Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@12:16:30 GMT

نظارت بر اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۱۴۷

نظارت بر اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود

فتانه شکرالهی، مدیرکل استاندارد استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز از نظارت و کنترل کارشناسان و بازرسان اداره کل استاندارد استان البرز بر اقلام پرمصرف در طرح ویژه ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، به‌منظور تأمین ایمنی و سلامت شهروندان، این اداره کل نسبت به اعزام تیم‌های بازرسی به مراکز عرضه، توزیع و فروش به‌منظور کنترل فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: طرح نظارت بر مراکز عرضه اقلام موردنیاز مردم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
مدیرکل استاندار استان البرز تصریح کرد: از کالاهای پرمصرف ماه مبارک از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی، قندوشکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه در مراکز عرضه و فروش به‌صورت ویژه بازرسی و نمونه‌برداری انجام می‌شود.
شکرالهی با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح سالم‌سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است که ضمن جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد، باعرضه کنندگان متخلف برخورد قانونی می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای غیراستاندارد موارد را با تلفن ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ اطلاع‌رسانی و با ارسال کد ده‌رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد بر روی کالاهای موجود در بازار به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، به‌صورت رایگان از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی شکرالهی استاندارد نظارت بربازار ماه رمضان کیفیت قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است

امتداد - با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند، نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی تاثیر منفی بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، خسرو ابراهیمی‌نیا؛ نایب رئیس اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص عدم افزایش نرخ اقلام اساسی و تخصیص ارز دولتی به واردات کالای اساسی گفت: خوشبختانه با مدیریت درست دولت شاهد نوسان قیمتی در نرخ کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم نیستیم چرا که با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی جامعه تاثیرات منفی قیمتی به جا بگذارند.

وی در این باره یادآور شد: خوشبختانه نظارت بر قیمت گذاری‌ها و فروش در فروشندگان تحت نظر اصناف به روال سابق انجام می‌شود و فروشندگان اقلام اساسی جامعه اعم از خرده فروش یا عمده فروش کمترین تحرکی در راستای گرانفروشی به مردم انجام نداده اند.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: خرده فروش و عمده فروش برحسب سودی که روی کالایی که به مشتری عرضه می‌کند رفتار می‌کند؛ چرا که سود از پیش تعیین شده و تعرفه‌ها مشخص است؛ بنابراین در چنین چارچوبی عمل می‌کند و در واقع کاسبانی که تحت نظارت اتاق اصناف هستند گرانفروشی نخواهند داشت.

نایب رئیس اتاق اصناف در ادامه بحث توضیح داد: همانطور که دولت اعلام کرد مبنای تولید، توزیع و واردات براساس تخصیص ارز‌های دولتی است به همین دلیل قیمت‌های کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم مشخص است و افزایش چندانی نداشته است؛ بنابراین اگر افزایش قیمت در برخی کالا‌ها دیده می‌شود مربوط به کالا‌های قاچاق است نه کالا‌هایی که درداخل تحت نظارت تولید می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: تولید کننده گان تحت نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری مشخصی دارند لذا هیچگاه در گرداب گرانفروشی نمی‌افتند.

وی افزود: باوجود اینکه نرخ ارز در هفته‌های گذشته نوساناتی داشت، اما تمامی کالا‌های اساسی براساس فاکتور رسمی و زیر نظر مراجع ذی صلاح در دسترس عامه مردم قرار داده می‌شود؛ بنابراین خرده فروش و عمده فروش کالا‌های ضروری جامعه را با درصد قانونی به فروش می‌رساند، در نتیجه می‌توان گفت تامین کالا‌های اساسی مردم تابع نوسان گیری‌های دلالان در بازار ارز نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست
  • آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تامین، تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی درآذربایجان شرقی
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان