Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@22:53:31 GMT

صدور حکم اعدام برای سرکرده باند "تمساح خلیج فارس"

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۰۸۳۳

خرداد؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبری از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس خبر داد.
‌به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: حکم محکومیت سرباند بین المللی مواد مخدر با نام اختصاری (ع – ز) معروف به تمساح خلیج فارس به همراه ۱۷ تن از اعضای شبکه سازمان یافته او صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین اکبری در خصوص جزئیات پرونده تمساح خلیج فارس خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آنها از کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.
وی اظهار کرد: این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود، بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر به کشور وارد نماید که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: این باند بین المللی با استفاده از راهکارهای پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.
رئیس شورای قضائی استان هرمزگان همچنین یادآور شد: از این باند سازمان یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل لنج و قایق، ۱۶ دستگاه انواع خودرو، ۶ قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.
وی یادآور شد: متهم (ع –ز) سرباند این شبکه سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که از سوی رسانه‌های مختلف با عنوان تمساح خلیج فارس و مواردی از این دست مطرح شده، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا است. برچسب ها: اعدام ، خلیج فارس

منبع: خرداد

کلیدواژه: اعدام خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس، خلاص!

  بخشی از سهام دو باشگاه در فرابورس عرضه شد و هواداران سهم خریدند اما قرار بود بخش عمده سهام دو باشگاه در بلوک‌های مختلف به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر برسد. تاخیری در اجرای پروژه به وجود آمد و سرانجام با فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، دولت مجاب شد پروژه را نهایی کند. با توجه به مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، حرف کنفدراسیون این بود که نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند یا دست کم یکی از آنها نمی‌تواند. چون دو باشگاه پرطرفدار هستند، وزارت ورزش از دولت خواست تا پروسه واگذاری را تسریع بخشد که مبادا فردا روزی از سوی هواداران یکی از دو تیم متهم به رنگی بودن یا تبعیض شوند. دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه‌ای اعطا کرد. 
در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه و‌ مذاکره مستمر با مدیران عامل بانک‌ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیات مدیره خلیج‌فارس و... این نشست‌ها به نتیجه رسید. سه‌شنبه گذشته، سرانجام خبرگزاری‌های رسمی کشور بنا به اعلام دولت، از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس و پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک دادند. 
   
نامه رسمی
در روزی که(سه‌شنبه) نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم ۱۵ درصدی (در مجموع ۴۵درصد) به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس اعلام شد.
   
جزئیات واگذاری پرسپولیس
با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد ۸۵ درصد سهام پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی می‌رسد. جزئیات واگذاری هم به این شکل خواهد بود که بانک شهر ۳۰ درصد سهام پرسپولیس را می‌خرد و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام ۲۰ درصد و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین هم هر کدام ۵ درصد از سهام را در اختیار می‌گیرند. با این‌که بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز گفت: «بانک‌ها نباید در فوتبال خرج کنند چون باعث می‌شود منابع مالی و تسهیلات به فعالیت‌های مولد کاهش یابد.» اما به نظر دولت این موضوع رو رفع و رجوع کرده. مجوز شورای پول و اعتبار مجوزهای لازم را صادر کرده و این ۶ بانک در سوم اردیبهشت در مزایده باشگاه پرسپولیس شرکت می‌کنند. 
   
جزئیات واگذاری استقلال
در طرف دیگر کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیر مجموعه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس صاحب ۸۵ درصد سهام استقلال خواهد شد. آنها قرار است در سوم اردیبهشت برای خرید سهام آبی‌ها پیشقدم شوند. البته ادمین صفحه رسمی این هلدینگ دیروز در پاسخ به یکی از هواداران استقلال نوشت: «تا چیزی نهایی نشود نمی‌توانیم با قطعیت درباره آن حرف بزنیم.» 
   
نقشه راه
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، ۲۶ فروردین ماه آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شد. دیروز هم این بانک‌ها و شرکت‌ها مدارک خود را برای خرید دو باشگاه تحویل دادند. روز شنبه هفته آینده کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان بازرسی تشکیل جلسه می‌دهد و درخواست‌ها بررسی خواهد شد. روز دوم اردیبهشت هم زمان نقص مدارک است و روز سوم اردیبهشت هم سرانجام مزایده برگزار می‌شود. در اولین اقدام دیروز سازمان خصوصی‌سازی پسوند ایران را از نام استقلال حذف کرد. درباره آینده مدیران دو باشگاه نیز شایعه تا دلتان بخواهد زیاد است. ازسویی می‌گویند خطیر مورد تایید برخی است تا بماند اما این موضوع قبل از واگذاری بودوحالا که بحث فروش به پتروشیمی خلیج‌فارس پیش آمده، منابع خبری می‌گویند او رفتنی است.درباره آینده کاری درویش هم دقیقا چنین خبرهایی به گوش می‌رسد.ابتدا بایدمنتظرماندودید آیا واگذاری قطعی می‌شود؟ 

واکنش وزارت ورزش
شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس می‌گوید: «واگذاری سرخابی‌ها به صورت جدی در دست سازمان خصوصی‌سازی است. واگذاری آنها آرزوی هواداران دو تیم است. سوم اردیبهشت این واگذاری انجام و مشخص می‌شود هر یک به کجا واگذار می‌شوند. ما دنبال باشگاه‌داری نیستیم و فقط ناظر هستیم. وزیر اقتصاد می‌خواهد به فدراسیون‌ها کمک کند و موضوعی ندیدیم که در بحث مالیات مشکل باشد.»

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته