Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه از 16 اردیبهشت ماه جاری عملیات خود را در شمال حماه آغاز کرد و آن را به جنوب غرب ادلب رسانده است.

تروریستها نیز برای کاهش دامنه حملات ارتش سوریه، شامگاه دوشنبه به مواضع ارتش سوریه در شمال و جنوب غرب حلب حمله کردند اما نتوانستند پیشروی کنند. آنان قصد داشتند مانع از ادامه عملیات ارتش در حماه و ادلب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رضا الباشا» خبرنگار جنگی درباره درگیری ارتش سوریه با تروریستها در نزدیکی حلب گفت که «مانند آنچه در ریفهای ادلب و حماه رخ داد، در حال حاضر نمی‌توان درباره نبرد یا عملیات یورشی در آنجا (حلب) سخن گفت».

وی تصریح کرد که ارتش سوریه و جنگنده های سوری و روس هر گونه تحرک النصره در نزدیکی حلب به ویژه در جبهه‌ی «الکاستیلو و در محورهای حریتان و حیان تا بیانون و الملاح» را هدف قرار می‌دهند؛ مناطقی که در اشغال کامل النصره قرار دارد.

ارتش سوریه همچنین مواضع النصره و تروریستهای «الحزب الترکستانی» را در مناطق «خان طومان، العیس، الحاضر، خلصة و حمیرة» واقع در ریف جنوبی حلب بمباران می‌کند.

این خبرنگار ادامه داد: «تصمیم نظامی [کنونی]، رصد هر گونه تحرک [تروریستها] در این جبهه‌هاست؛ یعنی هر گونه تلاش برای تجمع از سوی گروههای مسلح مستقیما توسط ارتش سوریه هدف قرار می‌گیرد تا مانع از آن شود که بتوانند به مواضع ارتش سوریه حمله کنند».


مناطق سبزر رنگ در اشغال تروریستهاست

این خبرنگار درباره عملیاتهای ارتش در جنوب ادلب و شمال حماه نیز گفت که ارتش سوریه پس از تسلط بر شهرک‌های «الهواش و الجابریه» وارد جنوب ادلب شد و در واقع نیروهای سوری حاضر در جنوب غرب ادلب قصد دارند سیطره خود بر مناطق باقی مانده «سهل الغاب» را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه در حال حاضر در تلاش است که هر گونه تجمع یا تلاش از سوی تروریستها برای حمله به سمت حلب را هدف قرار دهد، تأکید کرد که جبهه‌های عملیاتی حلب در حال حاضر آرام است.

وی با تأکید بر اینکه ارتش سوریه در حال گسترش دامنه عملیاتی خود است، تصریح کرد که نیروهای سوری مستقیما به سمت شهرک «خان شیخون» در حرکت هستند و به محض اینکه به آنجا رسیدند، شهرکهای «الهبیط، کفرزیتا» و مناطق اطراف آن از نظر نظامی ساقط شده به شمار خواهند رفت.

در واقع الهبیط خط مقدم دفاعی تروریستها از کفرزیتا و اللطامنه است. پیش از تسلط ارتش سوریه بر قلعه المضیق، این شهرک خط دفاعی آنان به شمار می‌رفت. اگر ارتش سوریه بتواند الهبیط را آزاد کند، خود را به «بزرگترین مقر معارضان در ریف شمالی حماه» رسانده است و می‌تواند این منطقه مهم را از وجود تروریستها پاکسازی کند.

این خبرنگار در پایان خاطر نشان کرد که در صورت سقوط مناطق مذکور، تروریستها مجبور خواهند شد از این مناطق عقب‌نشینی کنند و ارتش سوریه نیز بازگشایی بزرگراه بین‌المللی بین حلب و حماه را آغاز خواهد کرد و پس از آن، دو منطقه برای آزادسازی، پیش روی ارتش سوریه خواهد بود: «سراقب و معره النعمان».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حلب جنگنده ارتش سوریه سوریه تروریست حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل جبهه شمال را از دست داد


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، در پی حمله موشکی دیروز به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی که حزب‌الله در پاسخ به جنایت اخیر اشغالگران در هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنانی و تجاوز ارتش صهیونیستی به یک مرکز پزشکی در جنوب لبنان، انجام داد، رسانه‌های عبری اعلام کردند آسیب شدیدی که به این شهرک وارد شده، بیانگر واقعیت تلخ منطقه شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) بوده و شکست استراتژیک عمیق اسرائیل را نشان می‌دهد.

واقعیت تلخ جبهه شمالی فلسطین اشغالی

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد که صبح دیروز مجموعه‌ای از راکت‌ و موشک غیر عادی به سمت شهرک کریات شمونه شلیک شد و خسارت‌های زیادی وارد کرد که این مسئله واقعیت تلخ جبهه شمالی را برجسته می‌کند.

«یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی معروف صهیونیست در مقاله‌ای که امروز پنجشنبه در روزنامه اسرائیل هیوم منتشر شد اعلام کرد که اسرائیل بعد از 6 ماه جنگ در یک دوراهی استراتژیک قرار گرفته که راه حل روشنی برای آن وجود ندارد.

وی افزود که حزب‌الله در ماه‌های اخیر صدها راکت و موشک از انواع مختلف به سمت مواضع اسرائیل شلیک کرده که حامل میزان زیادی مواد منفجره هستند و مشخصا برای از بین بردنه بدنه دفاعی پایگاه‌های ارتش اسرائیل طراحی شده‌اند و امروز حزب‌الله از آنها برای خسارت زدن به شهرک‌های اسرائیلی هم استفاده می‌کند.

این تحلیلگر صهیونیست خسارات هنگفت وارد شده به جبهه شمالی فلسطین اشغالی را به 4 دسته تقسیم کرد که اولی خسارات جانی به شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی، دومی خسارات مادی به خانه‌ها و ساختمان‌ها و کارخانه‌ها، سومی خسارات مستقیم و غیرمستقیم به بخش کشاورزی مربوط می‌شود. اما بخش چهارم مربوط به خسارت‌هایی است که به سطوح مختلف از جمله بخش آموزشی و تحصیلی و اجتماعی اسرائیلی‌ها وارد شده و همچنین تعداد زیادی از آن‌ها دچار بیماری‌ها و اختلالات روانی شده‌اند.

شکست دکترین امنیتی اسرائیل

در ادامه این مقاله آمده است: کابینه اسرائیل بنا به دلایلی که برای خودش دارد، تصمیم گرفته که کاملا به منطقه شمال و ساکنان آن پشت کند. ما می‌توانیم تعداد وزیرانی که از شمال بازدید کرده‌اند را با انگشتان یک دست بشماریم و حتی برخی از آنها صدای مسئولان شهرک‌های شمالی را نمی‌شنوند. نتیجه این وضعیت، بی‌اعتمادی فزاینده شهرک‌نشینان به کابینه است. شما هریک از ساکنان شهرک‌های شمالی را ببینید سوال می‌کند که چه زمانی می‌تواند به خانه‌اش برگردد یا چه زمانی می‌تواند فرزندانش را در مدرسه ثبت نام کند.

یوآو لیمور افزود: این درحالی است که بسیاری از ساکنان شمال تصور نمی‌کنند قبل از تابستان سال 2025 بتوانند به خانه‌هایشان برگردند. دکترین امنیتی ارتش اسرائیل مبتنی بر کشاندن جنگ به خاک دشمن در سریعترین زمان ممکن بود اما بعد از گذشت 6 ماه می‌بینیم که کمربند امنیتی این ارتش هنوز داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) است.

 

تحلیلگر مذکور صهیونیست تاکید کرد که کمربند امنیتی ارتش اسرائیل در منطقه الجلیل ایجاد شده و همه ساکنان این منطقه رفته‌اند و هیچ کسی در اسرائیل (فلسطین اشغالی) راه حل ریشه‌ای برای این مشکل ندارد. عملیات‌هایی که ارتش اسرائیل برای کسب پیروزی‌های تاکتیکی انجام می‌دهد درواقع یک شکست راهبردی عمیق برای آن است.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد: با وجود دستاوردهای تاکتیکی که فرمانده منطقه شمالی ارتش اسرائیل از آن صحبت می‌کند، اما هیچ دستاورد راهبردی برای ارتش وجود ندارد. ارتش اسرائیل متوجه شده که جنگ به زودی به سمت جبهه شمالی کشیده می‌شود اما مشکل اینجاست که برای تمرکز بر شمال باید جنگ غزه پایان یابد اما در سایه تهدیدات برای حمله به رفح روشن است که ارتش برنامه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد.

اسرائیل شمال را از دست داده است

«ایتان داویدی» رئیس کمیته شهرک‌ »مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی هم به نوبه خود اعلام کرد که وضعیت در شمال روز به روز بدتر می‌شود و اسرائیل شمال را از دست داده است. واقعیت آن است که کابینه اسرائیل در مدیریت امور شکست خورد و در روز بعد از جنگ، تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به خانه‌هایشان برگردند.

«شمعون قمری» معاون سابق اداره محلی شهرک کریات شمونه هم با اشاره به خسارت شدیدی که این شهرک در پی حمله موشکی حزب‌الله دریافت کرد گفت که اسرائیلی‌ها به بازگشت به کریات شمونه بسیار بدبین هستند.

در ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (چهارشنبه) دست به جنایت دیگری در جنوب لبنان زد و این بار یک مرکز پزشکی و درمانی را هدف قرار داد. ارتش صهیونیستی در یک حمله هوایی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف قرار داد که این حمله 7 شهید در پی داشته است.

حزب‌الله هم بلافاصله این جنایت را پاسخ داد و ساعت 8 صبح دیروز چهارشنبه شهرک کریات شمونه و فرماندهی تیپ 769 ارتش اشغالگر در پادگان کریات شمونه را با ده‌ها موشک هدف قرار داد.

بعد از این حمله، رسانه‌های عبری گزارش دادند که کریات شمونه صبح بسیار سختی داشت و موشک‌های زیادی به‌سمت این شهرک شلیک شد و خسارات زیادی نیز وارد شده است.

روزنامه عبری هاآرتص هم در گزارشی به همین منظور از خسارات شدید مادی به شهرک کریات شمونه و کشته شدن دست‌کم یک نفر در حمله موشکی حزب‌الله خبر داد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل جبهه شمال را از دست داد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد
  • فوری/شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران در حملات آمریکا به سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران