Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:43:43 GMT

رشد نارضایتی مسلمانان در هند تحت امر مودی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۹۱۷

رشد نارضایتی مسلمانان در هند تحت امر مودی

نگرانی‌هاو نارضایتی‌های مسلمانان در دوران حکومت نارندرا مودی بر هند افزایش یافته و فضا برای ابراز نارضایتی آنها محدود شده است. رهبران ارشد حزب حاکم هم در کمپین انتخاباتی اخیر به شدت علیه مسلمانان لفاظی کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در حالیکه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در تلاش است تا در انتخاباتی که همین ماه تکمیل می‌شود دوباره انتخاب شود، این نتایج با دقت مورد ارزیابی حدود ۲۰۰ میلیون مسلمان این کشور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای عبدالله اشرف، این تغییرات در کشورش توسط چیزهایی سنجیده می‌شود که او دیگر انجام نمی‌دهد. این شهروند مسلمان هند پیش از این هرگز نگران پوششی که نشانگر مسلمان بودن او باشد، نبود اما او اکنون شلوار جین و تیشرت می‌پوشد. اشرف ۳۲ ساله تا همین سال گذشته در دورهمی سایر مسلمانان در پارکی نزدیک محل کارش شرکت می‌کرد اما افراطی‌های هندو این نشست‌ها را هدف گرفتند. چنین دغدغه‌هایی شامل اضطراب در سفر و احتمال اینکه هدف حمله قرار بگیرند، پیش از روی کار آمدن دولت کنونی هند جزو نگرانی‌ها و زندگی روزمره او نبود.

او می‌گوید: گاهی فکر می‌کنم چرا من باید برای بیرون رفتن در کشور خودم بترسم؟ اما این حقیقت امروز هند است.

مودی پنج سال پیش با وعده اشتغال‌زایی و توسعه این کشوری که بیش از ۱.۳ میلیارد جمعیت دارد، به قدرت رسید. او همچنین از یک برند ناسیونالیسم مذهبی که هند را اساساً یک کشور هندو می‌بیند و سکولاریسمی که بنیانگذاران این کشور ترویج دادند، رد کرد.

نظر به اینکه نارندرا مودی تلاش دارد تا در انتخابات مجدداً به عنوان نخست‌وزیر پیروز شود، این نتایج به دقت مورد ارزیابی جمعیت مسلمان این کشور قرار می‌گیرد. نگرانی‌های آنها در دوران حکومت او افزایش یافته است و فضا برای ابراز نارضایتی آنها محدود شده است. گرچه مسلمانان حدود ۱۴ درصد جمعیت هند را تشکیل می‌دهند، حزب بهاراتیا جاناتای مودی هیچ عضو مسلمانی در پارلمان ندارد و این اولین باری است که چنین موردی در یک حزب حاکم هند دیده می‌شود. حتی در کمپین اخیر، رهبران ارشد آن لفاظی ضد مسلمانان داشتند.

در همین حال گزارش‌ها از خشونت افراطگرایان هندو در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اینکه مودی این حملات را فوراً محکوم نمی‌کند، بیشتر موجب اضطراب و نارضایتی جامعه مسلمانان می‌شود. او مستقیماً خشونتی را دو سال پس از وقوع اولین مورد مهم که کشورش را به لرزه درآورد، محکوم کرد. دولت مودی مدعی است که هیچ شورش هندو-مسلمان بزرگی از نظر آنها رخ نداده است و برعکس چنین اتفاق‌هایی برای دوران دولت‌های پیشین به ریاست حزب اپوزیسیون کنگره و بهاراتیا جاناتا است. رهبران حزب بهاراتیا جاناتا، حزب کنگره را به حمایت از مسلمانان برای جلب رای متهم می‌کنند.

بسیاری از منتقدان نگرانند که چنین اقداماتی هند را که همواره به پذیرش تنوع می‌بالد، به مکانی تبدیل کند که در آن مسلمانان عملاً شهروند درجه دو شوند. محمد حمید انصاری، معاون رئیس‌جمهوری هند در دولت‌های حزب کنگره و بهاراتیا جاناتا می‌گوید: مسلمانان به این سرزمین تعلق دارند. آنها بخشی از هویت این کشور هستند. حال آن کسانی که قدرت را به دست دارند یک فضایی را به وجود آوردند که ۸۰ درصد مقابل بقیه قرار گرفتند.

آنچه در انتخابات پارلمانی هند در معرض خطر قرار دارد، بزرگترین دموکراسی جهان است. پراتاپ بهانو مهتا، استاد علوم سیاسی و معاون دانشگاه آشوکا می‌گوید: اگر مودی با یک رای قوی به قدرت بازگردد، هند یک کشور غیر قابل تغییر اکثریت خواهد شد. تصورات اولیه‌ای که ما درباره دموکراسی هندی داشتیم… همگی به خطر می‌افتد.

با این حال دولت مودی تمامی این انتقادها را رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی هند مسلمانان هند نارندرا مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

استاندار همدان، گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری در استان ضعیف است و برای همین از عملکرد بانک‌ها در این بخش راضی نیستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه ارزیابی عملکردی بانک‌های استان همدان، اظهار‌ داشت: استان در پرداخت تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری به متقاضیان وضعیت خوبی ندارد که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت این تسهیلات تسهیل و تسریع ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران بانکی استان نباید خساست کنند و تولیدکننده‌ها را دچار مشکل کنند، بیان کرد: پرداخت تسهیلات تولیدی برای واحدی که قرار است احیا شود نیز باید در اسرع وقت انجام شود.

استاندار همدان با اعلام اینکه مصوبات استان برای جهش تولید برای مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: مدیران بانکی ما باید با هم‌افزایی و تعامل بیشتر این مصوبات را اجرایی کنند تا بتوانیم به هدف موردنظر در بخش جهش تولید استان دست پیدا کنیم.

قاسمی‌فرزاد تحقق 19.6 درصدی پرداخت تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری را ضعیف قلمداد کرد و گفت: ماموریت ما برای کشورمان که خواسته مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، جهش تولید با مشارکت مردم است، لذا باید سیستم اداری، بانک‌ها و بخش خصوصی با تعامل بتوانند از اشتغال موجود صیانت کنند، اشتغال جدید ایجاد و اقتصاد استان را توسعه دهند.

وی در خصوص نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان، نیز عنوان کرد: طبق گزارش ارائه شده در این نشست، با توجه به نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان می‌طلبد کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای عملکرد بانک‌هایی که نسبت مصارف به منابع شان کمتر از میانگین مطلوب مورد نظر استان است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

استاندار همدان با اخطار به بانک‌های خصوصی که عملکرد غیرقابل قبولی در نسبت مصارف به منابع دارند، تاکید کرد: بانک‌های خصوصی اساسا تشکیل شدند که برخی ناکار‌آمدی‌های ساختاری بانک‌های دولتی را بپوشانند نه اینکه در عمل خود تبدیل به بانکی ناکار‌آمد شوند.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات تولیدی از همدان هستند باید حساب‌های مالی و منابع آن‌ها نیز در استان باشد.

وی در مورد طرح‌های تسهیلات خرد، نیز گفت: در پرداخت این تسهیلات در استان وحدت رویه ایجاد شود همچنین تاییدیه دستگاه اجرایی پشتیبان، برای پرداخت این گونه تسهیلات کفایت می‌کند در این مورد در پرداخت این تسهیلات مساعدت لازم انجام شود.

تسهیلات سفر ریاست جمهوری فرصتی ویژه برای جهش تولید، اقتصاد و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: تسهیلات سفر ریاست جمهوری یک فرصت ویژه و ممتاز برای جهش تولید، اقتصاد و اشتغال استان است که باید بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اهتمام جدی داشته باشند.

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه انتظار دارم جلسه بعدی گزارش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سفر تغییر محسوسی کرده باشد گفت: بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده بر اساس سهمیه اعتباری مصوب در کمترین زمان ممکن هستند.

وی تاکید کرد: نحوه پرداخت تسهیلات سفر از سوی نهاد ریاست جمهوری به شکل منظم رصد می‌شود و هر بانکی که‌ در پرداخت این تسهیلات اجتناب و یا اهمال کند باید به شکل مکتوب دلایل آن را عنوان کرد تا تصمیم لازم در مورد نحوه برخورد با موضوع گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، بیان کرد: برخی طرح‌های معرفی شده از دریافت تسهیلات انصراف داده اند که سریعا طرح‌های جایگزین به بانک های عامل معرفی خواهد شد.

حسینی خطاب به رئیس شعب بانک ملی در استان همدان نیز بیان کرد: از بانک ملی باتوجه به در اختیار داشتن تعداد شعب، منابع مالی و نیروی انسانی که نسبت به سایر بانک‌های عامل استان بیشتر است انتظار داریم در پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی تعامل بیشتری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: از مدیران بانک‌های عامل درخواست دارم مشکلات خود در خصوص پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات محل سفر ریاست جمهوری را به دفتر معاونت اقتصادی اعلام کنند و شخصا برای پیگیری از بانک مرکزی و یا بانک عامل کشور ورود پیدا خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با وجود نارضایتی از شرایط فعلی، کیم مین جائه به دنبال جدایی از بایرن مونیخ نیست
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل