Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز سه شنبه پس از بازدید از کارخانه متروکه ریسندگی درخشان یزد واقع در بافت تاریخی مرکز این استان با ایجاد کارخانه نوآوری در این مکان موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری پس از این بازدید که همراه محمدعلی طالبی استاندار یزد انجام شد، آمادگی این معاونت برای تامین منابع مالی به منظور فراهم کردن زیرساخت ایجاد کارخانه نوآوری در مکان یادشده را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این کارخانه متروکه اقبال یزد در سال 1383 به پارک علم و فناوری استان تبدیل شده بود.
کارخانه نوآوری بستری است که در آن بسیاری از ابزارها و منابع مورد نیاز کارآفرینی شامل زیرساخت ها، مربیان و مشاوران، سرمایه گذاران ریسک پذیر، شتابدهنده ها، خدمات دهندگان به استارتاپ ها و کسب و کارها، استارتاپ ها و بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گردهم می آورد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز به منظور بازدید از شرکت ‌های دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد، پژوهشگاه علوم تولید مثل و بازدید از چند شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری به یزد سفر کرد.
حضور در نشست شورای هماهنگی فناور‌ی ، دیدار با نماینده ولی فقیه و شرکت در شورای اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه ستاری به یزد است.
هم‌اکنون 262 شرکت در پارک علم و فناوری یزد مستقر است و افزون بر 900 شرکت نیز از این مجموعه خارج شدند.
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌ میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
/ 7532 /2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فناوري نوآوري معاون رئيس جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان

شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حل مسائل و دغدغه‌های شهر و شهروندان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف در نشست فعالان اکوسیستم نوآوری مشهد که به منظور بررسی و ارائه پیشنهادات برای تقویت روحیه نوآوری در شهر و حل مسائل شهری به کمک خلاقیت و نوآوری، برگزار شد، اظهار کرد: فعالان حوزه نوآوری شهروندانی فکور و اندیشمند هستند که می‌توانند تأثیرات به‌سزایی در جهت رشد بر جامعه بگذارند.

وی افزود: ارائه راهکار مناسب، تولید راه حل اثرگذار، تولید فکر و اندیشه و تبدیل آن به عمل و اجرا از وظایف سنگین بر دوش فعالان حوزه خلاقیت است.

شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حل مسائل و دغدغه‌های شهر و شهروندان حمایت می‌کند.

در ادامه محمود رضا کفاش، معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: تقریباً ۲ دهه است که حرکت پر شتاب علمی در سطح کشور آغاز شده و ما نیز هم تلاش کردیم با برنامه‌ریزی، هدف گذاری و بسیج کردن امکانات از این حرکت جا نمانیم.

وی افزود: سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج قریب به ۲ سال است که از سوی رهبر معظم انقلاب تائید و ابلاغ شده است و یکی از قرارگاه‌هایی که در این سند نقش‌آفرین هستند قرارگاه جهاد علم و فناوری است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) گفت: ظرفیت‌های بسیج را باید به تمام کسانی که در عرصه علم و فناوری هستند معرفی کنیم و در این راستا یکی از ظرفیت‌های اصلی بسیج حمایت، هدایت و پشتیبانی است.

همچنین مهدی انجیدانی مدیر عامل پیام‌رسان گپ اظهار کرد: در موضوعات کسب و کار به بازارهای کشورهای مسلمان و شیعه کم توجهی می‌شود.

وی افزود: شهر مشهد به واسطه حرم مطهر رضوی می‌تواند ظرفیت بزرگی برای فناوری با سایر کشورها باشد؛ بازار کشورهای مسلمان یکی از جذاب‌ترین بازارها است که رقابت در آن‌ها کم است.

مدیر عامل پیام رسان گپ گفت: معرفی فناوری و محلی که فقط محصولات همانجا باشد برای بازدید توریست در مشهد موضوعی بسیار مهم است که شهرداری مشهد می‌تواند به آن بپردازد.

کد خبر 746429

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان