Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:42:27 GMT

شرایط اقتصادی سبب نبود ثبات قیمتی پروژه های عمرانی شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۷۵۰۸

شرایط اقتصادی سبب نبود ثبات قیمتی پروژه های عمرانی شده است

اهواز- ایرنا - شهردار اهواز گفت: شرایط اقتصادی کشور، وضعیت تورم موجود در بازار کسب و کار و از سوی دیگر نوسانات ارز، پروژه های عمرانی را با نبود ثبات قیمت روبه رو کرده است.

به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار پاسخ شهردار به سئوالات اعضای شورا، درخصوص سوال دلیل موفق نبودن در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرا نشدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری افزود:فراخوان عمومی احداث شهربازی پارک ربیع اهواز در سه نوبت صورت پذیرفت و انجام مرحله دوم آن در حال پیگیری و انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آگهی فراخوان عمومی احداث پردیس سلامت هم در سه نوبت انجام شد و مرحله دوم آن در حال پیگیری و انجام است.
شهردار اهواز یادآور شد: تکمیل مجتمع اداری – تجاری نهج‌البلاغه، احداث مجتمع ایستگاهی – تجاری، ایستگاه سلمان فارسی قطار شهری و احداث پروژه مجتمع تفریحی و گردشگری پارک سیاحتی در مرحله تنظیم‌ اسناد فراخوان هستند.
وی درخصوص احداث پروژه سرمایه‌گذاری تفریحی فرهنگی و اقامتی مهرشهر گفت: از اخذ مجوزهای مربوط از شورای اسلامی شهر اهواز ابتدا با صندوق ذخیره بسیجیان کشور توافق‌نامه‌ای برای انجام بعضی اقدامات و مقدمات امر منعقد شد.
کتانباف بیان کرد: اکنون این پروژه در مرحله تکمیل مدارک، تهیه و تنظیم قرارداد اصلی با صندوق است؛ مساحت زمین این پروژه 65 هزار مترمربع است که کاربری دریاچه، رستوران، بازارچه خود اشتغالی، پردیس سینمایی و هتل برای آن در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص احداث مجموعه سرمایه‌گذاری هایپرمارکت اهواز نیز گفت:در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز در تیر پارسال تفاهم‌نامه اولیه با شرکت‌هایپرمارکت‌های ماف‌پارس، منعقد شد.
شهردار اهواز ادامه داد: قرار بود با توجه به صورت جلسه هیات عالی سرمایه‌گذاری که به تایید استانداری خوزستان رسیده بود، اداره کل راه و شهرسازی پنج هکتار زمین در شهرک پردیس اهواز به پروژه اختصاص دهد اما باوجود مکاتبات و پیگیری متعدد زمین مورد نظر را به پروژه اختصاص نیافت و در نتیجه اجرای پروژه متوقف شد.
وی با اشاره به خطر پذیری بالای سرمایه گذاری در شرایط فعلی بیان کرد: شرکت‌کنندگان آگهی ‌های منتشره برای ارایه پیشنهاد اقتصادی اقدام نکرده‌اند، که در بررسی بعدی در نظر است با تغییراتی در آگهی، اسناد فراخوان و ایجاد مشوق‌ قانونی پس از اخذ مجوز اقدام لازم برای تجدید آگهی به عمل آید.
شهردار اهواز در پاسخ کتبی به سئوال عضو شورای شهر مبنی بر دلیل غیر فعال بودن مدیریت بحران در شهرداری و نبود هماهنگی انسجام فعالیت‌ها گفت: در مواقع بحران، شهردار به عنوان مدیر بحران در حوزه وظایف شهرداری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان برای مقابله با بحران وارد عمل می‌ شود.
وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر ،از آغاز بحران اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر اهواز بر اساس اخطاریه‌های ابلاغی از سوی اداره کل مدیریت بحران خوزستان و با بسیج و سازماندهی کلیه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، به صورت شبانه روز مدیریت کردم که نتیجه آن جلوگیری از ورود سیلاب به شهر بود.
کتانباف یادآور شد:حوزه مقابله با بحران طبق ساختار شهرداری در حوزه معاونت خدمات شهری است که آن معاونت نیز به نحو احسن به وظایف خود در طول مدیریت بحران عمل کرده است.
شهردار اهواز درخصوص سئوال دیگری مبنی بر ارایه نشدن صورت تایید شده جامع درآمد و هزینه 6 ماهه شهرداری به شورای شهر گفت: شفاف‌سازی در شهرداری به ویژه در حوزه مالی و درآمد از اولویت‌ها بوده از این رو مکانیزه کردن ساختار صدور اسنادی درآمدی و ارایه تراز مالی (دریافت فیش‌های قطعی، مقایسه اطلاعات فیش‌های قطعی، ثبت دریافتی‌های مربوط به اطلاعات فیش‌های قطعی، کانورت اطلاعات و مغایرت‌گیری اسناد ملی و درآمدی) در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود:در سال های گذشته اقدامات گفته شده به صورت غیرمکانیزه و غیر سیستمی انجام می‌پذیرفت اما با پیگیری صورت گرفته مغایرت‌گیری به روز اسناد و نیز دریافت به روز اطلاعات درآمدی، نرم‌افزار جامع درآمدی برای نخستین بار در این حوزه پیاده‌سازی شد.
شهرداز اهواز یادآور شد: استقرار این سیستم‌ها و تغییر از وضعیت غیرمکانیزه به مکانیزه باعث شد که نتوانیم گزارش 6 ماهه را در پارسال منتشر کنیم اما اکنون با استقرار سیستم مذکور و اطمینان بالا از شفافیت‌ مالی می‌توانیم گزارش مذکور را منتشر کنیم.
براساس قانون، رییس شورا در نامه ای سئوال هریک از اعضا را برای شهرداری ارسال می کند و شهردار نیز در مدت 10 روز موظف است پاسخ سئوال را به صورت کتبی به شورا اعلام کند.
در جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز معاونان شهرداری اهواز برای ‌پاسخگویی به سوال محمد هادی قنوات عضو شورای شهر حاضر شده بودند.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري اهواز شوراي شهر اهواز پروژه هاي عمراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید

بتن به ترکیب سیمان، آب، سنگدانه و برخی افزودنی‌ها گفته می‌شود. اما در صنعت ساختمان، دو نوع بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده و دستی که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

بهترین مرجع برای خرید بتن آماده در تهران کدام کارخانه است؟

در صنعت ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بتن اشاره کرد. درواقع بتن در تمام پروژه‌های عمرانی مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری و حتی سازه‌های شهری استفاده می‌شود. طی سال‌های اخیر به علت وضع مقررات جدید و همچنین اهمیت افزایش مقاومت سازه‌ها در برابر زلزله، بتن کارگاهی یا دستی جای خود را به بتن آماده داده است. به همین خاطر در بیشتر پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، بتن آماده به پرکاربردترین متریال تبدیل شده است. در این مطلب نکات خرید بتن آماده در تهران را بررسی و در نهایت بهترین مرجع برای خرید این نوع بتن را به شما معرفی می‌کنیم.

بتن آماده چیست و چه تفاوتی با بتن دستی دارد؟

قبل از این که به سراغ نکات خرید بتن آماده در تهران برویم، بهتر است کمی با این مصالح ساختمانی آشنا شویم. به‌طور کلی بتن به ترکیب سیمان، آب، سنگدانه و برخی افزودنی‌ها گفته می‌شود. اما در صنعت ساختمان، دو نوع بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده و دستی که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بتن آماده به مصالحی گفته می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و اندازه‌گیری دقیق افزودنی‌ها در کارخانجات تولید می‌شود. سپس بتن آماده توسط کامیون‌های میکسر به موقعیت پروژه منتقل و با استفاده از پمپ فرایند بتن‌ریزی انجام می‌شود. حال سوال اینجاست که بتن آماده چه تفاوتی با بتن دستی دارد و چرا در بیشتر پروژه‌های عمرانی از نوع آماده این مصالح استفاده می‌شود؟

طرح اختلاط و نسبت دقیق آب به سیمان در فرایند تولید بتن از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، کوچک‌ترین تغییر در طرح اختلاط بتن می‌تواند خواص فنی آن را به‌صورت کامل دچار تغییر کند. برای مثال، افزایش آب باعث افزایش کارایی بتن و کاهش مقاومت آن می‌شود. به دلیل پیچیدگی این فرایند، تولید بتن به‌صورت دستی با خطای زیادی همراه است و محصول نهایی مقاومت، کارایی و کیفیت استانداردی نخواهد داشت و نمی‌توان از آن در اجرای بخش‌های اصلی سازه مانند فونداسیون، تیر و ستون استفاده کرد. درواقع می‌توان گفت که تفاوت اصلی بتن آماده و دستی در کیفیت این دو مصالح است.

مزایای خرید بتن آماده در تهران برای اجرای پروژه‌های عمرانی

همان‌طور که اشاره شد، در بیشتر پروژه‌های عمرانی به‌جای بتن دستی، از بتن آماده استفاده می‌شود. دلیل محبوبیت بتن آماده در مرحله اول کیفیت بالاتر این مصالح و در مرحله بعدی الزام قانونی سازندگان برای استفاده از این نوع بتن است. طبق قوانین موجود، سازندگان نباید از بتن دستی برای بتن‌ریزی اسکلت سازه و اجزای مهم آن استفاده کنند.

در ادامه مهم‌ترین مزایای خرید بتن آماده در تهران را بررسی می‌کنیم:

بتن آماده با دقیق‌ترین طرح اختلاط تولید می‌شود مقاومت بسیار بالای بتن آماده امکان تعیین مقاومت بتن آماده برای اجرای پروژه‌های عمرانی خاص و حساس کاهش مصرف میزان سیمان و در نتیجه کاهش هزینه‌های بتن‌ریزی پروژه‌های عمرانی سرعت بالاتر بتن‌ریزی با استفاده از بتن آماده عدم نیاز به اختصاص فضا برای تولید بتن در کارگاه عمرانی تطبیق‌پذیری بالای بتن آماده امکان سفارش انواع بتن آماده مانند بتن خود متراکم، بتن سبک و ... نکات خرید بتن آماده در تهران

تا به اینجا با اهمیت خرید بتن آماده در تهران آشنا شدیم. حال نوبت آن است که به سراغ بررسی برخی نکات در زمان خرید این نوع بتن از شرکت‌های فعال در این زمینه برویم. یکی از نکات مهم در این زمینه، انتخاب مجموعه‌ای است که انواع بتن آماده را تولید کند. برای مثال اگر در یک پروژه عمرانی به بتن سبک نیاز داشتید، باید به سراغ مجموعه‌ای بروید که علاوه‌بر تولید بتن آماده استاندارد، این نوع بتن مدرن را نیز تولید می‌کند. در ادامه دیگر نکات مهم خرید بتن آماده در تهران را بررسی می‌کنیم:

سفارش بتن آماده در زمان مناسب: در برخی از ماه‌های سال، صنعت ساختمان رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند و به همین خاطر تقاضا برای خرید بتن آماده در تهران بالا است. از طرف دیگر زمان بتن‌ریزی نیز اهمیت زیادی در فرایند اجرای پروژه دارد. به همین خاطر در زمان خرید بتن آماده در تهران باید نسبت به زمان سفارش دقت کافی داشته باشید. خرید بتن از یک مجموعه باسابقه: فرایند کنترل کیفی و دقت روی فرایند تولید بتن آماده در کارخانجات تولید بتن متفاوت است. به همین خاطر شما باید بتن مورد نیاز پروژه عمرانی خود را از یک مجموعه معتبر و باسابقه خریداری کنید. توجه به فاصله کارخانه تولید بتن آماده تا موقعیت پروژه: نکته بسیار مهم دیگر در زمینه خرید بتن آماده در تهران، توجه به فاصله کارخانه تولید بتن تا موقعیت مکانی پروژه است. افزایش فاصله باعث می‌شود که بتن آماده در زمان بتن‌ریزی کارایی مناسبی نداشته باشد. سفارش بیشتر از مقدار مورد نیاز: با توجه به این که در زمان بتن‌ریزی، مقداری بتن در پمپ و میکسر باقی می‌ماند، همواره 5 تا 10 درصد بیشتر از نیاز خود بتن آماده سفارش دهید.

خرید باکیفیت‌ترین بتن آماده در تهران از فهاب بتن

اگر به دنبال خرید بتن آماده در تهران هستید، ما مجموعه فهاب بتن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فهاب بتن یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات تولید بتن آماده در تهران است که علاوه‌بر بتن استاندارد، انواع پیشرفته و مدرن این متریال مانند بتن خودتراکم، پرمقاومت و بتن سبک را نیز تولید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و سفارش بتن آماده خود را در وب‌سایت فهاب بتن ثبت کنید.

کد خبر 746988

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • آغاز احداث پروژه کمربندی گناباد از اردیبهشت امسال
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول
  • بازدید خبرنگاران از دو پروژه عمرانی شهرداری شیراز
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری بوشهر تسریع می‌شود