Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@22:01:39 GMT

ایجاد چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۹۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر محبی قائم مقام کمیته امداد استان قزوین توانمندسازی را رویکرد جدی این نهاد برای محرومیت زدایی دانست و بیان کرد: توانمندسازی مددجویان براساس یک رویکرد سه جانبه پیگیری می شود که در یک سو تقویت بنیه فرهنگی خانواده و در بخش های دیگر اشتغال و مسکن آنان مورد توجه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 29 هزار و 170 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند و در سال گذشته دو هزار و 645 فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد و 800 میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: 30 درصد از تسهیلات پرداخت شده ، معادل 794 فقره به مبلغ 14 میلیارد و 400 میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفته است.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در فرایند توانمندسازی مددجویان استعدادیابی و استعداد پروری با ارائه آموزشهای مختلف را محور قرار داده است تا بتواند نسبت به اشتغال زایی برای مددجویان اقدام کند.
محبی عنوان کرد: پیش بینی های انجام شده برای سال 98، ایجاد بیش از چهار هزار فرصت شغلی و هزار فقره اشتغال از طریق کاریابی و برگزاری هزار و 500 دوره آموزشی تخصصی و سه هزار و 500 دوره توانمندسازی مشاغل خانگی است.
وی تصریح کرد: فرایند توانمندسازی در یک دوره پنج ساله تعریف شده است چراکه مددجو باید در گام نخست در شغل ایجاد شده به توانمندی لازم برسد و در مرحله بعدی در زندگی خویش توانمند شود.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام (ره) در سال 98 نیز موضوع توانمندسازی مددجویان از طریق ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان را در دستورکار دارد تا بتوانیم با تعامل و حمایت های ایجاد شده زمینه اشتغال بیشتری را برای مددجویان فراهم کنیم.
وی توضیح داد: بر این اساس کارفرمایان در طی دو سال از پرداخت حق بیمه مددجوی بکارگیری شده معاف هستند و این هزنیه از سوی این نهاد پرداخت می شود همچنین کارفرمایان می توانند به ازای هر مددجوی بکارگیری شده 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.
محبی یادآورشد: رویکردهای مختلفی در کمیته امداد امام (ره) برای حمایت از مددجویان اجرا می شود که اغلب آنها برای بازتوانی و تواندهی به نیازمندان است و توانمندسازی مددجویان و رفع محرومیت از جامعه در گرو اقدامی اساسی است که با اشتغال و ایجاد درآمد برای خانواده نیازمند محقق می شود.

1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، گفت: این موضوع باید به‌صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و در دل محلات به مباحثی همچون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشستی پیرامون توان‌مندسازی محلات شهر اصفهان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: این شعار می‌تواند چراغ راهی برای فعلان اقتصادی و اجتماعی جامعه ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست با معتمدان و موثران منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: تمام دستگاه‌ها دارای ظرفیت‌هایی است، اما اصل موضوع ایجاد فرصت‌های مردمی بوده و وظیفه دستگاه حاکمیت، شناسایی و احصای فرصت‌هایی است که این ظرفیت‌ها شناسایی و بستری برای هم‌افزایی فراهم شود تا این ظرفیت‌ها به منصه ظهور رسد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، تصریح کرد: در این موضوع باید به دل محلات رویم و در دل آن‌ها به مباحثی چون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع باید به صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و با شناسایی ظرفیت‌ها و تمرکز بر دو یا چند مورد مشخص شده در سال جاری، می‌توان آن را به‌صورت هدفمند به ثمر رساند.

کد خبر 745834

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان