Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:39:19 GMT

«نی» فیلترینگ اینترنت را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۶۶۶۱

«نی» فیلترینگ اینترنت را محکوم کرد

کابل- ایرنا – موسسه حمایت از رسانه های آزاد (نی) با انتشار اطلاعیه ای از فیلترینگ اینترنت توسط دولت افغانستان ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف اصول آزادی بیان و دموکراسی دانست.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دولت افغانستان می‌خواهد خلاف آزادی بیان گام بردارد و این عمل نگران کننده ترین اقدام و در مخالفت صریح با ماده 34 قانون اساسی کشور است که آزادی بیان در آن صراحت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نی، از حکومت افغانستان خواسته است تا به وزارت مخابرات تفهیم کند که افراد در هر مقامی که باشند نباید خلاف آزادی بیان اقدام کنند.
«شهزادگل آریوبی» وزیر مخابرات و تکنولوژی افغانستان چندی پیش به خبرنگاران گفته بود که وزارت مخابرات دسترسی به اینترنت را محلی ساخته و حالا می توانیم هر چیزی را بخواهیم فیلتر کنیم.
نی در سال 1384برای حمایت از رسانه های آزاد افغانستان، تاسیس شده است . دفاتر آموزشی این موسسه در کابل و دفاتر استانی آن در شهر های جلال آباد، قندهار، مزارشریف و هرات فعالیت دارد.
**آساق**1518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات فيلترينگ آزادي بيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی بعد از ظهر امروز جمعه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای در این ارتباط  افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند