Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه از راه اندازی تشکل‌های "روغن حیوانی" و "زعفران" در کرمانشاه خبر داد.

ناصر مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای راه اندازی تشکل روغن حیوانی در اتاق بازرگانی کرمانشاه انجام شده، اظهار کرد: مجوزهای اولیه راه اندازی این تشکل را از اتاق بازرگانی کشور گرفته‌ایم و فراخوان تشکیل هیئت مدیره نیز انجام شده و همین روزها با برگزاری نشستی هیئت مدیره این تشکل در اتاق بازرگانی کرمانشاه شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه روغن کرمانشاهی معروف به روغن حیوانی یکی از محصولات برند دار استان کرمانشاه به شمار می‌رود که در کشور هم شناخته شده است، گفت: تاکنون در حوزه بسته بندی و صادرات این محصول کار نشده و با کار کاردن در این دو بخش احتمال اینکه روغن کرمانشاهی بتواند در بازارهای جهانی هم برای خود جایی باز کند، وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای راه اندازی تشکل "زعفران" در اتاق بازرگانی کرمانشاه داشت و با اشاره به کیفیت بالای زعفران کرمانشاهی بر اساس آزمایشات انجام گرفته، افزود: این موضوع ما را به فکر راه اندازی یک تشکل برای کار کردن در حوزه تولید، فرآوری و فروش این محصول در بازارهای داخلی و خارجی انداخت.

مرادی اضافه کرد: کارهای مقدماتی راه اندازی این تشکل هم در اتاق بازرگانی ایران انجام شده و به زودی فراخوان انتخاب اعضای هیئت مدیره این تشکل در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت زعفران اختصاص دارد، گفت: زعفران گیاهی چندساله با نیاز آبی کم است که از چند سال پیش توسعه کشت آن در برنامه استان کرمانشاه قرار گرفته و به نظر می‌رسد وجود یک تشکل قوی بخش خصوصی می‌تواند استان را در حوزه تولید، فرآوری و فروش این محصول توانمندتر کند.

مرادی افزود: استان کرمانشاه پیشینه کهنی در زمینه کشت زعفران در کشور داشته، به گونه‌ای که شواهدی وجود دارد که زعفران ابتدا در استان کرمانشاه کشت می شده و از این استان به خراسان‌ها رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روغن حیوانی زعفران كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر