Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:55:31 GMT

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۱۲۱۹

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)،کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. مهم‌ترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده‌اند.
زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اینکه قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

حال ماه نزول قرآن فرارسیده است، ماهی که با خود آیاتی که معناگر زندگی هستند را برای انسان به ارمغان آورده است. در این ماه محافل و مجالس قرآنی بسیاری در مساجد و خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود که یکی از این مراکز مسجد امام صادق(ع) است. در این مسجد بانوان بسیاری در روزهای ماه مبارک رمضان دور یکدیگر جمع شده و درس‌هایی از قرآن را مرور می‌کنند.
در جمعشان قرار گرفتیم، بانوانی از هر سن از جوان تا پیر در این محفل نشسته بودند و به صورت دلنشین قرآن گوش فرامی‌دادند.

25 سال فعالیت قرآنی
پروین آیتی، مدیر خانه قرآن و عترت زهرای اطهر(س) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۲۵ سال است که در این مسجد مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر ترتیل قرآن، تفسیر سوره‌ها، سخنرانی در موضوعات مختلف و کارگاه طب اسلامی نیز برای بانوان برگزار می‌شود.‌
مدیر خانه قرآن و عترت زهرای اطهر(س) بیرجند بیان کرد: در طول سال نیز در این خانه قرآن، برنامه‌هایی مانند جزء خوانی، تفسیر و ترجمه سوره‌های قرآن، آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم، کارگاه‌های سبک زندگی و طب اسلامی را برگزار می‌کنیم.
آیتی با بیان اینکه کلاس‌های این خانه قرآن در چهار رده سنی برگزار می‌شود، افزود: 16 مربی در این خانه قرآن مشغول فعالیت هستند و افراد با رفاقت و همدلی قرآن را حفظ می‌کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 150 نفر در این خانه قرآن مشغول آموزش هستند، تصریح کرد: هرساله مراسم اعتکاف نیز با همکاری خانه قرآن برگزار می‌شود که امسال بیش از ۳۰۰ نفر معتکف خواهر داشتیم و مسابقات قرآنی را در طول زمان اعتکاف برگزار کردیم.


مدیر خانه قرآن و عترت زهرای اطهر(س) بیرجند از تاثیرات کار در حوزه قرآن در زندگی‌اش گفت و افزود: وقتی آیات و مفاهیم قرآنی را در زندگی‌ات وارد کنی، خواهی توانست در تمام موارد خدا را در نظر داشته باشی و به او تمسک جویی.
آیتی بیان کرد: فعالیت در حوزه قرآن باعث شده تا در زندگی‌ام نظمی به وجود آید و برنامه زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم کنم که هر روز آیات قرآن را در ذهن خود مرور کنم.
وی با بیان اینکه امسال مسجد امام صادق(ع) به عنوان پایگاه حفظ قرآن در شهرستان بیرجند انتخاب شد، اظهار کرد: این مسجد به علت فعالیت‌هایش به عنوان مسجد طراز در شهرستان شناخته شده است.
نقش قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی زندگی انسان، قابل دقت و بررسی است، هرچه بیشتر به آیات و مفاهیم آن دقت کنیم بیشتر نقش آن را در زندگی می‌یابیم.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

عکس از سپیده قلندری اسفدن
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی محافل قرآنی ماه رمضان مسجد امام صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • قرآن همه چیز ماست
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب