Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:40:00 GMT

سرکرده باند «تمساح خلیج فارس» به اعدام محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۰۹۵۲

سرکرده باند «تمساح خلیج فارس» به اعدام محکوم شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: حکم محکومیت اعدام سرکرده باند بین ‌المللی مواد مخدر به نام «ع.ز» معروف به «تمساح خلیج‌ فارس» و دیگر همدست وی به نام «م.ح» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس صادر شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری روز سه شنبه دربیان جزییات این پرونده درجمع خبرنگاران افزود: 16 نفر از متهمان دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل 472 سال حبس و 23 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند و پرونده این باند در صورت تجدید نظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر از 2 سال گذشته در کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز شده و دامنه آن از مرز دریایی و خشکی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و سپس به استان های فارس، تهران و آذربایجان کشیده شده است.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: این باند در این 2 سال بیش از 400 تن مواد مخدر از کشورهای پاکستان و افغانستان وارد ایران کرده که با هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله کشف و ضبط شد.
اکبری گفت: از این باند همچنین افزون بر 25 میلیارد ریال وجه نقد، 6 قبضه سلاح شکاری، 16 دستگاه خودرو حمل موادمخدر، چندین فروند شناور صیادی، بیش از 60 واحد منزل مسکونی و تعداد زیادی نیز ملک زراعی کشف شده است.
وی یادآورشد: این باند سازمان یافته با استفاده از راهکارهای پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل کرده که بسیاری از این اموال شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.
رییس شورای قضایی هرمزگان ادامه داد: سرکرده این باند بین المللی با همکاری سایر اعضای خود توانسته است یکی از بزرگترین شبکه‌ های قاچاق و توزیع مواد مخدر را در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان رهبر این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش ‌های گوناگون در این کشورها فعالیت کند.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگستري حكم اعدام باند مواد مخدر هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی گچساران گفت: ۱۹۹ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۸۱ نفر خرده فروش و ۱۸ نفر نیز قاچاقچی مواد مخدر بودند.
خادمیان اظهار کرد: در این زمینه ۲ باند منهدم و ۷۱ دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل داده شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۳۳ هزار و۷۳۴ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان برقرار شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۸ هزارو ۸۵۴ مورد بود بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر