Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:05:18 GMT

قم| ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر جدید در کشور ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۱۹۶۶

قم| ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر جدید در کشور ساخته می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در حوزه طرح جدید برنامه‌ریزی وزارتخانه، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بوده و کار حدود ۱۰۰ هزار واحد شروع‌ شده است. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مازیار حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: موضوعات مطرح‌ شده در جلسه بسیار خوب بودند، هر چه قدر که با علاقه و احساس نیاز به انجام کار فکر کنیم اجر آن نیز از سوی خداوند متعال پاسخ داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر تأمین شغل و سرپناه و مسکن در کشور گفت: بحث مسکن در ظاهر یک بحث یک مؤلفه‌ای است اما در باطن مسائل بسیاری را در دل خود قرار داده و دارای تبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری است و بسیاری از مسائلی که در جامعه به آن مبتلا هستیم به غفلت از ساخت‌ و ساز بهینه مسکن برمی‌گردد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر دو درصد واحدهای مسکن مهر استان باقی‌مانده و حیف است که این دو درصد آن 98 درصد تکمیل شده را تحت تأثیر قرار دهد.

حسینی با تأکید برداشتن همدلی در حل مشکلات مربوط به مسکن مهر عنوان کرد: از کمک قوه قضاییه در رابطه با واحدهای  مسکن مهر که پرونده قضایی دارند باید استفاده شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کمترین مشکل مسکن مهر را مربوط به شرکت خود مالکین و بیشترین مشکل را مربوط به شرکت‌های تعاونی عنوان و تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی اعتبارشان از سود برایشان مهم‌تر است، در تجربه مسکن مهر سازنده خوب و سازنده بد داشتیم، قطعاً در واگذاری‌های جدید امتیاز خوب داده شود و در رابطه با سازندگان بد باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خرید مسکن مهر با وام صندوق یکم امکان‌پذیر شدتغییر شرایط واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر/امکان انتقال واحدها در پردیس فراهم شدسامانه مسکن مهر از دسترس خارج شد

وی با تأکید بر حمایت از لایحه حوزه مسکن گفت: نزدیک به 9 هزار و 5 میلیارد تومان در هیئت دولت برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن پیش‌بینی کرده‌ایم.

حسینی افزود: در حوزه طرح جدید برنامه‌ریزی وزارتخانه، ساخت 400 هزار واحد مسکونی بوده که سهم هر استان بر اساس اعلام خود استان‌ها پیش‌بینی‌ شده است، سیاست‌ها اعلام و ظرفیت‌ها پیش‌بینی و کار حدود 100 هزار واحد شروع‌ شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه حوزه مسکن زمینه اشتغال را با کمترین هزینه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: حوزه مسکن، بیش از 140 مورد موضوع مرتبط با صنعت ساختمان را فعال می‌کند.

وی مهم‌ترین رکن در حوزه مسکن را بحث زمین عنوان و خاطرنشان کرد: بسته به ذائقه و تجربه می‌توان سیاست‌های حوزه مسکن را پیش برد، همچنین شورای عالی شهرسازی بدون نوبت به مواردی مورد بررسی رسیدگی خواهد کرد.

حسینی بحث فن‌آوری نوین را موضوع جدی وزارت راه و شهرسازی عنوان و بیان کرد: به دنبال ایجاد ساختمان‌های بلندمرتبه نیستیم، بیشتر هزینه‌هایی که برای ساخت‌ و ساز ایجاد شده مربوط به ساختمان‌های بلند بوده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان با تأکید بر در نظر گرفتن اصول در ساخت‌ و سازها و شهرسازی و معماری نوین به‌ویژه پیاده‌روسازی گفت: باید به بحث پیاده‌محوری و به‌ویژه بحث دوچرخه دقت بیشتری داشته باشیم، باید خیابان‌ها را عریض‌تر در نظر گرفته و از ایجاد کوچه‌های تنگ و تاریک اجتناب کنیم.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن

عطاء اله اکبری  در دیدار با سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و روسای ادارات املاک و واگذاری نیرو‌های مسلح ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از همکاری و تعامل دو جانبه این اداره کل با نیرو‌های مسلح با توجه به شرایط خاص منطقه در جهت تامین مسکن نیرو‌های مسلح در سنوات گذشته بر توجه و همکاری این نیرو‌ها به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در حال حاضر بر تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.

وی با توجه به تلاش ۲ سال گذشته در خصوص الحاق زمین به شهر زاهدان به میزان ۲۶۷ هکتار و تخصیص ۵۰ درصد این اراضی به عنوان سهم اداره کل راه و شهرسازی استان از اراضی ارتش واقع در جنوب شهر زاهدان و پیگیری ستاد کل نیرو‌های مسلح بر دریافت اذن فرمانده معظم کل قوا که منجر به دستور معظم اله در پایان سال گذشته شد افزود: انتظار می‌رود در حال حاضر که اذن معظم اله صادر و از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ شده است مراحل انتقال سند مالکیت یعنی ۵۰ درصد اراضی الحاقی نیز به این اداره کل تا دو هفته آینده انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مراحل الحاق، تهیه طرح جامع، تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی این اراضی تهیه و در کمیسیون ماده پنج نیز مصوب شده است بلافاصله جهت امر مسکن مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این استان اختصاص خواهد یافت.

اکبری در این دیدار هرگونه همکاری فی ما بین را منوط به توجه نیرو‌های مسلح به خصوص از اراضی ارتش جهت تامین بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور نیز در این نشست از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در جهت تامین زمین مسکن نیرو‌های مسلح به ویژه نیرو‌های مرزبانی، انتظامی و سپاه پاسداران و نیز صدور سند مالکیت از اراضی در اختیار مالکیت این ارگان‌ها تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد