Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@13:16:08 GMT

مقام ضد ایرانی وزارت امور خارجه آمریکا استعفا داد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۸۰۰۶

ساعت 24- «یلیم پابلت» مقام جنگ طلب و ضد ایرانی وزارت امور خارجه آمریکا که مسئولیت بخش امور کنترل تسلیحاتی این وزارتخانه را برعهده داشت، از سمت خود استعفا داد.

روزنامه واشنگتن پست با استناد به مقام های آمریکایی و مشاوران کنگره روز سه شنبه گزارش داد: هر چند وزارت امور خارجه آمریکا توضیحی در مورد علت استعفای پابلت نداده، به نظر می رسد که وی با «آندریا تامپسون» مقام مافوق خود در این وزارتخانه اختلاف نظر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدگاه های پابلت در مقایسه با مافوقش، شباهت بیشتری با دیدگاه های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا دارد.
از موارد اختلاف میان این دو، گزارش منتشر شده وزارت امور خارجه آمریکا در مورد پیروی از توافق های کنترل تسلیحاتی است.
این گزارش را دفتر پابلت تهیه کرد و خبرگزاری رویترز ماه گذشته میلادی گزارش داد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا و برخی از مقام های وزارت امور خارجه این کشور نگرانند که این اسناد سیاسی شده باشد و ارزیابی های تحریف شده در مورد ایران، بیم این مساله را افزایش دهد که دولت آمریکا در حال ترسیم ایران در تاریکترین نقطه ممکن است، همانطور که دولت «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا از اطلاعات کذب و اغراق شده استفاده کرد تا حمله واشنگتن به عراق در سال 2003 را موجه جلوه دهد.
دو منبع مطلع در آن زمان به رویترز گفتند، پابلت که مسئول کنترل تسلیحات، راستی آزمایی و پایبندی وزارت امور خارجه آمریکا بود، تلاش می کرد که به طور غیر معمول، اطلاعاتی همچون گزارش های خبری و مقالات را در این گزارش بگنجاند.
از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، شماری از مقام های ارشد دولت وی یا استعفا داده اند یا از سوی ترامپ کنار گذاشته شده‌اند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزارت امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جان‌باختن تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را به دولت و مردم سلطنت عمان به ویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز تأثر و تأسف از این رخداد طبیعی که موجب خسارت جانی و مالی گردید، مراتب همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به این کشور همسایه و برادر ابراز داشت و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه ناگوار، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آن‌ها صبر و شکیبایی مسالت نمود.

کد خبر 6079816 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند