Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-23@23:22:38 GMT

حکم اعدام سرکرده باند تمساح خلیج فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۶۹۰۳

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در تشریح آخرین جزئیات پرونده تمساح خلیج فارس گفت: حکم محکومیت سرباند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس به همراه هفده تن از اعضای شبکه سازمان یافته او صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آن‌ها از کشور‌های پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود بیش از چهارصد تن مواد مخدر به کشور وارد نماید که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: این باند بین المللی با استفاده از راهکار‌های پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین یادآور شد: از این باند سازمان یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل: لنج و قایق، شانزده دستگاه انواع خودرو، شش قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: سرباند این شبکه سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که از سوی رسانه‌های مختلف با عنوان تمساح خلیج فارس و مواردی از این دست مطرح شده، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطر نشان کرد: تمساح خلیج فارس توانسته بود یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران، افغانستان و پاکستان را راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان سرکرده این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در این کشور‌ها فعالیت نماید.

این مقام قضایی تصریح کرد: از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس برای دو تن از سرکردگان باندتمساح خلیج فارس به علت مدیریت و سردستگی باند قاچاق سازمان یافته واردکننده مواد مخدر به کشور، حکم اعدام صادر شده که پرونده آن‌ها در صورت تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: شانزده نفر از متهمین دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار اعدام اخبار قاچاق اخبار قوه قضاییه اخبار هرمزگان اعدام در ایران حکم اعدام قاچاق مواد مخدر مجازات اعدام مجازات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فاطمه تختی نژاد در مصاحبه با خبرنگار صداو سیما افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها صبح بخیر هرمزگان، کلودنگ عشق، پسین هرمزگان و آهنگ تندرستی است.
وی گفت: به طور میانگین هفته‌ای یک بار رادیو خلیج فارس با رادیو‌های سراسری مانند، معارف، ایران و قرآن و نیز رادیو‌های استان‌های دیگر اجرای مشترک دارد.
رادیو خلیج فارس از سال ۱۳۴۵، بعد از رادیو ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد.
در کشور نیز رادیو ۸۴ ساله شد.

بیشتربخوانید:معرفی نفرات برگزیده پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان