Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@16:04:50 GMT

مرغ از نردبان قیمت پایین آمد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۳۶۱۸

ساعت24 -در ماه های گذشته بازار مرغ، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت؛ افزایش چشمگیر قیمت ها که تا کیلویی ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان هم بالا رفت، سبب نارضایتی بیشتر مصرف کنندگان شد.

دولت نیز مانند سال ها و بحران های قبلی سعی کرد با توزیع مرغ های به اصطلاح تنظیم بازاری از فشار بر مصرف کننده به ویژه اقشار ضعیف جامعه بکاهد که تقریبا در این راه موفق نبود و بازار در مقابل این اقدام مقاومت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته دولت از پای ننشست و به کار خود ادامه داد و با تسهیل شرایط برای مرغداران به تدریج زمینه های تولید ارزان تر به نسبت ماه های گذشته را فراهم آورد. 

نگاهی به قیمت ها در یک ماه اخیر نشان می دهد، نرخ های سیر نزولی یافته و مرغ زنده از کیلویی ۹۳۹۲ تومان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه به عنوان اوج قیمت ها در تاریخ ۲۳ اردیبهشت به پایین ترین میزان در ماه های اخیر یعنی به نرخ ۷۳۴۲ تومان رسیده است که نشان دهنده کاهش چشمگیر قیمت مرغ زنده در مرغداری هاست. 

البته به طور میانگین قیمت مرغ در اردیبهشت ماه برابر با رقم ۸۱۹۳ تومان بوده که در مقایسه با میانگین قیمت فروردین ماه که عدد ۹۲۱۹۹ تومان بوده نشان دهنده کاهش قیمت هاست. البته در مقایسه با رقم ۶۹۷۶ تومان در ۶ماه قبل هنوز هم قیمت مرغ بالا محسوب می شود. 

اکنون میانگین کشوری قیمت مرغ زنده برابر با مبلغ ۷۳۳۷ تومان است. 

بررسی میانگین قیمت ها در بازار تهران نشان می دهد حداقل قیمت مرغ زنده برابر با ۷۴۰۰ تومان و حداکثر ۷۵۰۰ تومان و با میانگین ۷۴۵۰ تومان است . 

در استان کردستان قیمت مرغ زنده به نسبت روزهای قبل افزایش یافته و اکنون با قیمت ۷۱۰۰ تومان به مشتریان عرضه می شود. 

همچنین در استان مرکزی نیز قیمت مرغ زنده افزایش داشته و به ۶۶۰۰ تومان رسیده است. 

در مقابل در استان های آذربایجان شرقی با نرخ ۷۲۰۰ تومان، آذربایجان غربی کیلویی ۷۷۰۰ تومان، سمنان کیلویی ۶۷۰۰ تومان، اردبیل نیز کیلویی ۶۹۰۰ تومان، خوزستان کیلویی ۸هزار تومان، گلستان هم کیلویی ۶۶۰۰ تومان، خراسان جنوبی نیز کیلویی ۷۸۰۰ تومان و سیستان و بلوچستان هم به کیلویی ۹هزار تومان کاهش یافته است. 

تحت تاثیر این روند خوشبختانه قیمت مرغ کشتار در بازار نیز کاهش یافته و سبب شده تا مرغ باردیگر با نرخ زیر ۱۰هزار و ۵۰۰تومان عرضه شود. 

البته در برخی استان ها و شهرها مانند تهران نرخ مرغ به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده است به طوری که براساس نرخنامه جدید مرغ تازه که روز گذشته از سوی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران منتشر شد، قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار به زیر ۱۰ هزار تومان بازگشت.

در حال حاضر مرغ کامل تازه با بسته بندی کیسه‌ای به قیمت هر کیلوگرم ۹۷۰۰ تومان و با بسته بندی بشقابی به قیمت هر کیلوگرم ۹۸۲۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

نگاهی به قیمت مرغ کشتار در استان های مختلف نشان می دهد میانگین قیمت این ماده مهم غذایی در سبد خانوار در کشور برابر با نرخ کیلویی ۱۰هزار و ۴۰۱ تومان است که در مقایسه با تاریخ ۲۵فروردین حکایت از کاهش چشمگیر حدود ۳هزار تومانی قیمت ها دارد زیرا در این تاریخ که رکورد قیمت ها در سال ۹۸ محسوب می شود، هرکیلو مرغ قیمتی برابر با ۱۲هزار و ۸۴۴ تومان داشته است که خوشبتانه در ادامه مسیر تا اواخر اردیبهشت که اکنون در حال سپری کردن آن هستیم، هر کیلو مرغ به میانگین قیمت کیلویی ۱۰هزار و ۴۰۱ تومان رسیده است. 

مرغ هم اکنون در تهران حداقل کیلویی ۱۰هزار و ۱۰۰ تومان و حداکثر ۱۱هزار تومان قیمت دارد که میانگین آن برابر است با نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان، در استان اردبیل هر کیلو مرغ حداقل ۹۵۰۰ تومان و حداکثر ۱۰ هزار تومان و با میانگین کیلویی ۹۷۵۰ و استان کردستان با حداقل قیمت ۹۸۸۰ تومان، حداکثر ۱۰هزار و ۳۸۰ و با میانگین قیمت ۱۰هزار و ۱۳۰ تومان، استان مرکزی یا قیمت حداقل ۹۶۰۰ تومان و حداکثر ۱۰هزار و ۴۰۰ تومان و با میانگین نرخ ۱۰ هزار تومان شاهد افزایش قیمت مرغ نسبت به روزهای پیش هستیم. 

در مقابل در استان های سمنان با حداقل قیمت ۹۷۰۰ تومان و حداکثر نرخ ۱۰هزار و ۳۰۰ تومان و با میانگین قیمت کیلویی ۱۰هزار تومان، خوزستان با حداقل قیمت کلیویی ۱۰هزار و ۸۰۰ تومان، حداکثر نرخ کیلویی ۱۱هزار تومان و با میانگین کیلویی ۱۰هزار و ۹۰۰ تومان، خراسان جنوبی با حداقل قیمت کیلویی ۱۰هزار و ۶۵۰ تومان، حداکثر قیمت کیلویی ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان و با میانگین قیمت کیلویی ۱۱هزار و ۷۵ تومان، لرستان با حداقل قیمت کیلویی ۱۱هزار و ۱۰۰ تومان، حداکثر قیمت ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان و با میانگین قیمت ۱۱هزار و ۲۰۰ تومان شاهد شهروندان شاهد کاهش قیمت مرغ بوده اند. 

گفتنی است برخی از فعالان بازار پیش بینی می کنند روند کاهش قیمت ها ادامه دار باشد و به حتم ادامه این روند می تواند منجر به کاهش هزینه های سبد خانوار در ماه مبارک رمضان شود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، باقری مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت:در این طرح سهم دولت به صورت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان دریافت این واحد‌ها اعطا شده است و مابقی سهم آورده مالک واحد مسکونی است.
به گفته کارشناسان برای تسریع در عملیات ساخت و ساز ۶هزار متقاضی بدهکار این طرح باید سهم خود را پرداخت کنند.
باقری گفت:تاکنون دولت برای ساخت و ساز‌های این طرح ملی ۲۴۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که باید از سهم آورده متقاضیان پرداخت شود.
پس از واحد‌های مسکونی تحویل شده در بهمن ماه سال گذشته، سری جدید آپارتمان‌های آماده واگذاری در اواخر تیر ماه امسال تحویل متقاضیان می‌شود.
مسئولان با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش این واحد‌های مسکونی خاطرنشان کردند با برخورد با مشاورین املاک مسئول در خرید و فروش این واحد‌های مسکونی حق امتیاز افراد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که فروشنده باشند لغو خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد+قیمت
  • تخصیص ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰واحدی بورس +نقشه
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه
  • سکه و طلای ۱۸ عیار چقدر پایین آمد؟ ؛ بازار طلا خریدار ندارد | آخرین وضعیت طلا و انواع سکه
  • ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی در شهرکرد