Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:53:30 GMT

پرونده قضایی هفت مفسد اقتصادی در زرند تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۴۰۸۹

پرونده قضایی هفت مفسد اقتصادی در زرند تشکیل شد

پرونده قضایی هفت مفسد اقتصادی در زرند تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی ازدواج دادستان عمومی و انقلاب دیه قاچاق 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از کاهش ۷۳ درصدی موجودی پرونده‌ها و کاهش ۹۲ درصدی پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران خبر داد و گفت: اساس کار در سازمان قضایی نیروهای مسلح کار قضایی است.

به گزارش ایسنا، جلسه تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳، با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان سازمان در جهت صیانت و اقتدار نیروهای مسلح در سال گذشته، گفت: موفقیت‌های بسیار خوبی در راستای کاهش پرونده‌ها انجام شده است و از زحمات  افتخاری، رئیس سازمان قضایی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین کرمی، دادستان نظامی تهران و حجت الاسلام والمسلمین دکتر صالحی، دادستان سابق نظامی تهران قدردانی می‌کنم.

وی از کاهش ۷۳ درصدی موجودی پرونده‌ها و کاهش ۹۲ درصدی پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران خبر داد و گفت: متوسط زمان رسیدگی در این سازمان به ۶۷ روز رسیده است و سازمان تهران طی ۷ دوره ارزیابی عملکرد سراسری، رتبه اول را کسب کرده است. البته در همه استان‌ها تلاش فراوان شده و کاهش چشمگیر اطاله دادرسی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ادامه داد: ارتباط الکترونیکی شعب قضایی با بازرسی‌های فراجا و انجام خوشایند سازی محیط اداری جهت رفاه حال ارباب رجوع از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان بوده است.

 پورخاقان از کاهش ۸۹ درصدی پرونده‌های رسوبی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور خبر داد و افزود: در باب اتقان آرا حدود ۲.۷۷ درصد آرای صادره از شعب دادگاه نظامی  یک در دیوان عالی کشور تأیید و حدود ۷۴ درصد از آرای شعب دادگاه نظامی دو در دادگاه تجدید نظر نظامی تأیید شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از فرامین و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا، گفت: یکی از انتظارات فرماندهی معظم کل قوا از ما این است که مجازات‌ها باید بازدارنده باشد، ما خواستار این نیستیم که فرد بی گناه مجازات شود، اما در جایی که مجرمیت فرد احراز شد باید مجازات کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نظرات مقام معظم رهبری درباره ارتبط دستگاه قضایی با ضابطین، گفت: نوع ارتباط قوه قضاییه با ضابطین خیلی مهم است از یک طرف باید بر رفتار ضابطین نظارت داشت و از طرف قوه قضاییه نباید تحت تأثیر نظر ضابط قرار بگیرد.

 پورخاقان بیان کرد: ضابطین دستگاه‌ها مهم و موثر هستند و نظرات کارشناسی آن‌ها نباید نادیده گرفته شود و قوه قضاییه باید از این نظرات کارشناسی استفاده کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن قدردانی از زحمات معاون نظارت و بازرسی و مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان در جهت صیانت از نیروها، گفت: روسا، دادستان‌ها و مدیران استان‌ها با نظارت‌های دقیق خود مراقب نیروها باشند و قبل از وقوع هر اتفاقی و حذف نیرویی زیر مجموعه‌های خود را کنترل کنند.

وی با بیان  اینکه اساس کار در سازمان قضایی نیروهای مسلح کار قضایی و اهمیت به بخش صف است، خطاب به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان، گفت: پشتیبانی و حمایت از کار صف ضروری است و پرداختی‌های ویژه برای بخش صف در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضرورت فرهنگ‌سازی نسبت به احضار فرماندهان، لزوم حداکثر بازدارندگی در نحوه رسیدگی و صدور احکام در جرایمی مانند جاسوسی و خرابکاری، جدیت در دنبال کردن جرایم نوپدید، اهمیت به موضوع پیشگیری، ارائه راه حل‌ها و اتخاذ تدابیر و تمهیدات برای سرعت بخشیدن به پرونده‌های رسوبی از جمله منویات فرماندهی کل قوا از سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و گفت: برای پیگیری این امور کارگروهی به ریاست معاون اول سازمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به برخی سخنان رئیس قوه قضاییه در سال جدید مرتبط با سازمان، گفت: به منظور تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و مشارکت مردم نسبت به شناسایی موانع تولید اهتمام داشته باشند و در مورد بنیادهای تعاون و کارخانه‌های وابسته به نیروهای مسلح اگر موانعی در راه تولید هست مرتفع و اگر جرمی اتفاق می‌افتد هر چه سریعتر به جرایم رسیدگی و مانع از تعطیلی واحدهای تولیدی شوند.

وی افزود: مسئولان و مدیران سازمان در سراسر کشور در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم گام بردارند و سازمان قضایی نقش مهمی می‌تواند در این خصوص ایفا کنند.

پورخاقان افزود: در موعد مقرر قرارهای لازم صادر و اگر وثیقه‌ای صادر می‌شود باید متهم آزاد شود و مبلغ وثیقه متناسب با جرم باشد، مسئولان قضایی باید نسبت به اجرای احکام قطعی اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیران نسبت به نظارت و صیانت از مجموعه‌های خود احساس وظیفه کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به سند ارتقا یافته تحول قضایی، گفت: بسیاری از مطالب بیان شده در این سند در سازمان انجام شده، اما هر استانی باید نسبت به تشکیل کارگروه و پیگیری آن اقدام کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان