Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخلفات مالکان و سازنده برج سعیدیه در عدم پرداخت هزینه های مربوط به جریمه تعیین شده از سوی کمیسیون ماده 100 سبب شده تا با وجود بهره برداری بیش از 10 ساله از این برج، هنوز هم که هنوز پایان کاری برای آن صادر نشود و خریداران واحدهای آن، سندی در دست نداشته باشند و بسیاری مشکلات دیگر به وجود بیاید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، به نظر حمایت از سرمایه گذاران باید جزئی از وظایف مسئولان باشد، اما گاهی همین سرمایه گذاران از قانون سرپیچی می کنند و تخلفاتی در مسیر کار خود انجام می دهند و پول روی پول می گذارند بدون توجه به رعایت قانون و حقوق شهروندی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئله درباره برج سعیدیه همدان که بیش از 10 سال است به بهره برداری رسیده هم صدق می کند، سازنده آن هنوز موارد تذکر داده شده از سوی شهرداری را آن طور که باید اجرایی نکرده و پایان کار دریافت نکرده است.
و اما مشکلات برج سعیدیه چه بود که همچنان برخی از این تخلفات ادامه دارد و حل نشده؟ یکی نبود پارکینگ بود که بالاخره بخشی از آن انجام شد و البته نه تمام موارد مرتبط با ایجاد پارکینگ، دیگری تغییر کاربری در این برج بود که حتی در 28 شهریور سال 94 منجر به پلمپ شدن طبقات اداری چهار تا 10 آن شد، اضافه کردن زیربنا هم تخلف دیگر این سازنده است.
ناگفته نماند که طبق توافقی سازنده قرار بر آن بود که باید زمینی را تملک کرده و بر اساس آن در زمینه مسائل مرتبط با پدافند و ترافیک شهری، معبری باز کند و این مسئله نیز انجام نشده است.
سازنده برج هنوز که هنوز پس از گذشته نزدیک به 15 سال جرائم تعیین شده از سوی کمیسیون ماده 5 و بعد ماده 100 و عوارض مترتب بر جریمه را که متناسب با تاریخ روز افزایش پیدا می کند پرداخت نکرده و با وجود بهره برداری بیش از 10 ساله هنوز پایانی کاری برای بنایش صادر نشده و در دست ندارد.
تا زمانی هم که سازنده بدهی های خود به شهرداری را پرداخت نکند، پایان کاری برایش صادر نمی شود و بسیاری از مالکان که واحدهایی را خریداری کرده اند برای صدور سند با وجود پرداخت هزینه خرید، با مشکلاتی مواجه شده اند.
آن گونه که گفته اند بدهی سازنده برج سعیدیه همدان بیش از 18 میلیارد تومان است، بدهی که پرداخت بخشی از آن می تواند مشکلات حوزه شهر و شهرسازی در همدان را تا حدودی مرتفع کند، پروژه های شهرداری همچون پل چراغ قرمز به دلیل کمبود اعتبارات بر زمین مانده اگر سرمایه داران و سازندگان بدهی های خود را پرداخت نکنند بی شک شهرداری نمی تواند در اجرایی شدن پروژه های عمرانی خود موفق باشد.
به گزارش خبرنگار نافع، کمیسیون ماده ۱۰۰ ادامه رسیدگی به تخلفات مرتبط با برج سعیدیه را منوط به ساخت پارکینگ کرده است، این اقدام نه تنها بازدارنده و محرک خوبی برای رفع تخلفات از سوی مالک نیست بلکه به نحوی منجر به ادامه روند متخلفانه صاحب برج شده است .
آیا نباید متولیان امر پاسخ دهند که چرا و بر اساس چه قانونی، کمیسیون ماده ۱۰۰ چنین تصمیمی گرفته است؟
آیا چنین اقداماتی به نوعی جانبداری کمیسیون ماده 100 از سازنده برجی نیست؟


مطالب منتشر شده در این گزارش به طور کامل مستند و بر گرفته از گفت و گوهای مکرر نافع با افراد و مسئولان مختلفی است که در گزارشات بعدی نام آنان نیز منتشر می شود، گرچه در این بررسی ها برخی هم از پاسخگویی امتناع کردند، اما آنچه که مسلم است ضرورت ارائه پاسخ شفافی از سوی تمام ارگان های مربوط با این ماجراست آن هم برای تنویر افکار عموم و رودآور نیز طبق وظیفه حرفه ای خود مؤظف به انتشار پاسخ های ارائه شده بر روی خروجی سایت است اگر پاسخگویی پیدا شود!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 

سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت. 

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است. 

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گرد‌ها، برخورد قانونی انجام می‌پذبرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد. 

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان را مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ می‌بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • «مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان