بانک سرمایه گفت: یک سر سوزن در بیان ادعاهایشان انصاف داشته باشید. هادی رضوی گران نمایی کرده و ملکی که ۲۵ میلیارد قیمت داشته به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی برای تسویه تسهیلاتش به بانک ارائه داده است.

حکم حسین هدایتی صادر شد/ متهمان از بیان خوش‌نامی‌های‌شان پرهیز کنند


به گفته قاضی مسعودی‌مقام، حکم حسین هدایتی صادر شده و در روز‌های آینده اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، قاضی اسدالله مسعودی مقام پیش از قرائت کیفرخواست ۳۱ متهم جدید پرونده بانک سرمایه، اظهار کرد: حکم حسین هدایتی صادر شده و در چند روز آینده اعلام می‌شود. پیشتر نیز در این پرونده برای علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی سه تن از مدیران این بانک حکم صادر و اجرا شده است.

وی از متهمان خواست، از ایجاد حواشی و بیان خوش نامی‌ها و مناصب خود پرهیز کنند، زیرا این مسائل در رسیدگی تأثیری ندارد و فقط وقت را طولانی می‌کند.

در ادامه، رسول قهرمانی نماینده دادستان، قرائت کیفرخواست هادی رضوی و احسان دلاویز را آغاز کرد.

 اسامی متهمان جدید این پرونده به شرح زیر است؛

۱- سید محمدهادی رضوی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع

۲- احسان دلاویز دایر بر معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق معاونت تحصیل مال از طریق نامشروع

۳- محمدرضا خانی (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۴- محمدعلی هادی (عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۵- بهمن خادم (عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۶- مهرداد باقری (عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۷- یاسر ضیائی شیرکلائی (قائم مقام وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۸- خیراله بیرانوند (مدیر عامل و عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۹- پرویز احمدی (سرپرست بانک و رئیس هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۰- علیرضا حیدرآبادی‌پور (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۱- شهاب‌الدین حسامی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۲- مانی رهبری دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۳- محمد سلمانی علائی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۴- سالار بایرامی خلج دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۵- غلامرضا شیانی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۶- سید ابوالقاسم سجودی جورشری دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۷- رحیم قنبری دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۸- احمد کولیوند دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۱۹- مجید زاهدی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۰- حمیدرضا فاروقی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۱- محمود لطف‌اله پور دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۲- علی نانچیان دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۳- پیمان پویان مهر دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۴- علیرضا کلهر دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۵- نصرت‌اله فرخی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۶- عباس عبدی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۷- محمد سرخیل دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۸- سعید حسن‌زاده دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۲۹- علی پورمنزه دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۳۰- مجیدرضا خایانی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

۳۱- خانم پری یدیسار دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در خیانت در امانت

روایت نماینده دادستان از فعالیت سرمایه‌گذار شهرزاد در بازار گوشت و مرغ
به گفته نماینده دادستان، هادی ضوی از شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت و مرغ و دام کرده و بلافاصله آن‌ها را در بازار به فروش رسانده و وجوه حاصل از آن را تصاحب کرده است و اکنون شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به مطالبه ضمانت‌نامه کرده است.

به گزارش تسنیم، رسول قهرمانی در نخستین جلسه محاکمه ۳۱ متهم بانک سرمایه به قرائت کیفرخواست محمدهادی رضوی و احسان دلاویز متهمان ردیف اول و دوم این پرونده پرداخت و اظهار کرد: ریخته‌گران و صندوق ذخیره فرهنگیان بیشترین سهام را در بانک سرمایه داشته‌اند و این دو گروه خسارت‌های جبران‌ناپذیری به سپرده‌گذاران بانک سرمایه وارد کرده‌اند. به طوریکه حتی در برخی موارد مدیرانی از سوی دو گروه انتخاب می‌شدند که این مدیران صلاحیتشان از طرف بانک مرکزی رد شده بود.

وی اضافه کرد: با اقدامات مدیران خائن و بانک سرمایه تسهیلات کلانی به برخی مشتریان خاص بدون رعایت بدیهی‌ترین مقررات پرداخت شده است و این افراد با دریافت رشوه و صرفا در قبال چک و سفته اقدام به پرداخت تسهیلات کلان کرده‌اند.

نماینده دادستان تهران افزود: یکی از دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۴ از مجرای پرداخت حق حساب به مدیران و کارکنان بانک سرمایه و برخی دلالان این بانک محمدهادی رضوی است.

قهرمانی ادامه داد: رضوی از طریق شرکت‌های آینده‌سازان فاطمی و رهپویان کوثر نوین به ترتیب مبالغ ۶۰ و ۲۰ میلیارد تومان در قالب مشارکت مدنی و بدون انجام اعتبارسنجی دریافت کرده است و ردیابی‌ها حکایت از مصرف این تسهیلات در غیر محل قرارداد دارد.

وی ادامه داد: رضوی همچنین ۳ فقره ضمانت‌نامه توسط شرکت شایگان تجارت آتیه به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بانک سرمایه دریافت کرده که این ضمانتنامه‌ها نیز بدون اعتبارسنجی دریافت شده‌اند.

نماینده دادستان افزود: رضوی از شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت و مرغ و دام کرده و بلافاصله آن‌ها را در بازار به فروش رسانده و وجوه حاصل از آن را تصاحب کرده است و اکنون شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به مطالبه ضمانت‌نامه کرده است و بانک سرمایه با مشکل جدی در زمینه پرداخت مواجه شده است.

قهرمانی ادامه داد: رضوی از محل وجوه کسب شده اقدام به خرید چندین ملک در نقاط مرغوب در تهران از جمله ملک صبا در خیابان اندرزگو به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان کرده است و حسب بررسی‌های به عمل آمده از طریق گران‌نمایی ملک مذکور بدهی خود را به بانک سرمایه به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تسویه کرده است.

وی گفت: رضوی برای تسویه بدهی خود به بانک سرمایه از شخصی به نام محسن پارسائیان استمداد می‌جوید و این فرد از طریق ارتباط با یاسر ضیایی قائم مقام وقت بانک سرمایه هیئتی ۳ نفره را برای کارشناسی ملک صبا تعیین می‌کنند که کارشناسان ملک مذکور را بیش از ۴ برابر ارزش واقعی ارزیابی کرده‌اند و این ملک با ارزیابی ۱۲۵ میلیارد تومانی با بانک سرمایه تهاتر شده در حالیکه رضوی این ملک را از طریق تسهیلات بانک سرمایه خریداری کرده بود.

قهرمانی گفت: رضوی در قبال خوش‌خدمتی پارسائیان و هیئت کارشناسی ۳ نفره مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به این افراد پرداخت کرده است. جالب این است که در زمان تهاتر ملک بدهی رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان بوده، اما ملک مذکور ۱۲۵ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود به همین دلیل رضوی از بانک سرمایه ۵ میلیارد تومان طلبکار می‌شود و در قبال آن چندین فقره چک دریافت و به شهرداری تهران در قبال بدهی‌هایش پرداخت می‌کند.

نماینده دادستان تهران افزود: در مجموع رضوی ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرد که از این رقم ۶۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت آینده‌سازان فاطمی، ۲۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت رهجویان کوثر و ۳ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به شایگان تجارت آتیه است.

قهرمانی اضافه کرد: ملک صبا حسب ارجاع بازپرس شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۶ به هیئت سه نفره در تاریخ تهاتر ۷۱ میلیارد تومان توسط کارشناسان بانک سرمایه ۳۵ میلیارد تومان و توسط کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور و کمیته تحقیق و تفحص ۲۶ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: مسئله اصلی این است که طبق ارزیابی کارشناسان اخیر ۵۷ درصد و توسط کارشناسان بدوی ۴۱۶ درصد این ملک گران نمایی شده است.

وی افزود:‌رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه و فقط با تودیع چک و سفته مبلغ کلان ۱۰۷ میلیارد تومان را که باید در راستای رونق تولید و اشتغالزایی مصرف می‌کرد در حد فاصل سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف خرید املاک و عیش و نوش و مسافرت‌های خارجی کرده و در مقام بازپرداخت این تسهیلات نیز ملکی را که از محل همان تسهیلات خریداری کرده بود با بانک سرمایه تهاتر کرده است.

نماینده دادستان در پایان اتهام سید محمدهادی رضوی فرزند سید سعید متولد سال ۶۳ اهل تهران به شماره شناسنامه ۱۰۳۱۳ متاهل و دارای یک فرزند را مشارکت با مدیران بانک سرمایه در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی به میزان ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: رضوی اتهامات دیگری دارد که در دادگاه ثالث رسیدگی می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده بانک سرمایه قاضی مسعودی مقام محمدهادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 

  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!