Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:56:35 GMT

آرون به خروج انصارالله از بنادر حدیده اذعان کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۶۲۸

آرون به خروج انصارالله از بنادر حدیده اذعان کرد

سفیر انگلیس در یمن در سخنانی بر اجرای توافقنامه استکهلم میان طرف‌های یمنی تأکید و به خروج نیروهای انصارالله از بنادر حدیده اذعان کرد.

مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن در سخنانی اظهار کرد: ما خواستار اجرای توافقنامه استکهلم هستیم و این موضوع باعث تأسف است که این توافق مهم تاکنون اجرا نشده تا به دنبال آن اقدامات جدیدی برای پایان دادن به بحران یمن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خروج حوثی‌ها از بنادر شهر حدیده جزئی از توافقنامه استقرار دوباره نیروها در این شهر است و ما خواستار خروج حوثی‌ها از حدیده هستیم.

آرون در ادامه به خروج نیروهای انصارالله از بنادر یمن اذعان کرد و گفت که انگلیس و دولت مستعفی یمن نگرانی این دولت نسبت به خروج یکجانبه انصارالله را بررسی می‌کنند.

وی تأکید کرد که خواستار خروج نیروهای انصارالله از تمامی مناطق شهر حدیده است نه تنها سواحل آن.

سفیر انگلیس در یمن ادامه داد: تیم سازمان ملل، برنامه جهانی غذا و هیئت نظارت بر کشتی‌ها در بنادر حدیده حضور دارند و ناظر بر روند خروج حوثی‌ها هستند. پس از اجرای مرحله اول نظارت سه‌جانبه خواهد بود. توافقنامه سوئد جزئیاتی دارد که اجرای آنها دشوار بوده و درحال حاضر یک شبه توافق وجود دارد. شروع اتخاذ تدابیر جدید دال بر تمایل جهت پایان دادن به بحران این کشور است.

مایکل آرون در ادامه گفت: خروج یکجانبه تصمیم مارتین گرفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن بود و مهمترین بند توافقنامه سوئد خروج حوثی‌ها از بنادر است و طرح مایکل لولیسگارد، رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه سوئد بر این موضوع اشاره دارد که نیروهای محلی در مرحله سوم، شهر حدیده را تحویل بگیرند البته در توافقنامه سوئد ماهیت این نیروها مشخص نشده‌ است.

وی همچنین دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط ضمن عذرخواهی از توییت اخیر خود درباره خروج نیروهای انصارالله از حدیده که جنجال زیادی به همراه داشت، گفت: موضع انگلیس نسبت به حوثی‌ها واضح است ما "دولت قانونی" (دولت مستعفی) را به رسمیت می‌شناسیم و از اهداف آن و اهداف ائتلاف (ائتلاف متجاوز عربی) حمایت می‌کنیم.

این مقام انگلیسی در ادامه مدعی شد که کشورش چیزی جز ثبات و صلح را برای ملت یمن نمی‌خواهد. اینکه برخی یمنی‌ها تصور می‌کنند من با حوثی‌ها هستم اوهام است و واقعیت ندارد، ما تنها ثبات یمنی‌ها را می‌خواهیم.

وی اذعان کرد: مدت‌هاست منتظر اجرای مرحله اول توافقنامه مذکور هستیم و هر بار شاهد مشکلی از سوی یک طرف و یا طرف دیگر بوده‌ایم به همین دلیل حوثی‌ها اعلام کردند که آماده اجرای یکجانبه آن هستند و این درخواست دو هفته قبل کشورهای چهارجانبه در ائتلاف عربی بود و آنها خواستار خروج حوثی‌ها از بنادر سه گانه بودند و حوثی‌ها نیز هم‌اکنون در حال انجام این اقدام هستند. این یک چیز مثبت است و برایم قابل فهم نیست که چرا برخی‌ها با آن مخالف هستند.

آرون درباره هویت نیروهای محلی مستقر در بنادر حدیده نیز گفت: سازمان ملل ابتکار عمل را به دو طرف داده و دو طرف هر کدام نکاتی دارند، حوثی‌ها یک چیز می‌گویند و دولت نیز چیز دیگری و هیچ توافقی وجود ندارد به همین دلیل سازمان ملل این طرح را با حوثی‌ها آغاز کرده است.

سفیر انگلیس در پایان تأکید کرد: موضوع مهم درباره بنادر حدیده فعالیت این بنادر است نه امنیت و تصور نمی‌کنم نیروهای طرف سومی بخواهند پس از خروج حوثی‌ها بر بنادر تسلط یابند. سازمان ملل بر این موضوع نظارت خواهد داشت و مؤسسه بنادر دریای سرخ در آینده بنادر و گمرک را سازماندهی خواهد کرد. درآمدهای حاصل از این بنادر نیز به حساب بانک مرکزی حدیده واریز خواهند شد تا با آن حقوق کارمندان در حدیده و دیگر استان‌ها پرداخت شود.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هئیت مذاکره کننده این کشور گفت که «200 روز از جنایت مستمر رژیم اسرائیل در حق اهالی نوار غزه می‌گذرد؛ جنایتی که با حمایت بی‌حدوحصر و بدون محدودیت از سوی آمریکا، دامن همه چیز را در غزه گرفته است.

عبدالسلام ادامه داد: «این توحش آمریکایی که صهیونیست‌ها علیه نوار غزه مرتکب می‌شوند، سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت و نمی‌تواند ادامه داشته باشد.»

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله چند روز قبل در سخنانی اظهار داشت که طی دو هفته گذشته، 14 عملیات در دریای سرخ و باب المندب علیه دشمن انجام دادیم. در این هفته‌ها، چندین ناوگان دریایی از دریای سرخ عقب نشینی کردند و این نکته مفیدی است، تمام طرف‌هایی که عقب نشینی کردند، از کارایی و تاثیرگذار بودن عملیات یمنی‌ها سخن می‌گویند.

وی تاکید کرد که به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و همه کسانی که از رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند، می‌گوییم که هیچ کس قادر به توقف عملیات‌های ما که در پشتیبانی و حمایت از غزه انجام می‌شود، نخواهد بود. تنها راهی که به نفع همگان است، توقف تجاوز به نوار غزه و پایان محاصره آن و ورود غذا و دارو به این منطقه است.

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه که جدیدترین مورد آن کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس است اعلام کرد که برای هفتمین ماه متوالی جنایات نسل‌کشی دشمن صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد و آخرین مورد آن جنایت وحشیانه‌ای است که در بیمارستان ناصر در خان یونس مرتکب .

دفتر سیاسی انصارالله افزود که این جنایات و قتل عام‌هایی که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد بیانگر حجم کینه توزی و وحشی گری صهیونیست‌هاست.

انصارالله در ادامه تصریح کرد که اگر حمایت‌های آمریکا و غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و نیز ناتوانی جامعه بین المللی نبود این حجم از جنایت اشغالگران علیه ملت فلسطین را شاهد نبودیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما خواستار اقدام فوری جهانی جهت توقف جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه هستیم و بر ادامه موضع ملت یمن در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاع و قهرمان آن در غزه تاکید داریم.

دیگر خبرها

  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • اگر سپاه نبود، ایران تاکنون صدپاره شده بود!
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان