Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حسن کشاورز جوبنه (مدیرکل دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای) گفت: از این تعداد داوطلب آزمون سازمان فنی و حرفه‌ای، ۸۰۸ هزار و ۴۶۹ نفر مرد و ۶۱۰ هزار و ۶۸۹ نفر زن بودند.

وی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای به تفکیک خوشه‌های مختلف، تصریح کرد: در خوشه خدمات ۶۸۸هزار و ۶۹۸ نفر، خوشه صنعت ۵۳۸ هزار و ۳۷۱ نفر، خوشه فرهنگ و هنر ۱۲۴ هزار و ۵۲۳ نفر و کشاورزی ۶۷هزار و ۵۶۶ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سال ۱۳۹۷ شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز با بیان اینکه آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان به دو صورت الکترونیکی و غیرالکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: ۶۹۹ هزار و ۲۶۸ نفر در آزمون الکترونیکی و ۷۱۹ هزار و ۸۹۰ نفر در آزمون غیرالکترونیکی سال گذشته شرکت کردند.

وی در خصوص معرفی مهارت آموختگان مراکز دولتی و خصوصی به آزمون در سال ۹۷، گفت: ۵۷۲ هزار و ۲۲۴ نفر مهارت آموخته از سوی مراکز آموزش دولتی و ۵۳۳ هزار و ۵۷۳ نفر از سوی مراکز آموزشی بخش خصوصی برای  آزمون معرفی شدند.

مدیرکل سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: از یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۸ نفر شرکت کننده در آزمون سنجش مهارت سال گذشته، یک میلیون و ۲۷هزار و ۳۹۴ نفر در آزمون کتبی و ۸۴۴ هزار و ۹۲۴ نفر در آزمون نهایی(عملی) قبول شده‌اند.

وی افزود: آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال گذشته در حوزه‌های صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌های (صنایع دستی، فرش و نان و غله و... ) و ادواری برگزار شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان فنی حرفه ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است که در این خصوص در سال گذشته ۱۷۵ دوره آموزشی ویژه‌ی اقشار آسیب دیده اجتماعی از جمله معتادین بهبود یافته، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار شده است.


حسن کامرانی فرد افزود: از متقاضیان این گروه هدف ۲ هزار و ۴۶۷ نفر مرد و هزار و ۴۸۶ نفر زنان بوده اند که در طول سال در مجموع ۶۱۳ هزار و ۳۷ نفر ساعت، آموزش را گذرانده اند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای