Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت در نشست خبری به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به‌مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با هیئت امناء و هیئات مذهبی بانوان ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به‌منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه توان ایستاد و پایداری کرد، تصریح کرد: در همان زمان که حضرت رسول(ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست؛ او کسی جز خدیجه همسر گرامی‌اش نبود؛ همان بانوی گران‌قدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور محمد صلی‌الله‌علیه و آله بود.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبر خدا را تنها گذاشت و به‌سوی جهان ابدی پرواز کرد، عنوان  کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و آله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی افزود: در ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان استان و شهرستان و مخصوصاً مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مُبلغان بانو برگزار خواهد شد.
آزادی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل‌خوانی، سخنرانی و مدیحه‌سرایی را از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام‌الله برشمرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی گفت: این مراسم به‌صورت ویژه در امامزاده سیدمظفر بندرعباس، امامزاده سیدمظفر قشم، امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر رودان، آستان حضرت ابوالفضل(ع) احمدآباد میناب و امامزاده سیدمحمد حاجی‌آباد برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خدیجه مادر امت حضرت خدیجه مراسم ترتیل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جشن‌های دهه کرامت از پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در حرم حضرت معصومه آغاز می‌شود و از سه روز مانده به میلاد حضرت معصومه (س) برنامه‌هایی به همین مناسبت به ویژه برای بانوان برنامه ریزی شده است.

یکی از این برنامه‌ها اجتماع عظیم و جشن ملی است که در روز میلاد حضرت معصومه برگزار می‌شود.

امسال با توجه به حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مسئله دختران فلسطین نیز در دهه کرامت مورد توجه قرار می‌گیرد.

دهه کرامت (۱۴۰۳) از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود