Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@21:34:10 GMT

ارز نيمايي جايگزين دلار 4200 درحد پيشنهاد باقي ماند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۴۲۵۱

ارز نيمايي جايگزين دلار 4200 درحد پيشنهاد باقي ماند

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينکه موضوع طرح جايگزيني ارز نيمايي بجاي دلار4200 در حد پيشنهاد باقي مانده است، تاکيد کرد: کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان جزو کالاي اساسي و با دلار 4200 تومان تامين خواهد شد.

«غلامرضا کاتب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، افزود: آنچه روز گذشته در جلسه مشترک کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با وزير و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مطرح شد اين بود که کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان با ارز 4200 تومان تامين شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** پيشنهاد جايگزيني ارز نيمايي به جاي 4200 توماني براي واردات کاغذ
نماينده مردم گرمسار توضيح داد: در جلسه کميسيون فرهنگي مجلس برخي اعضاي کميسيون فرهنگي اين موضوع را مطرح شد که افرادي با ارز 4200 تومان کاغذ وارد مي کنند، اما آن را با نرخ آزاد توزيع و يا انبار کرده اند به همين دليل بهتر است که ارز نيمايي جايگزين ارز 4200 توماني براي واردات کاغذ شود.
کاتب اضافه کرد: اما اين موضوع در حد پيشنهاد باقي ماند و هيچ تغييري در تامين کاغذ با ارز 4200 توماني رخ نداد.
سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي پيش از اين گفته بود: قرار شد ارز 4200 توماني درحوزه کاغذ حذف و ارز نيمايي جايگزين آن شود.
اين در حالي است که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در صفحه شخصي خود در توئيتر درباره تغيير نکردن قيمت کاغذ با ارز دولتي نوشت: کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان در کالاي اساسي و با دلار 4200 تومان خواهد بود.
سيدعباص صالحي اميري در اين توييت افزود: پس از حدود دو ماه اين نتيجه قطعيت يافت، دراين مدت بازار کاغذ در ابهام و ملتهب بود . از امروز انبارهاي پنهان و کاغذهاي گمرک گشوده خواهد شد.
صالحي در اين توئيت از « ضرورت مضاعف» شفافيت، نظارت دقيق و برخورد قاطع با متخلفان سخن گفت.
به گزارش ايرنا، رئيس کارگروه ساماندهي کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به جلسه با معاون اول رئيس جمهوري، از باقي ماندن ارز تخصيصي به کاغذ نشر و مطبوعات با قيمت چهار هزار و 200 تومان خبر داده بود. حسين انتظامي دراين باره گفت: در نشست مشترکي که به همت اسحاق جهانگيري و با حضور مسئولان همه دستگاه‌هاي مرتبط با کاغذ از جمله وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس بانک مرکزي و نمايندگان حوزه‌هاي نشر و مطبوعات برگزار شد، پيشنهاد مشترک وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و صنعت، معدن، تجارت (صمت) بررسي شد و با توجه به تاکيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر حل مساله کاغذ حوزه فرهنگ، مقرر شد ارز تخصيصي براي مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 توماني باقي بماند.
حسين انتظامي در مورد ساير مصوبات اين جلسه که به رياست دکتر جهانگيري تشکيل شد، توضيح داد: در اين جلسه بر وظيفه نظارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نحوه توزيع اين کاغذها تاکيد شد. همچنين مقرر شد کاغذهاي موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخيص و توزيع شوند.
در اين جلسه همچنين بر رفع موانع و افزايش ميزان توليد کاغذ توسط کارخانجات داخلي به عنوان يک سياست مبنايي تاکيد شده است.
فراهنگ ** 9012 ** 1355
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان