Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی سه شنبه ۲۴ اردیبهشت در نشست خبری به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه اشاره کرد و اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با هیئت امناء و هیئات مذهبی خواهران ویژه‌برنامه"خدیجه، مادر امت" به‌منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه توان ایستاد و پایداری کرد، تصریح کرد: در همان زمان که حضرت رسول (ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست؛ او کسی جز خدیجه همسر گرامی‌اش نبود؛ همان بانوی گران‌قدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور محمد صلی‌الله‌علیه و آله بود.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبر خدا را تنها گذاشت و به‌سوی جهان ابدی پرواز کرد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و آله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی افزود: در ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان استان و شهرستان و مخصوصاً مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مُبلغان خواهر برگزار خواهد شد.
آزادی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه‌سرایی را ازجمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام‌الله علی‌ها برشمرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی گفت: این مراسم به‌صورت ویژه در امامزاده سید مظفر بندرعباس، امامزاده سید مظفر قشم، امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر رودان، آستان حضرت ابوالفضل (ع) احمدآباد میناب و امامزاده سید محمد حاجی‌آباد برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خدیجه مادر امت حضرت خدیجه مراسم ترتیل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)

مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران این حرم مطهر برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،مراسم شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 1403 با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری شروع خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین اسلامی به ایراد سخنرانی و پس از آن رضا نظامی به قرائت دعای توسل خواهد پرداخت.

همچنین مراسم عزاداری روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت‌الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة(عج) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه های شام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری آغاز و پس از آن سخنرانی حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور زین‌العابدین غلام در رواق امام خمینی(ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.

بنابراین گزارش ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى(ع) روز سه‌شنبه ساعت 17:00 و چهارشنبه ساعت 10:00 در رواق حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

 همچنین مجلسی به مناسب این ایام حزن انگیز با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود