Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@08:45:03 GMT

ارزش بورس عربستان کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۷۴۵۷

ارزش بورس عربستان کاهش يافت

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - ارزش بورس عربستان روز سه شنبه و به دنبال حملات پهپادي نيروهاي يمني به تأسيسات حياتي عربستان 2.52 درصد کاهش يافت.

به گزارش شبکه خبري المسيره، ارزش دارايي هاي بورس عربستان در معاملات امروز (سه شنبه) و در پي حمله پهپادي نيروهاي يمني به دو ايستگاه پمپاژ نفت با کاهش 2.52 درصد روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، ارزش سهام 162 شرکت از 192 شرکت ثبت شده در بورس عربستان به شدت سقوط کرد.
«خالد الفالح» وزير انرژي عربستان با اذعان به اين حمله گفت: در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين «دورن» حامل بمب نيروهاي يمني، دو ايستگاه پمپاژ نفتِ شرق به غرب عربستان که نفت از اين لوله ها از مناطق شرقي به بندر يَنبُع در ساحل غربي انتقال مي يابد، هدف حمله قرار گرفته اند.
وي افزود: در اثر اين حمله، ايستگاه شماره 8 اين خطوط نفتي دچار آتش سوزي شد.
الفالح از توقف فعاليت خط لوله اصلي نفت ميان منطقه الشرقيه و يَنبُع در ساحل درياي سرخ خبر داد و افزود: اين اقدام براي تعمير خط لوله صورت گرفته است.
براساس اين گزارش شرکت ملي نفت عربستان (آرامکو) انتقال نفت از اين خطوط را متوقف کرده است.
منابع نظامي يمني صبح سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربي به سرکردگي عربستان در جريان يک عمليات نظامي، با هفت پهپاد تأسيسات حياتي سعودي را هدف حمله قرار دادند.
عربستان از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند کشور عربي و با کمک و چراغ سبز آمريکا، حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين کشور عربي آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئيس جمهوري مستعفي اين کشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشاند.
مرکز حقوق بشر يمن، اوايل فروردين امسال مجموع کشته هاي حملات ائتلاف عربي به اين کشور را بيش از 16هزار نفر اعلام کرد که از اين تعداد 3 هزار و 547 تن کودکان و 2هزار و 271 زن هستند.
خاورم**9329**شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام گران‌قیمت پورتو از طارمی پیش از رفتن به اینتر

قیمت مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران در جدیدترین ارزشگذاری سایت ترانسفر مارکت «2 میلیون یورو» کاهش یافت.مهدی طارمی پیش از این با ارزش 12 میلیون یورویی گران ترین فوتبالیست ایران به شمار می رفت. یعنی بیش از 140 میلیارد تومان ارزش ستاره ایرانی کاهش یافته است. به نقل از فارس پورتو بعد از تصمیم طارمی در زمستان مبنی بر سفر به ایتالیا برای حضور در تست های پزشکی این بازیکن ایرانی را در لیست سیاه تیمش قرار داد.طارمی در 3 ماه گذشته بیش از 90 درصد بازی ها از لیست خارج شد یا نیمکت نشین بود تا از مهره کلیدی اژدها به یک بازیکن خارج از ترکیب تبدیل شود.هرچند طارمی با مخالفت مدیریت باشگاه پورتو و فشار هواداران سفر خود را در زمستان به ایتالیا لغو کرد ولی انتقال ستاره ایرانی در تابستان به صورت رایگان به نراتزوری تقریبا قطعی است.طارمی هفته گذشته بعد از 4 ماه گل نزدن در لیگ پرتغال به دلیل خروج از ترکیب دوباره گلزنی کرد که در زیر می توانید تماشا کنید.

سایت ترانسفر مارکت گزارش می دهد که طارمی به دلیل «نیمکت نشینی های مدام و خروج از ترکیب پورتو» با افت 2 میلیون یورویی مواجه شده است.بر اساس گزارش این رسانه آماری، ارزش طارمی در سال 2022 تا 20 میلیون یورو افزایش یافت اما در در طی یک سال اخیر قیمت ستاره ایرانی با کاهش 10 میلیون یورویی یعنی به نصف رسیده است.

دیگر خبرها

  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • انتقام گران‌قیمت پورتو از طارمی پیش از رفتن به اینتر
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس