Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@21:50:46 GMT

صدور حکم قضایی متخلف شکار حواصیل

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۳۸۸۵

صدور حکم قضایی متخلف شکار حواصیل

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت : مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت  با توجه به گزارشات مردمی در حین گشت و کنترل از مناطق شهرستان به یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار یک قطعه حواصیل خاکستری کرده بود برخورد کردند  و شکارچی با ادوات مربوطه به مرجع قضائی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  پس از طی مراحل قضایی ؛ متهم را به پرداخت هیجده میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد .

قابل ذکر است حواصیل خاکستری از پرندگان حمایت شده است که شکار آن ممنوع می باشد .

رئیس اداره محیط زیست شفت از عموم مردم خواست که با توجه به اهمیت پرندگان در تنوع زیستی با پیوستن به نهضت فراگیر حراست از منابع جانوری و گیاهی رسالت خویش را جهت حفظ محیط زیست به اجرا در آورند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش نمایند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرندگان حفاظت محیط زیست دولت محیط زیست برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: از سال گذشته تاکنون، برای ۱۴ متخلف محیط زیست، حکم سبز به عنوان حکم جایگزین حبس صادر و اجرا شد.

وی با بیان اینکه صید، شکارغیرمجاز، برداشت غیرقانونی شن و ماسه و آلوده کردن محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی که مجازات دارد، افزود: در صورتی که متخلف محیط زیست سابقه کیفری نداشته باشد و یا از سابقه کیفری وی بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد، بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، با صدور حکم سبز، باید خدماتی را برای حراست و حفاظت محیط زیست انجام دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همراهی با محیط بان‌ها ، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند ، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش ، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی از مجازات‌هایی که حفاظت محیط زیست برای این متخلفان درنظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • خودروی حمل پساب در تاکستان توقیف شد
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان