Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:19:29 GMT

هفتاد و یکمین سال اشغال فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۳۴۸۹

هفتاد و یکمین سال اشغال فلسطین

امروز مدت زمان اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی وارد هفتاد و یکمین سال خود شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، رژیم صهیونیستی از هفتاد و یک سال گذشته اقدام به اشغال سرزمین فلسطین کرده و در این مدت با پیشروی هایی که انجام داده حقوق مردم فلسطین را بارها و بارها زیر پا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رژیم اشغالگر فلسطین در هفتاد و یک سال گذشته غزه را به عنوان کارآمدترین منطقه کرانه باختری مورد تهاجم های وحشیانه قرار داده اما مقاومت مردم این منطقه موجب شده که این جنایت های اسرائیل کاری از پیش نبرد.

 

امروز ۱۴ می سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) است.

 

در حالیکه رژیم صهیونیستی اخیرا جنایت های خود علیه غزه را افزایش داده، ایران خواستار برخورد جدی جهانیان با این رژیم اشغالگر در سالروز نکبت شده است.

 

کمیته اسرای فلسطین، جمعیت اسرای فلسطین و سازمان حقوق بشر دامیر روز یکشنبه گزارش مشترکی را درباره تعداد بازداشتی‌‌های فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی طی ماه‌های مارس و آوریل سال جاری میلادی منتشر و اعلام کردند که در مجموع ۹۰۵ نفر از فلسطینیان در این دو ماه بازداشت شدند.

 

طبق ترجمه فارس از خبرگزاری آناتولی، در ادامه این گزارش مشترک آمده که از این میان، ۱۳۳ نفر  از بازداشت‌شدگان کودک و ۲۳ نفر زن هستند.

 

رژیم صهیونیستی همچنین بدون ارائه هیچ سند و اتهامی، 112 فلسطینی را طی این مدت در چارچوب قانون «بازداشت اداری» بازداشت کرده است.

 

بر اساس این گزارش، هم اکنون 5 هزار و 700 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند. 250 نفر از این تعداد زندانی فلسطینی را کودکان و 45 تن را زنان تشکیل می دهند. 500 فلسطینی هم در چارچوب قانون بازداشت اداری زندانی هستند.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای اولین بار به حجم خسارت‌های وارد شده به شهرهای فلسطین اشغالی در پی پاسخ راکتی مقاومت در جنگ دو روزه هفته گذشته اذعان کرد.

 

بر اساس ترجمه دیگری از فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی در گزارش خود تصریح کرد، شهرهای «اشدود و عسقلان» شاهد بیشترین حجم خسارت هستند؛ در اشدود 166 ساختمان و 90 خودرو و در عسقلان 182 ساختمان و 50 خودرو خسارت دید.

 

در ادامه این گزارش آمده، شهرک‌های صهیونیستی مانند «کریات گات و سدیروت» و دیگر شهرک‌های مجاور با نوار غزه شاهد خسارت به 130 ساختمان و آسیب دیدگی دهها خودرو در پی پاسخ راکتی مقاومت بوده است.

 

صندوق برآورد خسارت اداره مالیات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در روزهای گذشته 754 درخواست برای دریافت خسارت منازل آسیب‌دیده داشته که بیشتر آنها مربوط به اشدود و عسقلان است.

 

اما امروز ایران در واکنش به این جنایت ها باز هم از جامعه جهانی خواسته که سکوت خود در خصوص اشغال فلسطین را بشکنند.

 

در این باره، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت یوم النکبه (سالگرد اشغال سرزمین فلسطین/ ۱۴ می ۱۹۴۸) بیانیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل خود با آرمان مردم فلسطین، بار دیگر مسئولیت مهم جامعه بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می دهد.

 

همچنین انتظار می‌رود مجامع جهانی با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین برای پایان اشغالگری و جنایت ها و تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی گام اساسی بردارد و شرایط لازم را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری همه پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور تعیین نوع نظام سیاسی خود فراهم کند./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان آذربایجان غربی خبرگزاری نمایشگاه قرآن قوه قضائیه بیانیه گام دوم انقلاب ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مجلس روز نکبت نوار غزه غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲ منزل مسکونی را در شهر رفح هدف قرار دادند که بر اثر آن ۲۶ نفر از جمله ۱۶ کودک و ۶ زن شهید شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای رژیم صهیونیستی یک مدرسه در اردوگاه البریج در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی مناطقی در سواحل مرکز و جنوب غزه را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش تر اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، با ۵ مورد جنایت، دست کم ۴۸ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

با احتساب این آمار، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار زخمی‌ها را در این مدت ۷۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه