Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@15:26:29 GMT

مذکرات ايران و چک براي گسترش همکاري هاي بانکي

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۷۲۴۷

مذکرات ايران و چک براي گسترش همکاري هاي بانکي

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: مسايلي همچون «همکاري‌هاي بانکي»، «سرمايه گذاري»، «صنعت، معدن و تجارت» و «بهداشت و درمان» در کميسيون مشترک اقتصادي ايران و چک بررسي مي شود.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادي و دارايي ايران، «سيد علي محمد موسوي» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح کميسيون مشترک اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري چک، با تاکيد بر ضرورت ارتقاي سطح روابط اقتصادي دوجانبه، تقويت همکاري هاي بين بخش هاي خصوصي دو کشور در حوزه هاي صنعت و خدمات را بسيار مهم و راهگشا ارزيابي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه برگزاري کميسيون مشترک اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري چک مبناي مهمي جهت همکاري هاي فيمابين دو کشور در آينده خواهد بود، اظهار داشت: موضوعات مهمي از جمله همکاري‌هاي بانکي، سرمايه گذاري، صنعت و معدن، تجارت و بهداشت و درمان در جريان اين کميسيون مورد بحث و توافق قرار خواهد گرفت.
موسوي همچنين، حل مشکلات رواديد و ساز و کار همکاري‌هاي تجاري و سرمايه گذاري را از جمله موضوعات مورد بررسي در جريان اين اجلاس اعلام کرد.
معاون وزير صنعت و تجارت جمهوري چک نيز در اين جلسه با تاکيد بر اهميت برگزاري کميسيون مشترک دوجانبه و با اشاره به روابط تاريخي گسترده دو کشور اظهار داشت: با وجود روابط سياسي مناسب، سطح روابط اقتصادي و تجاري ايران و چک، متناسب با ظرفيت و حجم اقتصادي دو طرف توسعه نيافته است.
«موريتسکي» با بيان اينکه ايران داراي اقتصادي بزرگ و برخوردار از ظرفيت‌ها و امکانات متعدد از جمله در حوزه انرژي است، گفت: شرکت‌هاي جمهوري چک تمايل زيادي به همکاري با ايران در پروژه‌هايي مانند آلومينيوم، نيروگاه و برخي صنايع غذايي دارند.
وي تاکيد کرد: با امضاي اسناد پايه اي اقتصادي بايد حمايت‌هاي حقوقي لازم را در زمينه گسترش روابط اقتصادي و تجاري بين دو کشور فراهم کرد و در اين راستا، صادرات برخي از کالاهاي ايراني به چک، از جمله در حوزه کشاورزي، حائز اهميت است.
جلسه افتتاحيه کميسيون مشترک اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري چک امروز با حضور معاون وزير اقتصاد و رييس سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني ايران و معاون وزير صنعت و تجارت جمهوري چک برگزار شد.
اقتصام**2022**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ظهر یکشنبه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با «حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی» مدیرکل این مجموعه دیدار کرد.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی در استان گیلان، یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های آن را ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای تبیین مساله مهدویت در بین جوانان و نوجوانان و نیز بانوان عنوان کرد.

تقوی با بیان اینکه امروز در استان گیلان ۸۶ باب کتابخانه عمومی رسالت مهم آگاهی بخشی به مردم را به انجام می‌رسانند، به فضای ناکافی این مجموعه در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه در شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت علیرغم وجود مردم کتابخوان و اهل مطالعه که از دیرباز به آن شهره هستند هم اکنون از کمبود فضای مطالعاتی رنج می‌برد.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی رشت که عملیات احداث و تکمیل آن از سال‌های گذشته در گیلان آغاز شده هم اکنون با پیشرفتی بالغ بر ۹۱ درصد در انتظار بهره برداری کامل است و در صورت بهره برداری کامل می‌تواند پاسخگوی بخش اعظمی از نیازهای مردم باشد.

تقوی همچنین با دعوت از مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برای بازدید از این مجموعه بر ضرورت همکاری بیشتر کتابخانه های با آن مجموعه تاکید و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در این زمینه را بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

نهاد کتابخانه های عمومی مجموعه‌ای پویا و کم نظیر است

«حجت الاسلام محمد علی نجفی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار نهاد کتابخانه های عمومی را مجموعه‌ای پویا و کم نظیر توصیف کرد که در کنار توسعه فیزیکی کتابخانه ها به دنبال توسعه فرهنگی نیز می‌باشد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی به مقوله بازاریابی پیام در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: بازاریابی کتاب در حوزه کتابخانه ها و تلاش برای معرفی آثار فاخر ادبی در موضوعات مختلف می‌تواند همان کارکرد را داشته باشد و اثرات مثبت و سازنده‌ای را به همراه بیاورد.

وی تشکیل حلقه‌های کتابخوانی و تعریف فعالیت‌های مشترک در زمینه کتاب را از دیگر محورهای توسعه فرهنگی در جامعه عنوان کرد و از آمادگی خود برای همکاری‌های بیشتر با مجموعه کتابخانه های عمومی خبر داد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی دارد تا به صورت ویژه از ظرفیت دانش آموزان مدرسه صدرا در بحث خوانش کتاب استفاده کنیم، گفت: اداره کل کتابخانه ها هم می‌تواند با کمک مجموعه‌های خوانش کتاب یک حلقه میانی بین مردم و خود را در جهت ترویج کتابخوانی تشکیل دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان ایجاد عادت به مطالعه در بین دانش آموزان، مادران خانه دار و گروه‌های هدف را از دیگر موضوعاتی دانست که با کمک دستگاه‌های مختلف می‌توان برای آن برنامه ریزی منسجم و سازنده‌ای داشت.

کد خبر 6077742

دیگر خبرها

  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی