Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرایش تختی به جبهه ملی و علاقه‌اش به شخص مصدق از ویژگی‌های جذاب تختی است، پهلوانان ما به خاطر مقابله با زورگویان و ایستادن در کنار مردم پهلوان شدند.

آیا عصر قهرمانی برای جامعه ما گذشته است و یا این که جامعه امروز نیاز به اسطوره و قهرمان دارد موضوعی است که روزنامه ایران به مناسبت پایان اکران فیلم «تختی» در میزگردی با حضور جواد طوسی (منتقد سینما)، ابراهیم اصغرزاده (فعال سیاسی) و محمدرضا طالقانی (رئیس اسبق فدراسیون کشتی) به گفت‌وگو نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه می‌خوانید بخش‌هایی از صحبت‌های محمدرضا طالقانی در این باره است:

• یک ویژگی تختی که مردم به آن گرایش پیدا کردند این بود که هیچ وقت در مقابل زورمداران سر خم نکرد. گرایش او به جبهه ملی و علاقه‌اش به شخص مصدق از ویژگی‌های جذاب تختی است، پهلوانان ما به خاطر مقابله با زورگویان و ایستادن در کنار مردم پهلوان شدند. پهلوانان مأمن مردم بودند و مردم به آنها تکیه می‌کردند و همیشه حق مردم را می‌گرفتند. به همین دلیل در هر عصری وجود چنین پهلوانی باعث می‌شد مردم دلگرم بشوند و در مقابل زورمداران بایستند. به همین خاطر گفتم مثل تختی اجازه دهیم مردم خودشان قهرمان خود را انتخاب کنند. تختی با وجود اینکه تحصیلات آکادمیک و مردم‌شناسی نداشت اما آنقدر از لحاظ اجتماعی بالا بود که مردم دوستش داشتند چون حرفی غیر از حرف مردم نزد. هر کس حرف دل مردم را بزند خریدار دارد و این ویژگی است که باعث می‌شود تختی یک پله که نه صدها پله از دیگران جلو بیفتد و به‌عنوان جهان پهلوان در دل مردم جا بگیرد.

• هر دوره‌ای احتیاج به یک قهرمان دارد و ما هم در مملکتمان قهرمان داریم اما در آن حد و اندازه‌ای نیستند که مردم انتخابشان کنند به‌همین دلیل می‌آیند و می‌روند؛ البته الان هم چهره‌های خوبی داریم اما الگوسازی به سمت دیگری گرایش پیدا کرده و آنها دیده نمی‌شوند. الان افراد زیادی داریم که کارهای زیبایی می‌کنند و پتانسیل قهرمان شدن را دارند اما چون یک عده دوست ندارند آنها دیده شوند پشت خط مانده‌اند این هم شاید به‌خاطر همان چیزی است که برخی از افراد نظام ما نمی‌خواهند کسی تبدیل به الگو شود.

• من خودم را آنقدر آدم ضعیفی نمی‌بینم که بخواهم غیبت کسی را بکنم (قهرمان‌های ورزشی‌ که در شورای شهر قرار می‌گیرند). باید از خودشان سؤال کنید. هر کس باید جواب کارهای خودش را بدهد. آنها شاید دلشان خواسته این طور بار بیایند و وارد این دست کارها بشوند. اما من ورزشکار، اگر الگویی مثل تختی دارم و راه او را انتخاب کردم و می‌خواهم ماندگار شوم باید تن به هر کاری ندهم. تختی هم چون اعتقادش این بود که با مردم باشد خیلی چیزها را نپذیرفت. الان خیلی‌ها خیلی کارها را انجام می‌دهند تا مطرح شوند و از کنار آن پولی به دست بیاورند. در آخر عرایضم دوباره می‌گویم که اجازه بدهید مردم خودشان قهرمانانشان را انتخاب کنند چون مردم اشتباه انتخاب نمی‌کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رضا جعفری گفت: طرح ملی شهریاران همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد که پس از اتمام مهلت تعیین شده ، سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.
وی افزود: این استان با ثبت ۱۰ هزار و ۸۱۶ ایده و اقدام با مشارکت مردم در رده‌های بالای کشوری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز ۶۷۷ طرح به مرحله داوری رسید که شامل ۴۰۶ ایده و ۲۷۱ اقدام بود.
جعفری افزود: تمامی طرح‌های معرفی شده و قابل قبول پس از داوری مجدداً ارزیابی شد و از میان ۶۷۷ تایید شده، ۵۰ مورد شامل ۱۸ اقدام و ۳۲ ایده به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.
دستیار ویژه استاندار در امر مردمی سازی دولت تاکیدکرد: از میان این ۵۰ طرح نیز بخش عمده‌ای به حوزه ضعف در زیرساخت‌ها با تعداد ۱۹ مورد بود که در ادامه نیز محور چالش‌های مرزی با ۱۵ مورد در رده دوم قرار گرفته است.

وی افزود: زود بازده بودن، استفاده از ظرفیت مردم در اجرا و مراحل انجام کار و واسپاری امورات به دست مردم، توجه به وظیفه اصلی دولت که نظارت و پشتیبانی و تسهیل گری است و عام المنفعه بودن و گروهی بودن ایده‌ها و اقدامات به شکلی که شخصی و موردی نباشد جزو شاخصه‌های اصلی این انتخاب بوده است.
جعفری ادامه داد: در بخش‌های بیکاری و مشکلات آبی نیز به ترتیب هفت و دو ایده و طرح به ثبت رسید و هفت مورد دیگر مربوط به سایر محور‌ها بود که از سیستان و بلوچستان تایید و به عنوان برتر انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • مارسل دسایی و انتخاب ویژگی های یک بازیکن کامل / فیلم
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?
  • طالقانی:کاراستقلال خوزستان صحیح نبود؛برای‌شان بحران می‌سازند
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است/ قلب مردم پاکستان برای آیت‌الله رئیسی می‌تپد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد
  • انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است