Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:45:29 GMT

49 میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت آذربایجان غربی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۴۵۶۶

49 میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت آذربایجان غربی پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: 49 میلیارد و 23 میلیون ریال از مطالبه دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی از این نهاد پرداخت شد.

نادر نانبخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 47 میلیارد و 667 میلیون ریال از این میزان به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پرداخت شد.
وی ادامه داد: این مبالغ از بابت هزینه های اسفندماه 1397 پوشش بیمه ای روستاییان، عشایر وساکنین شهرهای زیر20 هزار نفر به شبکه های بهداشت درمان شهرهای زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ازبابت درمان سطح یک روستایی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 13 میلیارد و 51 میلیون ریال از این مبلغ به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارومیه تخصیص یافته است.
وی اعلام کرد: همچنین 34 میلیارد و 616 میلیون ریال از این مبلغ بین شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، چایپاره، سردشت، نقده، سلماس، شاهین دژ، شوط، ماکو، مهاباد و میاندوآب براساس تعداد بیمه شده روستایی توزیع شده است.
وی اضافه کرد: یک میلیارد و 356 میلیون ریال نیز از بابت اعتبار پرسنلی سطح یک روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر به دانشگاه علوم پزشکی خوی پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: مشکلی در پرداخت هزینه های موسسه ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و علت تاخیر در پرداختی ها وجود بازه سه ماهه در رسیدگی به اسناد و مدارک پرداختی است.
وی ادامه داد: بیمه سلامت آذربایجان غربی ماهانه 410 میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت می کند و در راستای سیاست های این سازمان مبنی بر پرداخت مستمر ماهیانه به موسسه های تشخیصی و درمانی طرف قرارداد در استان ها، سطح رضایتمندی از اداره کل بیمه سلامت این استان ارتقا یافته است.
نانبخش اظهار داشت: پرداخت منظم مطالبه موسسه های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می شود.
وی اضافه کرد: خرید راهبردی خدمات از برنامه های مهم این اداره کل بوده و کیفی سازی ارائه خدمات در اولویت اجرای این طرح است.
به گزارش ایرنا یک میلیون و 984 هزار و 853 نفر از جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان با 61 درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.
بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
9918/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بيمه سلامت پرداخت مطالبات آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید علی ترابی در نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات بنیاد با حضور مسئول بنیاد علوی در استان آذربایجان‌غربی با اعلام این مطلب افزود:در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۳۵ نفر از سوی بنیاد به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲۰۰ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

سیدعلی ترابی تسهیلات پرداختی را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغبانی صنعت و خدمات عنوان کرد. 

وی افزود: امسال نیز سهم شهرستان اشنویه از محل اعتبارات آن بنیاد ۲۰۰ طرح می‌باشد.

در این نشست خانم کاشفی دوست راهبرد‌های اصلی بنیاد علوی در مناطق محروم را برشمرد و گفت این راهبرد‌ها در حوزه اشتغال و کار آفرینی، آموزش، سلامت و درمان خواهد بود که در سالجاری برای تحقق آن در مناطق مختلف استان تلاش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است